2013-08-09, 07:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvix
Men rånet skedde fredag den 28 jul. Och om de blev häktade samma dag, och bara kvinnan släpptes.. när släpptes resten isf? Går det ihop? Låter ju väldigt passande till påståendet.

Oops, så var det visst inte. Kan denne Therese vilja påstå att det var Ida som var med, för att smutskasta henne på ngt sätt?
Det står om "gårdagens häktningsförhandling", vilket alltså var 1 juli. Då var Ida redan försvunnen, så hon var inte med vid häktningsförhandlingen.
Citera
2013-08-09, 07:26
Avslutad
Om A.J & company ägnade sig åt rån hade et ju förklarat hur han hade råd att resa så. Varför han å D.B tvättar varandra å dricker champagne. Och även ilskan mot id* som gått å snackat om det....
Förklarar även varför F.H å D.B kastar sig i bilder n å åker dit. Kanske var detta planerat att göra sig av med id*. Han kanske bara ville avgöra hurvida id* hade nått till försvars mot anklagelserna. Kan vara mycket folk som hjälpt till med att "tvätta" bytet som är oroliga att detta komer fram å därför motarbetar en lösning.. hade ju varit underbart att få dit dessa killarna för rån oxå. Å alla er som skyddat dem för häleri.
Citera
2013-08-09, 07:29
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Antagligen så har DB fått dumpningsuppdraget och fått panik jag tror dom kommer hitta spår från DB på kroppen och AJ lär skylla allt på DB.
Jag har lite den känslan oxå... Han gör nog allt för att rädda sitt egna skinn. Och spelar sedan martyr till media. Jag undrar om det finns något mordvapen utslängd i skogen också? Hade han använt knytnävarna så borde han väl haft märken på knogarna?
Citera
2013-08-09, 07:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Har hänt förr lilla du.
Att polisen iscensätter olika saker är inte helt ovanligt.
Men, läs mitt tidigare inlägg.

Har läst dina inlägg
Kan du lämna belägg på att Polisen gör sådana här "iscensättningar", eller
är det gallemattias som vanligt ?
Ge mig ett belägg för detta, inget svammel tack.
Citera
2013-08-09, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Har läst dina inlägg
Kan du lämna belägg på att Polisen gör sådana här "iscensättningar", eller
är det gallemattias som vanligt ?
Ge mig ett belägg för detta, inget svammel tack.
Blir alldeles för ot i tråden.
Men det har hänt
Citera
2013-08-09, 07:42
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Jag tycker inte alls att: "alla ska respekteras för sin åsikt eller religiösa tro." Vi har inte religions- och åsiktsfrihet i dethär landet för att lagstiftarna anser att alla egendomliga sekter och politiska åsikter nödvändigtvis bör få fritt spelrum, utan för att det inte i praktiken går att förhindra folk från att tro på vad de vill. Att man i Tyskland har förbjudit nazistiska partier har lett till att sådana organisationer i stället har drivits "under jorden" för att verka i det fördolda: http://sv.wikipedia.org/wiki/Nationalsozialistischer_Untergrund och därmed är inget vunnet.

Det kan inte förbises att vad som förenar det de misstänkta i detta fall är en nazistisk bakgrund och nu, när Id@s kropp är funnen, ser vi vad en missriktad lojalitet kan leda till.

Alla tycker vi olika men jag står för åsiktsfrihet så länge man inte går från ord till handling oavsett om det handlar om religion eller annat. Jag har under en kort tid som vuxen bott i ett land där kristna inte får utöva sin tro utan istället blir förtryckta och i värsta fall fängslade. Observera att jag inte på något sätt försvarar nazismen men jag tror inte på förbud.

