2013-08-08, 21:44
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nod2013
Hon måste ha möglat snabbt
det är augusti " rött månaden"
vart börjar man ruttna först?

Där huden är som tunnast, utan underhudsfett. Fötter, ögonhålor, händer och sen går det vidare.
Citera
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men vattendraget går 100 meter från Rv44. 10 meter är totalt öppen terräng.
Det var väl 10 meter från lilla landsvägen?
Citera
Medlem
Kan det vara så att hon är dumpad i ån på något bättre ställe och sen strandat på denna platsen, eftersom det är hus i närheten så borde ju även dumparna tänkt både en och två gånger om att dumpa utanför hus?.

och är dom kända i trakten bör dom ju veta var alla hus finns. om dom nu inte dumpade nära ett hus för att dom Ville att hon skulle hittas fortare.
Citera
2013-08-08, 21:45
Medlem
Undrar vem som bryter ihop först nu när de häktade får veta att hon hittats...
Citera
2013-08-08, 21:46
Medlem
MrRoadsters avatar
[quote=miggafrii|44681179]

Ja, jag är VÄN med AJ, varför vet bara jag, det är mellan mig och min vän.
Jag kan tydligt säga att ni som sitter och "vet" saker om mig och mitt liv helt övertygande inte vet ett dugg med tanke på vad era teorier och "fakta" innehåller, många av utläggen är rena skämtet.
Jag hoppas att VEM som än gjort detta får sitt straff, VEM det än må vara.

- Jag hoppas du omprövar detta om det visar sig att AJ mördat I*a inför hennes 1,5-årige son och slängt henne i naturen...

MVH/MrR
Citera
2013-08-08, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men vattendraget går 100 meter från Rv44. 10 meter är totalt öppen terräng.

Ja, kan hon ligga närmare 44an ? Här är två bättre kartor/flygfoton:

Topo:
https://anonfiles.com/file/43340ab07abde37cfd34c847f558c1e0

Orto:
https://anonfiles.com/file/9cb3f9f9cd57084d8395c97a3c434356

Jag tänker någon av di tre norra krökarna...
Citera
2013-08-08, 21:49
Medlem
En liten fundering med inblandade kvinnor och AJ ,kan man se om AJ har en firma, företag,bolag där han får in lite slantar ifrån vid sidan av campingjobbet ?
Kan detta ha någon koppling ?
Citera
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Den heter Mjölån.

Polismannen på bild nr 2 i AB:s artikel står och tittar ned över räcket från vägkanten så det ligger väl nära till hands att det är just där nedanför som kroppen ligger?

Räcket syns ju också på den tidigare länkade googlemaps bilden.

Bedömer att det borde vara vattendrag där under, stämmer det med hur ni som känner till området vet?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17264661.ab
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StressApan
Läge för herr blå att plocka in Miggafrii. Knappast sagt allt till polisen, eftersom Miggafrii värderar AJ mer.

Skyddande av brottsling vore lämpligt.

Tycka vad man vill om miggafri. Men jag tror verkligen inte att hon är inblandad eller att AJ anförtrott henne om mordet. Jag tror inte att han är så dum så han säger något till henne.
Citera
2013-08-08, 21:50
Medlem
Mouchinos avatar
[quote=MrRoadster|44682298]
Citat:
Ursprungligen postat av miggafrii

Ja, jag är VÄN med AJ, varför vet bara jag, det är mellan mig och min vän.
Jag kan tydligt säga att ni som sitter och "vet" saker om mig och mitt liv helt övertygande inte vet ett dugg med tanke på vad era teorier och "fakta" innehåller, många av utläggen är rena skämtet.
Jag hoppas att VEM som än gjort detta får sitt straff, VEM det än må vara.

- Jag hoppas du omprövar detta om det visar sig att AJ mördat I*a inför hennes 1,5-årige son och slängt henne i naturen...

MVH/MrR

Precis kan lika gärna vara VÄNNEN=An*reas J*hans*on som gjort detta! Knepigt värre..
Citera
2013-08-08, 21:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja AJ var väl "vän" med I*a också men det hindrade honom inte ett smack från att ha ihjäl henne (om det nu är AJ som är GM i detta fallet?). Är nog ganska bergbomben på att han är rätt man och fick ett raseriutbrott och gav efter för det och mördade flickan TROTS att hennes lille son fanns i bostaden. Alla som är "vänner" med AJ borde ta totalt AVSTÅND från honom tycker jag. Ni är ALLA förda bakom ljuset och grundlurade på vem han egentligen är! Om samhället och rättsystemet hade fått upp ögonen för denne man för längesen så hade I*a fortfarande varit vid liv nu, tillsammans med sina två söner och fått se dem växa upp. Hennes Far kommer aldrig att få träffa sin dotter igen. Detta är så tragiskt så jag vill bara gråta..... ALLT DETTA FÖR ATT EN JÄVLA IDIOT SOM HAR PROBLEM MED SITT TEMPERAMENT OCH HAR BEHOV AV ATT HÄVDA DEN LILLA PATESTISKA PERSONLIGHET HAN HAR BARA HELT SONIKA AVGÖR ATT I*A INTE SKA LEVA LÄNGRE. Fy fan vad jag avskyr såna jävlar!!!!! Han skulle de låst in och slängt nyckeln för längesen.. Sen skriver AJ på FB.. Åhhhhh stackars mig..... så synd om mig..... Buuuhuuuuuu

Det här fallet, handlingen och gärningen och sen AJ:s beteende, uttalanden i media och på facebook som gör det här så förbannat jävla hemskt, sorgligt, tragiskt och så jävla, satans onödigt!!
Ja, jag svär!! Jag svär och jag står för det också! Alla mord är givetvis helt jäkla onödiga och helt fel men det som ger det här extra kraftiga illamåendet i magtrakten, är just hur AJ uppträtt, skrivit och betett sig efter den där natten.
Citera
2013-08-08, 21:51
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Två är häktade med restriktioner. Vet ej vad advokater får avslöja.

En är häktad i Polen, det kan nog inte ens svensk polis säga vad för slags info AJ kan komma över nu.

Grundläggande är Rättegångsbalken 21 kap 7 § "Försvarare skall med nit och omsorg tillvarataga den misstänktes rätt och i detta syfte verka för sakens riktiga belysning." Advokatsamfundet har därtill utfärdat råd och anvisningar om "god advokatetik" och har en disciplinnämnd som granskar flagranta avsteg. Lagtext är lite högtravande.

En häktad med restriktioner är i praktiken isolerad från omgivningen. Hans enda kontakt med omvärlden är hans försvarare. Egentligen är det upp till advokatens omdöme vilken information han ger till sin klient så länge han vill hävda att det är den misstänktes rätt. I tveksamma fall ska advokaten rådgöra med åklagaren men inte sällan har de olika uppfattning. Det man kanske inte tänker på när advokater uttalar sig i media är att samma princip gäller då också - att tillvarata den misstänktes rätt. Det låter därför ibland lite krystat av typ "jag minns inte hur han åkte". Notabelt är att AJs advokat säger mycket mer än de andra tvås advokater som inte säger någonting offentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in