2013-08-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
I dom där kretsarna röker man inne, på sin höjd under köksfläkten.

OK Kan det vara så enkelt att GM satt på henne boots (om hon nu har boots på sig) för att förvirra? Hela idén om att AJ skulle attackerat henne i trappan - hur skall man förklara den eftersom man väl vet att båda var i lägenheten när pappan ringde? Kan hon ha gått ut en längre tur när sonen var i lägenheten? Skulle hon burit med sig sonen till annat ställe mitt i natten?
Citera
2013-08-09, 00:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Det som slår mig mest nu när FP är känd är att de måste ha upplevt sig ha fruktansvärt ont om tid att skaffa bort kroppen.

1. Ingen nedgrävning.
2. Inget försök att dölja den.
3. Ingen ansträngning för att hitta en plats som är mer skyddad från insyn, t.ex. ett skogsparti.
3. Avståndet är inte mer än 4 km från en av mtGM (DB).
4. Fyndplatsen ligger verkligen stora vägen (Rv 44) rakt ut från DB, första avtagsvägen höger!
5. Den ligger i anslutning till en fastighet!

Resonemanget måste ha varit: "Vi måste bli av med kroppen så snart som möjligt. Vi kan inte stanna på Rv 44, ta höger här!"

Givet denna brådska och med tanke på att det ligger en fastighet i anslutning till FP, så lutar jag åt att dumpning måste ha skett tidigt på natten, om de ville att den inte skulle ske i dagsljus.

Gryningen kom redan kl 02:01 och soluppgången skedde 03:15 den 30/7.

Om det är den GM som polisen misstänker så kan han ju ha räknat med att det skulle upptäckas mycket snabbare än det gjordes.
Citera
2013-08-09, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fingertutan
Jag hittade en text på Facebook angående ett rån i en smyckesbutik och personen som skrivit detta påstår att I*a var med och tre killar, de ska tydligen ha blivit tjafs om hur detta skulle delas upp och sedan försvann hon. Är det någon som hört något om detta tidigare?

Har följt tråden sedan start och tänkte det var dags att skriva något.
Vet du mer om denna Fakebooktext? Någon annan som sett det?

Vila i Frid I*a
Citera
2013-08-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakaforum
Är otroligt glad att de äntligen hittat Id*!!

Hoppas de sätter dit dom riktigt ordentligt nu!!

En tanke som flyger genom mitt huvud är om ex en av de som sitter för skyddande kanske pratat och att hela historien kring upptäckten är fabricerat för att skydda den som pratat.....

Konspiratoriskt?? Långsökt??

Jo förmodligen...... Detta är ju ingen film och det är nog så enkelt som att någon tyckte det luktade och ringde sin granne för att gå ut och titta....

R.I.P!!
Hoppas dina nära kan få ro när det gäller den biten nu!

Skrev förut att polis och åklagare är väldigt taktiska. Så ingenting är omöjligt.. Däremot så tror jag inte på konspiration.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefo
Har följt tråden sedan start och tänkte det var dags att skriva något.
Vet du mer om denna Fakebooktext? Någon annan som sett det?

Vila i Frid I*a

det var väl prat om det tidigare i trådn?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det är den GM som polisen misstänker så kan han ju ha räknat med att det skulle upptäckas mycket snabbare än det gjordes.

Varför gjorde inte MGM försök att undanröja bevis när han väl blev frisläppt pga vaga grunder. Klart han hade spann på sig men något kunde han kanske ha gjort? Eller trodde han att de skulle vara borta för alltid.

Men med tanke på att han blev "borttappad" mitt under allt och hamnade i grannlandet så hade de tydligen inte helt koll på han.
Senast redigerad av Honkies 2013-08-09 kl. 00:32.
Citera
2013-08-09, 00:33
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
OK Kan det vara så enkelt att GM satt på henne boots (om hon nu har boots på sig) för att förvirra? Hela idén om att AJ skulle attackerat henne i trappan - hur skall man förklara den eftersom man väl vet att båda var i lägenheten när pappan ringde? Kan hon ha gått ut en längre tur när sonen var i lägenheten? Skulle hon burit med sig sonen till annat ställe mitt i natten?