Detta var inte ett nazistiskt mord och rötägg finns inom alla typer av grupper. Ta t ex invandrare som "hedersmördar" sina döttrar och systrar. Där sluter hela släkter och andra inom församlingen upp kring gärningsmannen.
Senast redigerad av ModerEva 2013-08-09 kl. 07:46.
Citera
2013-08-09, 07:49
Bannlyst
Citat:
Blir alldeles för ot i tråden.
Men det har hänt

Polisen har inte iscensatt något scenario om hur Ida hittades

Du valde att svamla igen alltså, du är så förutsägbar i all dynga du vräker ur dig.
Det är inte OT att jämföra andra fall med detta.
Citera
2013-08-09, 07:51
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Antagligen så har DB fått dumpningsuppdraget och fått panik jag tror dom kommer hitta spår från DB på kroppen och AJ lär skylla allt på DB.

Är inne helt på samma linje. Väl på samma sida av gallren för de tre när AJ är överförd från Polen, under kommande förhör och konfrontationer med upphittande av kroppen och andra bevis, kommer det nog gå upp för DB stegvis hur även han "dumpats" av AJ när ljuset alltmer kommer lysa på hans hantering av kroppen med som jag antar åtföljande säkrade bevis för brott mot griftefrid och sannolikt medhjälp till mord.
Jag är också relativt övertygad om att DB är oerhört rädd för AJ, vilket AJ utnyttjat länge på ett manipulativt sätt att knyta honom till sig. FH i sin tur verkar kunna stå under DB i rang, och tillsammans utgör detta ett dynamiskt maktspel inom gruppen med AJ som #fuhrern#.

DB kommer drabbas mer än han anat av AJ:s svek, och jag hoppas förhörsledarna kommer använda sig av detta som en strategi för att s a s hjälpa DB att berätta hur det hela gått till.
FH tror jag bara känt sig tvungen att hänga på. Och har de alla varit fulla, så har det ju underlättat att åta sig uppdraget.

Fy fan, så skändad och verkligen dumpad där nedanför broräcket BO har blivit.

Vilka lowlife as som gjort detta, finns inga ord när man ser kroppens ställning och konturer under säcken när teknikerna för bort lilla I. på båren.
Citera
2013-08-09, 07:57
Medlem
Quarrels avatar
TTELA:s bild http://ttela.se/image_processor/1.2284413.1375992934!/image/892902731.jpg_gen/derivatives/wide/892902731.jpg visar att fyndplatsen ligger precis mittemot M-skylten här: https://maps.google.se/maps?q=Lilla+bergsv%C3%A4gen,+Gr%C3%A4storp&hl=sv& ie=UTF8&ll=58.35142,12.662741&spn=0.003248,0.00684 5&sll=59.496005,18.294675&sspn=1.608928,3.504639&o q=lilla+bergsv&t=h&hnear=Lilla+bergsv%C3%A4gen&z=1 7&layer=c&cbll=58.351325,12.662829&panoid=cTB0nY6F GXqA3RtcSr8kqg&cbp=12,150.33,,0,-1.27. Jag har modifierat den "Blå vägen", http://goo.gl/maps/FZfij, och man kan se att GM har kört Lilla Bergsvägen norrut till första bästa skogsparti, stannat bilen vid vägkanten och dumpat kroppen. Det är tydligt att ingen planering alls har föregått dumpningen. De hade lätt blivit upptäckta under operationen.
Citera
2013-08-09, 08:00
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Tycka vad man vill om miggafri. Men jag tror verkligen inte att hon är inblandad eller att AJ anförtrott henne om mordet. Jag tror inte att han är så dum så han säger något till henne.
Nej, precis, det finns ingen anledning att inviga fler än nödvändigt. Fattar inte varför alla (småglin?) ska driva den långsökta teorin. Han lär ha matat henne med desinformation, som hon i a f inledningsvis har gått på. Kan vi inte släppa henne nu. Hon må ha gjort sig skyldig till naivitet, dålig människokännedom och dålig killsmak/tvivelaktigt umgänge. Det är hon dessvärre inte ensam om och inget av det är brottsligt.

Sannolikt minskar tilltron till AJ:s version ju mer fakta som kommer fram, om inte annat när förundersökningen blir offentlig. Men, vill ni verkligen att hon ska göra något slags offentlig avbön? Tänk om han likt Mats Alm skulle knalla på stadens gator relativt snart? Tänk efter nu och låt henne vara! Det viktiga är vad hon säger till polis. Två personer sitter för medhjälp/skyddande av brottsling. TB gör det inte! Så snälla sluta med smutskastningskampanjen!

