2013-08-09, 10:22
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Alltså denna användare känns ju seriös helt klart!
Men frågan är ju om detta stämmer varför hade hon boots på sig?
Kan det ha varit så att hon faktiskt gick ut helt själv med hjälp av GB och att hon trillade i trapphuset därför blodet ser utsmetat ut!
Att sätta på otympliga skor på en död kropp tar tid och är inte särskilt lätt och inget man skulle ödsla tid på OM man snabbt skulle vilja ha bort en kropp!
Hon/de kansken hade tänkt åka till sjukhuset för att få vård för sina skador/blödningar.

Edit; Ooops, såg att dapravda redan skrivitndet. Så kan det gå när man inte läser hela tråden innan man postar.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-08-09 kl. 10:37.
Citera
2013-08-09, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Hon/de kansken hade tänkt åka till sjukhuset för att få vård för sina skador/blödningar.

Det där kan vi lämna, hon blev dräpt i lägenheten, finns inget som motsäger det.
Citera
2013-08-09, 10:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Det där kan vi lämna, hon blev dräpt i lägenheten, finns inget som motsäger det.
Nog finns det saker som kan motsäga detta också kan jag säga dig, Det kan vara troligt att dessa herrar fått samvetskval och försökt få henne till lasarettet för att få vård men inte hunnit fram och då sker det som hänt i ren panik dumpa kroppen!

Man kan inte avskriva den teorin fullt ut serru för innan allt är klar lagt kring dödsorsak dem kan ju rent av finna spår i hennes kropp av just medel som koagulerar blodet, Så jag skulle nog vänta med att säga att det inte kan vara så heller!
Citera
2013-08-09, 10:34
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag litar på vad kommunalrådet K*nt La*sson säger. Vad du påstår är å ena sidan smått komiskt, å andra sidan ett bevis på något ännu mer tragiskt...
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2284435-han-hittade-kroppen-i-grastorp
http://nlt.se/startsidan/grastorp/1.2284314-kommunalradet-fann-kvinnan-fran-trollhattan

NLT har ingen koll på tiden då kroppen hittades, inte om man jämför med Polisens sida:

http://www.polisen.se/Vastra_Gotaland/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2013-08-08-1801-Antraffad-dod-Grastorp/

Nu kommer någon snart att påstå att en av de häktade har golat, Polisen var på plats 18.01 och sen tog de en känd profil som satt i kö vid vägspärrningen och bad honom ställa upp som upphittare - cirka 39 minuter senare?!

Nej nu ser jag fram emot svar från patologen och lite andra nyheter, så det kan rulla på och komma till åtal snart. Alla dessa spekulationer om hur och varför gör en rent förvirrad
Citera
Medlem
Undrar vad det blir för mottagande som väntar på AJ när han kommer till anstalt Hall eller kumla?
Blommor och kramar eller oväntat hårt paket i en strumpa?

Han lär ju inte stå så högt i kurs i internernas egna hierarki.
Mord på småbarnsmamma inklusive utsatt litet barn för livsfara, mer ren tur att barnet inte strök med skulle jag nog påstå. Om inte annat för hans galenskap så för svält och vätskebrist ifall ingen hade upptäckt blodet i trappen och larmat P.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nog finns det saker som kan motsäga detta också kan jag säga dig, Det kan vara troligt att dessa herrar fått samvetskval och försökt få henne till lasarettet för att få vård men inte hunnit fram och då sker det som hänt i ren panik dumpa kroppen!

Man kan inte avskriva den teorin fullt ut serru för innan allt är klar lagt kring dödsorsak dem kan ju rent av finna spår i hennes kropp av just medel som koagulerar blodet, Så jag skulle nog vänta med att säga att det inte kan vara så heller!

Ja vi väntar och ser. Oavsett var det befriande att hon hittades.Ser inte riktigt logiken att de skulle köra henne till sjukhus, helt fel håll för det men ni ser säkert saker som jag inte ser.
Citera
2013-08-09, 10:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Nu missförstod du mig, men jag kanske var lite otydlig.

Jag menade att hon på ett tidigt stadium ville till sjukhus för att få vård.
Kanske GM tänkte tanken, innan han kom på att han måste rädda sitt eget skinn.

Han lät henne dö, alt gjorde slut på henne för gott.
Citera
2013-08-09, 10:40
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
inte så dum kan va så att en kille ringt. förutom barnets pappa eller hennes. sen har hon satt på sig skorna å gått ut och rökt . å i lgh har de brunnit mer å mer för varje sek som gått i morotens huvud. sen när hon kommit tebax har de bara exploderat??? också bara en teori

Hon röker på balkongen enligt grannar
Citera
2013-08-09, 10:42
Medlem
Citat:

finns det något som styrker det? förutom att det var blod i trappuppgången?
Citera
2013-08-09, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det har väl tagit ca 20-30 min att ta sig till FP från BOs bostad. Varför åka så långt om det rör sig om att dumpa kroppen i panik?

Kan det röra sig om en mellanlagring av kroppen för att gömma den bättre senare?
A sticker på roadtrip(?), D åker till Halland och F ensam kvar pallar inte flytta kroppen. I slutet på veckan är A ensam i frihet men eftersom han är rädd för BOs pappa sticker han till sina vänner i öster.

Tiden går och kroppen återfinns inte förrän efter fem och en halv vecka. Om man kan se tatueringar på huden då är väl kroppen hyfsat bevarad, eller?

Det som talar mot mellanlagring är att hon var opaketerad och närheten till vägar & hus.

En mellanlagring innebär ju att du planerar, och det är all avsaknad av indicier på planering som gör att mordet och dess efterföljande handlingar blir som di blir. Se även följande:
https://www.flashback.org/p44269362#p44269362
Citera
2013-08-09, 10:47
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ok, formulerade lite dåligt.
Man känner sig nykter, adrenalinet flödar.
Och man återgår inte till att känna sig full igen.
Även fast det gått flera timmar.
Håll dig i nu och försök förstå. Berusningen är lika oavsett om du sitter på krogen eller deltar i krig vid samma promillehalt. Det du känt av i fråga om snabb tillnyktring beror bara på att du släppt kontrollen av dig själv mer än alkoholen påverkat. En drängfull person är lika drängfull oaktat situation. Tror du nåt annat är du antingen i fråga för Nobelpris eller bara dum; vet i alla fall vilket alternativ jag satsar mina pengar på!
Citera
2013-08-09, 10:47
Medlem
Addhocs avatar
Jag tycker att det känns jobbigt nu... Även fast jag med logiskt tänkande inser att detta var det bästa som kunde hända för utredningen, så mår jag fysiskt illa.
Det har varit fem veckor av grubblande och nu när hon är hittad så kommer så mycket bilder upp i huvudet så jag får kväljningar. Jag känner det så nära när jag tänker att jag själv har två barn som behöver mig mest i hela världen. Hennes två barn är berövade det finaste och viktigaste de hade!! Och den lille parveln som lämnats ensam och otrygg på den förskräckliga platsen som lägenheten bör ha varit, gör mig fruktansvärt sorgsen och spyfärdig men också arg.

De tre misstänkta männen äcklar mig och ingen av dem är det synd om oavsett hur mycket/lite de hjälpt till i detta eller blivit lurade/tvingade av MGM.

Nu MÅSTE rättvisa skipas och jag hoppas innerligt att barnens framtid kan bli ljus med hjälp av andra anhöriga- solens varma strålar till barnen och övrig familj och vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in