Jag tänker att id@ kanske hade skor på sig? Om man som tjej vill vara lite uppklädd en lördag så är inte strumpor det snyggaste. Jag går ofta med skor, stövlar, boots inomhus om jag vill vara uppklädd. Eller om vi har lite fest.
Annars kanske id@ tog på sig skorna för att röka på balkongen?
Det är så många frågetecken! Va va det som hände?
RIP id@! Styrka och kondoleanser till de anhöriga...
Citera
2013-08-09, 00:34
Medlem
Man kan ju bara hoppas att dem sätts fast ännu lite hårdare då hennes barn lämnades i lägenheten.

Det hela är så djupt tragiskt. Det verkar vara en miljö fylld av människor som vid låg ålder skaffat barn, där droger, våld, rasistiska åsikter, och kvinnomisshandel förekommit. Vad kan det möjligen vara som får tjejer att dras till dessa killar? Som dessutom har små barn som blir berörda. TB har hela tidens stått fast vid hennes och AJs vänskap. Hon vill verkligen inte förstå att det lika gärna kunde vara hon. Det är tydligen så ballt att ha kriminella rassar till vänner, så förnuftet och hennes roll som ansvarsfull mamma får stå tillbaka.
Missförstå mig inte, det är enormt hemskt det som hänt. Men jag förstår inte varför det finns tjejer som tar dessa risker. Jag önskar att alla kvinnomisshandlare blev behandlade som dom bör. Men tyvärr kommer AJ att överrösas med beundrarpost i fängelset. Och TB kommer inte säga upp vänskapen med honom, för hur ballt är det inte att ha vänner på kåken?
Jag är själv tatuerad, men när jag ser DBs ansiktstatueringar så mår jag ärligt illa. Snacka om att förstöra sitt liv. Och det är inte synd om honom, han har gjort ett medvetet och jävligt fult val.
Jag hoppas verkligen att Id@s barn lyckas växa upp till friska och sunda individer.
Citera
2013-08-09, 00:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Varför gjorde inte MGM försök att undanröja bevis när han väl blev frisläppt pga vaga grunder. Klart han hade spann på sig men något kunde han kanske ha gjort? Eller trodde han att de skulle vara borta för alltid.

Men med tanke på att han blev "borttappad" mitt under allt och hamnade i grannlandet så hade de tydligen inte helt koll på han.

Jag funderade faktiskt på det också. Min första tanke blev att han faktiskt är rädd för BOs pappa så därför drog han till Polen.
När det gått 3-4 veckor så kanske han tänker att nu är det okej att inställa mig, för om de inte hittat kroppen nu så gör de det inte senare heller.
Citera
2013-08-09, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag funderade faktiskt på det också. Min första tanke blev att han faktiskt är rädd för BOs pappa så därför drog han till Polen.
När det gått 3-4 veckor så kanske han tänker att nu är det okej att inställa mig, för om de inte hittat kroppen nu så gör de det inte senare heller.

kanske har AJ läst här i tråden, där det påståtts att en kropp försvinner till tomma intet på några veckor om den ligger fritt ?
Citera
2013-08-09, 00:46
Medlem
[quote=bagarn29|44685831]Jag funderade faktiskt på det också. Min första tanke blev att han faktiskt är rädd för BOs pappa så därför drog han till Polen.
När det gått 3-4 veckor så kanske han tänker att nu är det okej att inställa mig, för om de inte hittat kroppen nu så gör de det inte senare

Det finns många sätt att spela oskyldig på. Tror han fick luft under "vingarna" när han släpptes ur häktet första gången. Denna gång här han ett annat läge att stångas med.
Citera
2013-08-09, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honkies

Kan det vara så enkelt att han faktisk kunde tänka till och tyckte att det räckte med sina kompisars spår på offret, en sån kompis han är som vill dumpa sin skit på sina vänner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in