Citat:
Alldeles för uppenbart att det är en golning tycker jag.
Inte uppenbart kanske (för mig i a f), men detta att de, Polisen, gick ut med uppmaningen om att kolla brunnar och vattendrag precis innan är lite lurigt... Men, OM någon har pratat så tycker nog alla utom GM att det är bra. I detta fall får nog golaren fler polare än GM.

Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Varför gjorde inte MGM försök att undanröja bevis när han väl blev frisläppt pga vaga grunder. Klart han hade spann på sig men något kunde han kanske ha gjort? Eller trodde han att de skulle vara borta för alltid.

Men med tanke på att han blev "borttappad" mitt under allt och hamnade i grannlandet så hade de tydligen inte helt koll på han.
Vågade nog inte ta risken att leda polisen till kroppen och binda sig själv till fyndplatsen. Då hade det varit ganska kört. Tror också det var det mest rationella.

Han satsade nog på att 1) kroppen inte hittas, 2) om kroppen hittas att bevisning hunnit förstöras av tidens tand. 3) Om kroppen hittas av andra, som nu skett, är illa för för GM. Att bli tagen på bar gärning vid kroppen skulle varit VÄRRE ur hans synpunkt.
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-09 kl. 08:32.
Citera
2013-08-09, 08:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Är inne helt på samma linje. Väl på samma sida av gallren för de tre när AJ är överförd från Polen, under kommande förhör och konfrontationer med upphittande av kroppen och andra bevis, kommer det nog gå upp för DB stegvis hur även han "dumpats" av AJ när ljuset alltmer kommer lysa på hans hantering av kroppen med som jag antar åtföljande säkrade bevis för brott mot griftefrid och sannolikt medhjälp till mord.
Jag är också relativt övertygad om att DB är oerhört rädd för AJ, vilket AJ utnyttjat länge på ett manipulativt sätt att knyta honom till sig. FH i sin tur verkar kunna stå under DB i rang, och tillsammans utgör detta ett dynamiskt maktspel inom gruppen med AJ som #fuhrern#.

DB kommer drabbas mer än han anat av AJ:s svek, och jag hoppas förhörsledarna kommer använda sig av detta som en strategi för att s a s hjälpa DB att berätta hur det hela gått till.
FH tror jag bara känt sig tvungen att hänga på. Och har de alla varit fulla, så har det ju underlättat att åta sig uppdraget.

Fy fan, så skändad och verkligen dumpad där nedanför broräcket BO har blivit.

Vilka lowlife as som gjort detta, finns inga ord när man ser kroppens ställning och konturer under säcken när teknikerna för bort lilla I. på båren.

Ett scenario jag inte finner för omöjligt är att FH var dedikerad chafför och stannade i bilen mestadels, samt höll utkik under själva mordnatten på BP och FP.
DB däremot hjälpte AJ handgripligen med att bära lik och hantera städning.

Däremot kan FH haft en större roll vid bilbränning.

Beroende på hur stark bevisning som ÅK har mot AJ, kommer AJ skylla på DB eller FH i högre utsträckning.
Citera
2013-08-09, 08:04
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
PS. Om juli månad (och kommande sommarveckor) år 2013 istället hade varit en ovanligt regnig sommar, så är jag benägen att tro att kroppen inte så helt lätt skulle ha påträffats. Möjligen aldrig. För vem, när allt kommer omkring, letar kantareller, fiskar, jagar, fotograferar växt- och djurliv, rastar hunden, m.m., m.m. - just där i området runt FP? Inte så värst många skulle jag tro... Men jag lutar ändå åt att denna dumpning skett under såväl panikartad förvirring som någon form av drogpåverkan. Samt därtill att vederbörande dumpare knappast har några särskilt djupa insikter om vår livsmiljös allmänna tillstånd och variation. DS.
Det låter rimligt. (Med reservation för att jag själv saknar både lokalkännedom och dessa insikter).
Senast redigerad av TigerKid 2013-08-09 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in