2013-08-09, 06:04
Medlem
Konservatics avatar
Jag minns det där fallet med Nathalie Johansen , även där hade man kört iväg med kroppen en BRA bit , till gärningsmannens hemtrakter några mil ifrån brottsplatsen...

Det var tydligen samma grej här, exakt hur långt är det till fp ifrån bostaden ?
Citera
2013-08-09, 06:23
Medlem
silbersky007s avatar
Kort video från platsen GT

http://m.expressen.se/gt/den-doda-kroppen-ar-forsvunna-mamman/
Citera
2013-08-09, 06:31
Medlem
DjPuttes avatar
Någon av dessa 3 herrar kommer sjunga som sjutton om vem den skyldige är, Jag tvivlar skarpt på att alla är villiga krypa in i fängelse för :
Mord
medhjälp till mord
Griftefrids lagen
undanröjande av bevis

Då kommer frågan vem av dessa 3 har vekast psyke samt inte kan hålla tätt då ådem börjar se detta kommer bli fängelse, Vem av dessa säger åt sin advokat förhadla fram en deal med åklagaren etc etc!
Detta kommer bli intressant så även rättsmedicins utlåtande hur blev hon tagen av daga BO men det lär nog komma i början av veckan som kommer, Hur som var det bra att kroppen blev funnen så fallet kan få avslut och barn samt föräldrar till offreet kan få börja sörja!
Citera
2013-08-09, 06:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Hur kan du dra denna slutsats?
Den ena säger till den andra som råkar hitta ett lik.
Men kanske inte, behöver inte diskutera detta vidare.
Men tyckte det kändes som ett riktigt fint upplägg.
Citera
2013-08-09, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
''

Ja dom uppgifterna har kommit till källan som skickat över detta. Han ska alltså ha kört sin MC till Id*. Sen har han lämnat lägenheten "innan de andra kom" gått därifrån till sin mamma för att köra till en vän och sova över. Dagen efter så hämtar han sin MC. Så uppgifterna som kommit in att MC stått där emellan lör till sön stämmer nog

Varför skulle han gå hem när han har en MC?

Har din källas källa avsikten att framhålla att några andra för oss helt okända kom till Id* efter det att AJ gått, dvs är din källas källas uppgifter ungefär desamma som AJ kan ha försökt tuta i polisen och Miigafree?

Eller är din källas källa helt inne på att "de andra" avser DB och FH?

Kan det vara så att en uppgift som ursprungligen handlade om att stödja AJ plötsligt efter lite ryktesspridning tolkas om till att handla om hur AJ lämnat över bollen till DB och FH?
Citera
2013-08-09, 06:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Är du på riktigt? Vem skulle gå ut med sitt namn i AB att han hittat en kropp om någon golat?
Har hänt förr lilla du.
Att polisen iscensätter olika saker är inte helt ovanligt.
Men, läs mitt tidigare inlägg.
Citera
2013-08-09, 06:52
Medlem
silbersky007s avatar
Vet inte hur en kropp ser ut efter döden men det verkar som polisen kunde identifiera tatueringar vilket säger att kroppen har hållit i 5 veckor i det här varma vädret som det har varit .
Citera
2013-08-09, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blixten64
Han kommer att få mycket hålla koll på - i alla avseenden inne på kåken.
AJ verkar tuff mot tjejer men med "rätt" info till hans kommande "grannar" så lär han behöva hålla koll...
Äh, han kommer sätta sig själv i isoleringen.
Kommer bli långt och ensamt för den där nassen
Citera
2013-08-09, 07:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Kan det vara så att polisen kollat längden på kroppen m.m
Dummaste jag nånsin hört.
Tror du på den själv?
Såklart kollar dom kända saker, tatueringar, gamla ärr, etc.
Längden säger ingenting förutom just - längden.
Citera
2013-08-09, 07:08
Medlem
DjPuttes avatar
Vid fyndplatsen så kommer det en rättsmedicinare till platsen och arbetar jämte polisen med att besiktiga kroppen och se om BO har indentifierings bara kännetecken som dem kan ta det på, I detta fall så fanns det tatueringar på Ida som gjorde det rätt enkelt misstänker jag att göra identifieringen av kroppen!
Citera
2013-08-09, 07:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag vet vad hennes namn är Th*r*se B*rgm*n. Men vet inte vem hon är.
Hon är 26 år och från Göta i Lilla Edets kommun.
Citera
2013-08-09, 07:23
Medlem
Antagligen så har DB fått dumpningsuppdraget och fått panik jag tror dom kommer hitta spår från DB på kroppen och AJ lär skylla allt på DB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in