2013-08-09, 01:40
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sant. Det är ALLTID kul att supporta laget man håller på.

Sedan tycker jag folk målar fan på väggen alldeles för tidigt. För första året på länge har vi redan nu dels en slagkraftig trupp, dels inte blivit av med någon av värde. Redan med befintlig trupp är jag ganska övertygad om att vi gör en bättre säsong än förra året. Kanske att vi till och med kan utmana de tre stora klubbarna. Med en eller två bra värvningar är jag otroligt nöjd med fönstret. Givetvis borde de kommit tidigare, men det är att kräva för mycket.

Tittar man på utmanarna så har Spurs värvat osmart (gigantiskt fail om man också plockar in Capoe ), United kommer garanterat få det tufft med en mätt trupp och oerfaren manager. Kvar återstår Chelsea och City. Visserligen har de förstärkt, men det är båda nystartade lag med nya coacher, ideér och spelare. City har värvat mycket och bra, men inte de där riktigt stora. Chelseas trupp tycker jag har varit överskattad ett bra tag. Dock borde Mou ro hem titeln, mest för att han är bäst.

Edit: Det är däremot bra drygt när folk drar billiga poäng på hur vi agerar, eller vad vi inte vinner. Som om det skulle vara något nytt. Ibland kan man tro att vi varit nere Championship, eller ännu lägre, och vänt. Vi är förfan top10 i Europa. det går ingen nöd på oss. Tycker också det är löjligt när Arsenalfan är så ledsna och gnäller. Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!

På ett sätt är jag väldigt imponerad av Arsenal pga att dom alltid lyckas ta sig till CL. Även fast de i min bok har en väldigt tunn trupp. Nu har man även tappat Arshavin och Gervinho, även om de inte gjorde någon speciellt upphetsad var de väl ändå bra spelare att ha i truppen kan jag tycka. Skador kommer ju alltid komma för alla lag och även om Arsenal har de rätt så bra ställt med yttrar så borde väl de mest optimala vara om man köpte in en (kanske två) yttrar/forwards till för att kunna konkurrera på flera fronter i år? Vilka yttrar har man i dagsläget? Walcott, Podolski, Chamberlain. Sen kan ju även Cazorla och Rosicky spela där men de gör sig bäst centralt tycker jag.
2013-08-09, 01:49
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
På ett sätt är jag väldigt imponerad av Arsenal pga att dom alltid lyckas ta sig till CL. Även fast de i min bok har en väldigt tunn trupp. Nu har man även tappat Arshavin och Gervinho, även om de inte gjorde någon speciellt upphetsad var de väl ändå bra spelare att ha i truppen kan jag tycka. Skador kommer ju alltid komma för alla lag och även om Arsenal har de rätt så bra ställt med yttrar så borde väl de mest optimala vara om man köpte in en (kanske två) yttrar/forwards till för att kunna konkurrera på flera fronter i år? Vilka yttrar har man i dagsläget? Walcott, Podolski, Chamberlain. Sen kan ju även Cazorla och Rosicky spela där men de gör sig bäst centralt tycker jag.

Cazorla har mer eller mindre blivit mer av en tänkt ytter än en central spelare.

Sagna/Jenkinson Merte/? Kos/Vermalen Gibbs/Natxo

Arteta/Diaby Ramsey/(Wilshere)

Walcott/Oxlade Wilshere/Rosicky/(Cazorla) Cazorla/Podolski/(Rosicky)

Giroud/Sanogo

:::::::

Som tidigare sagt. En klassforward, en klass DM, och en fjärdemittback, så är vi i hamn. Sjukt slagkraftiga om så blir fallet. Sanogo är egentligen också en bra breddvärvning för de offensiva positionerna, vilken har fått skit bara för att andra värvningar uteblivit.
2013-08-09, 01:59
Medlem
waikikiis avatar
Sorry vi vinner inte ligan i år, vad får er att Arsenal som inte ens varit nära att vinna något (bortsett från en sliten liga cup) på flera år skulle vara med och utmana när laget aldrig förbättras medan samtliga konkurrenter gör det i varje fönster? Just curious.
2013-08-09, 02:07
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Sorry vi vinner inte ligan i år, vad får er att Arsenal som inte ens varit nära att vinna något (bortsett från en sliten liga cup) på flera år skulle vara med och utmana när laget aldrig förbättras medan samtliga konkurrenter gör det i varje fönster? Just curious.

