2013-08-09, 09:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Alltså denna användare känns ju seriös helt klart!
Men frågan är ju om detta stämmer varför hade hon boots på sig?
Kan det ha varit så att hon faktiskt gick ut helt själv med hjälp av GB och att hon trillade i trapphuset därför blodet ser utsmetat ut!
Att sätta på otympliga skor på en död kropp tar tid och är inte särskilt lätt och inget man skulle ödsla tid på OM man snabbt skulle vilja ha bort en kropp!
De kanske var på fest, och sen gick i ut, ramlade i trappen, killarna kom ner å bar upp henne å la henne i hallen, de märkte att hon började försvinna eller rentav dog i hallen, de blev rädda och visste att de skulle åka fast för mord oavsett vad som hänt, och därför åkte och dumpade kroppen "synligt". Eftersom det inte var deras mening att hon skulle dö och försvinna.
Troligtvis inte
Citera
2013-08-09, 09:59
Medlem
SzkandaLs avatar
Någon som har lust att sammanfatta lite?
Tråden är lång och jag har själv bott i både u-valla och troll-hättan.
Pratas en del om nazister också... har herr tig*r (e) eller andreas aka "morot" något med detta att göra?
Citera
2013-08-09, 10:00
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
När man är full, och någonting GROVT händer, nånting chockartat tex, så kan man bli helt nykter på bråkdelen av en sekund.
Har man råkat slå ihjäl någon så blir man nog nykter ganska snabbt när man kommer underfund med det.
Aj fan! Så promillehalten sjunker automatiskt? Du skriver som du har förstånd till, osammanhängande och dumt. Läs innan du skickar vet jag, och ta och tänk ett varv till.
Citera
2013-08-09, 10:00
Bannlyst
Citat:
Va det du som hittade id*?
Annars har du inte den blekaste aning.
Litar du blint på allt polisen häver ur sig?
Litar du blint på media?
OK din fjant.
Kan berätta om ett fall där polischefen götblad proppade en väska full med kokain som såldes vidare, en "oskyldig" herre på gotland fick 10 år.
Att polisen iscensätter MYCKET är ingen hemlighet, och detta Skulle kunna vara en sån iscensättning, just på grund av att inte polisen vill avslöja den som golat.
Men nu drar du det för långt, då jag sagt att det kanske inte är såhär.

Jag litar på vad kommunalrådet K*nt La*sson säger. Vad du påstår är å ena sidan smått komiskt, å andra sidan ett bevis på något ännu mer tragiskt...
http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2284435-han-hittade-kroppen-i-grastorp
http://nlt.se/startsidan/grastorp/1.2284314-kommunalradet-fann-kvinnan-fran-trollhattan

Citat:
När man är full, och någonting GROVT händer, nånting chockartat tex, så kan man bli helt nykter på bråkdelen av en sekund.
Har man råkat slå ihjäl någon så blir man nog nykter ganska snabbt när man kommer underfund med det.

Nej, det finns inget samband mellan hastig promillenedgång och traumatiska händelser.
Om det vore så, skulle varje baksmälla kunna botas.
Citera
2013-08-09, 10:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SzkandaL
Någon som har lust att sammanfatta lite?
Tråden är lång och jag har själv bott i både u-valla och troll-hättan.
Pratas en del om nazister också... har herr tig*r (e) eller andreas aka "morot" något med detta att göra?
Det finns en sammanfattning länkad i trådstarten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Är inne helt på samma linje. Väl på samma sida av gallren för de tre när AJ är överförd från Polen, under kommande förhör och konfrontationer med upphittande av kroppen och andra bevis, kommer det nog gå upp för DB stegvis hur även han "dumpats" av AJ när ljuset alltmer kommer lysa på hans hantering av kroppen med som jag antar åtföljande säkrade bevis för brott mot griftefrid och sannolikt medhjälp till mord.

Medhjälp till mord förutsätter att DB varit deltagare i själva dödandet.

Ingen info tyder på detta utan han har blandats in efter I*a dödats.

Då har vi skyddande av brottsling samt brott mot griftesfriden kvar.
Han är nog ute till nästa sommar...

Aj däremot lär få vänja sig av med öl, fiske, roadtrips osv...
Citera
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittermandel
Tror knappast att hon har ramlat. Säg att hon kanske precis hade varit ute på en cigg? Eller slängt sopor?

Bara en teori!

Så du menar att en person som är illa skadad och blöder kraftigt inte skulle kunna trilla i trapphuset?
Kanske du har rätt kanske inte....
Jag får dock känslan av att hon var vid liv när hon var i trapphuset och att hon faktiskt tog sig ner dit själv eller med lite hjälp av GM.
Citera
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det uttalandet tycker jag säger att hon dog i lägenheten. Jag tolkar det kanske fel men.....

En annan sak är ju hur många var de i bilen när kroppen dumpades, två eller tre?

Eller kanske bara en! Utredarna kommer nog också att lägga ner en viss möda på klara ut vem som kom på den idiotiska idén att kroppen skulle fraktas bort. Om det är DB kan han ligga pyrt till, anstiftan till mord/dråp om inte Ida dog i lägenheten.
Citera
2013-08-09, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Eller kanske bara en! Utredarna kommer nog också att lägga ner en viss möda på klara ut vem som kom på den idiotiska idén att kroppen skulle fraktas bort. Om det är DB kan han ligga pyrt till, anstiftan till mord/dråp om inte Ida dog i lägenheten.

Nejdå...
Citera
2013-08-09, 10:04
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Alltså denna användare känns ju seriös helt klart!
Men frågan är ju om detta stämmer varför hade hon boots på sig?
Kan det ha varit så att hon faktiskt gick ut helt själv med hjälp av GB och att hon trillade i trapphuset därför blodet ser utsmetat ut!
Att sätta på otympliga skor på en död kropp tar tid och är inte särskilt lätt och inget man skulle ödsla tid på OM man snabbt skulle vilja ha bort en kropp!

Vem vet hur länge AJ varit där, Kanske sket hon i att ta av skorna efter hon öppnat till AJ, Men varför ta på sig boots för att öppna porten, Tofflor eller vanliga skor borde funka bättre & snabbare & som nån skrev hon kanske bara varit nere & rökt. Annars kanske hon har gått ut för att fixa/handla nåt & AJ passat ungen sen har nåt hänt efter hon kom till tbx...Som du märker bara spekulationer från min sida men innan FUP så e det väl det enda som finns
Citera
2013-08-09, 10:04
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Inte glömma att polisen först sa människorov.. varför???
Kan bero på att det finns bevis på att hon var vid liv när hon lämnade lägenheten!
Som sagt stämmer det att kroppen hade skor skulle ju stärka denna teori!
Citera
2013-08-09, 10:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Hon heter Th*r*se B*rgm*an.
Tack.
Vet någonvad för relation I hade ttill denne theres*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto