Citat:
Ursprungligen postat av
fisetroll
Tycka vad man vill om miggafri. Men jag tror verkligen inte att hon är inblandad eller att AJ anförtrott henne om mordet. Jag tror inte att han är så dum så han säger något till henne.
Nej, precis, det finns ingen anledning att inviga fler än nödvändigt. Fattar inte varför alla (småglin?) ska driva den långsökta teorin. Han lär ha matat henne med desinformation, som hon i a f inledningsvis har gått på. Kan vi inte släppa henne nu. Hon må ha gjort sig skyldig till naivitet, dålig människokännedom och dålig killsmak/tvivelaktigt umgänge. Det är hon dessvärre inte ensam om och inget av det är brottsligt.
Sannolikt minskar tilltron till AJ:s version ju mer fakta som kommer fram, om inte annat när förundersökningen blir offentlig. Men, vill ni verkligen att hon ska göra något slags offentlig avbön? Tänk om han likt Mats Alm skulle knalla på stadens gator relativt snart? Tänk efter nu och låt henne vara! Det viktiga är vad hon säger till polis. Två personer sitter för medhjälp/skyddande av brottsling. TB gör det inte! Så snälla sluta med smutskastningskampanjen!
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanel-Kalle
Alldeles för uppenbart att det är en golning tycker jag.
Inte uppenbart kanske (för mig i a f), men detta att de, Polisen, gick ut med uppmaningen om att kolla brunnar och vattendrag precis innan är lite lurigt...

Men, OM någon har pratat så tycker nog alla utom GM att det är bra. I detta fall får nog golaren fler polare än GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Honkies
Varför gjorde inte MGM försök att undanröja bevis när han väl blev frisläppt pga vaga grunder. Klart han hade spann på sig men något kunde han kanske ha gjort? Eller trodde han att de skulle vara borta för alltid.
Men med tanke på att han blev "borttappad" mitt under allt och hamnade i grannlandet så hade de tydligen inte helt koll på han.
Vågade nog inte ta risken att leda polisen till kroppen och binda sig själv till fyndplatsen. Då hade det varit ganska kört. Tror också det var det mest rationella.
Han satsade nog på att 1) kroppen inte hittas, 2) om kroppen hittas att bevisning hunnit förstöras av tidens tand. 3) Om kroppen hittas av andra, som nu skett, är illa för för GM. Att bli tagen på bar gärning vid kroppen skulle varit VÄRRE ur hans synpunkt.