Vi kanske ska vänta och se effekten av att ha kvar hela sin egentliga trupp, innan man avfärdar Arsenal. Samt invänta 1-3 värvningar som kommer göras?
2013-08-09, 02:08
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Nja, nästan. Med en bättre anfallare så kan de vinna ligan. Arsenal var ligans bästa lag under våren men mest på grund av en felfri defensiv. Offensiven kändes ibland lite uddlös. Oavsett hur kollektiv och välorganiserad en offensiv är så behövs det mer spets än den Giroud och Podolski kan erbjuda.

Det måste väl du hålla med om?

Ja, i stort sett. Men gör Giroud 25 mål så kan vi vinna ligan utan en klassforward.
2013-08-09, 02:25
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Vi kanske ska vänta och se effekten av att ha kvar hela sin egentliga trupp, innan man avfärdar Arsenal. Samt invänta 1-3 värvningar som kommer göras?

Med tre nya spelare så kan man säkert vara med och leka i toppen det tror jag absolut men då får de vara tre Carzolas och inte några Podolskis vilket inte kommer hända.
2013-08-09, 02:30
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Med tre nya spelare så kan man säkert vara med och leka i toppen det tror jag absolut men då får de vara tre Carzolas och inte några Podolskis vilket inte kommer hända.

Återstår att se! Tycker dock Podolski har fått för mycket skit. En väldigt bra spelare att ha i truppen.
2013-08-09, 02:36
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Återstår att se! Tycker dock Podolski har fått för mycket skit. En väldigt bra spelare att ha i truppen.
Just det som är promlemet, de spelare som köpts är bra med några undantag förstås men hur många av dem skulle gå in i Chelseas, Uniteds eller Citys elva?
2013-08-09, 02:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Just det som är promlemet, de spelare som köpts är bra med några undantag förstås men hur många av dem skulle gå in i Chelseas, Uniteds eller Citys elva?

3-4 st i alla fall.

Kos, Arteta/Wilshere, Cazorla och Walcott.

Men nu får vi passa oss. Snart kommer någon kuf att gnälla på att jämföra startelvor.
2013-08-09, 08:45
Medlem
4522s avatar
Citat:
Sista gången jag skriver detta. Att värva Paulinho istället för en spelskicklig innerfältare (vilket inte finns i HELA truppen) är förbannat dumt.

City har ju trots en onödig värvning av Navas förstärkt anfallet, men framförallt mittfältet. Nu slipper de ju spela Milner och Barry/Garcia om det inte blir skadekris.

För att värva en av världens bästa box-till-box mittfältare är säkert en osmart värvning. Verkligen. Nu har dom ett extremt balanserat innermittfält, vilket kommer kunna vinna bollar högt och sen lägga ut på Bale. Given succé, dessutom kommer Paulinho göra 10+ mål i Spurs. Samtidigt som du dömer ut deras fönster så säger du att det fortfarande finns tid för Arsenal att värva 1-3 spelare, varför skulle inte Levy kunna göra det samma?
Senast redigerad av 4522 2013-08-09 kl. 09:35.
2013-08-09, 09:13
Medlem
skrudiss avatar
Nu sägs Chelsea och Arsenal vara intresserade av Eto'o.

Ett bra komplement för denna säsongen ifall Suarez rinner ut i sanden. Men kostar det mer än det smakar?
2013-08-09, 10:09
Medlem
Citat:
3-4 st i alla fall.

Kos, Arteta/Wilshere, Cazorla och Walcott.

Men nu får vi passa oss. Snart kommer någon kuf att gnälla på att jämföra startelvor.

Den enda utav de där som skulle vara given i en konkurrents startelva är Cazorla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in