2013-08-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Dessa två herrar blev anhållna i sin frånvaro 5 min efter det att AJ släpptes efter häktesförhandlingen, men ingen av dem anhölls ens samma dag. Det vore underligt om de inte blivit kontaktade av AJ, lika underligt som att de inte läst om nyheten i morgon- och/eller dagstidning. Jag antar, jag vet inte...

Aha, det hade jag inte hängt med på, jag trodde de plockades in direkt.
Citera
2013-08-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Om det stämmer och att han gick till mamman för att låna hennes bil för att åka till en vän och sova så kan det ju åtminstone i teorin vara så att det finns en annan GM?

Vem var i så fall vännen han skulle sova hos? TB eller DB?
Om han nu åkte till DB, vad hände i så fall sen? Kom det en okänd GM och gick bananas i lägenheten efter AJ hade åkt?

Kan det i så fall vara så att AJ försökt nå Id* efter att han kommit till DB och då inte fått något svar? Att han blir orolig och därför återvänder till lägenheten i sällskap med DB och FH? När dom kommer dit så är lägenheten helt nerblodad och Id* redan avliden. AJ förstår att han kommer att bli misstänkt så dom bestämmer snabbt att dom skall försöka gömma kroppen!

Verkar ju lite långsökt men kanske inte helt otroligt? Men hur kom dom i så fall in i trapphuset igen om dörren var låst? Eller kom dom tillbaka så sent på natten att tidlåset hade öppnats igen?

Teorin låter inte alls fel men alla får ju ha sina egna teorier tills dagen kommer

Man kanske inte skall låsa sig fast vid endast en teori innan mer bevis har presenterats?

Teorin låter inte alls fel men alla får ju ha sina egna teorier tills dagen kommer
Citera
2013-08-06, 00:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Dessa två herrar blev anhållna i sin frånvaro 5 min efter det att AJ släpptes efter häktesförhandlingen, men ingen av dem anhölls ens samma dag. Det vore underligt om de inte blivit kontaktade av AJ, lika underligt som att de inte läst om nyheten i morgon- och/eller dagstidning. Jag antar, jag vet inte...

EDIT: jag blev nu osäker, var det en fredag som det hölls häktningsförhandling för AJ så är det möjligt att FH anhölls samma dag, fast på kvällen. Mitt minne sviker och det är sovdags, så om ingen har bättre koll så får jag gräva imorgon.
FH anhölls 5 juli kl 15:05 och greps kl 18:40 samma dag, DB anhölls samma dag kl 15:05 och greps kl 14:00 dagen därpå, enligt häktningsframställningar.
Citera
2013-08-06, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
''

Ja dom uppgifterna har kommit till källan som skickat över detta. Han ska alltså ha kört sin MC till Id*. Sen har han lämnat lägenheten "innan de andra kom" gått därifrån till sin mamma för att köra till en vän och sova över. Dagen efter så hämtar han sin MC. Så uppgifterna som kommit in att MC stått där emellan lör till sön stämmer nog
jaha...nu golar AJ på sina kompisar alltså. För de andra som kom var ju DB och FH.
Citera
2013-08-06, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
jaha...nu golar AJ på sina kompisar alltså. För de andra som kom var ju DB och FH.

Skulle inte bli förvånad om AJ gör sitt bästa för att lägga skulden på dessa två. Fåglar och andra i tråden gör sitt bästa för att ta bort fokus från AJ...
Citera
2013-08-06, 00:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1

Bägge två anhölls kl. 15.05. Vilken tid den dagen stegade AJ ut från polishuset? Typ då, däromkring kanske?
Citera
2013-08-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
För några veckor sedan skrev någon att när MPS sökte i skogen, kom där en kille med mc på en stig. Tror att han ledde mc:n. Var det trolluppgifter?

ja clif*s flickvän med sin dotter var för att se hur det såg ut vid lägenheten då en MC kom körande emellan trädena(inte på cykelvägen utan emllan) han vände sig om och tittade på dom
Citera
2013-08-06, 00:25
Medlem
Tomatos avatar
Hur vet vi att det var just den MC som diskuteras (SYJ508) som AJ eventuellt använde när han åkte till Id@? Hade han lagt upp en bild på den på fb i samband med han hade funderingar på att åka MC. Eller är detta bara en lös spekulation att han skulle använt denna?
Tänk om han tog en rödvit MC denna dagen istället
Senast redigerad av Tomato 2013-08-06 kl. 00:28.
Citera
2013-08-06, 00:28
Medlem
bokfodrals avatar
Om det nu stämmer att AJ struntade i MC:n och gick mot sin mammas bostad för att använda hennes bil, kan det vara förklaringen till det som står i det här inlägget?

https://www.flashback.org/sp44160577

Nån som vet nåt om det stämmer detta att blodspår fanns i den riktningen?
Citera
2013-08-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee

Kan ju vara en teori som låter bra när man inte har alla fakta tillhands!

Polisen har ju naturligtvis bra mycket bättre koll på hur telefontrafiken såg ut och vet vart huvudpersonerna befann sig vid dessa tillfällen!
Och även om AJ gick hem till sin mamma och ringde så har ju polisen kollat upp den telefontrafiken också vid det här laget! Det finns nog inte speciellt mycket man kan dölja om man använder sig av modern teknik, allting loggas ju av operatören!
Möjligtvis hade dom kunnat dolt det bättre med ett kodat meddelande via en hederlig gammal komradio men såna använder väl folk knappt längre? Mer än kanske jägare då men de apparaterna har väl en ganska begränsad räckvidd?
Citera
2013-08-06, 00:33
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om det nu stämmer att AJ struntade i MC:n och gick mot sin mammas bostad för att använda hennes bil, kan det vara förklaringen till det som står i det här inlägget?

https://www.flashback.org/sp44160577

Nån som vet nåt om det stämmer detta att blodspår fanns i den riktningen?
Det där är någon som läst fel i tidningen där det stod att spåren ledde till en lägenhet på garvaregatan. Men det var polisens spår, att SB var ett ex, som jag uppfattade artikeln.
Citera
2013-08-06, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72

jag vet iaf att Id* har inget sådant örngott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto