Citat:
Sant. Det är ALLTID kul att supporta laget man håller på.
Sedan tycker jag folk målar fan på väggen alldeles för tidigt. För första året på länge har vi redan nu dels en slagkraftig trupp, dels inte blivit av med någon av värde. Redan med befintlig trupp är jag ganska övertygad om att vi gör en bättre säsong än förra året. Kanske att vi till och med kan utmana de tre stora klubbarna. Med en eller två bra värvningar är jag otroligt nöjd med fönstret. Givetvis borde de kommit tidigare, men det är att kräva för mycket.
Tittar man på utmanarna så har Spurs värvat osmart (gigantiskt fail om man också plockar in Capoe
), United kommer garanterat få det tufft med en mätt trupp och oerfaren manager. Kvar återstår Chelsea och City. Visserligen har de förstärkt, men det är båda nystartade lag med nya coacher, ideér och spelare. City har värvat mycket och bra, men inte de där riktigt stora. Chelseas trupp tycker jag har varit överskattad ett bra tag. Dock borde Mou ro hem titeln, mest för att han är bäst.
Edit: Det är däremot bra drygt när folk drar billiga poäng på hur vi agerar, eller vad vi inte vinner. Som om det skulle vara något nytt. Ibland kan man tro att vi varit nere Championship, eller ännu lägre, och vänt. Vi är förfan top10 i Europa. det går ingen nöd på oss. Tycker också det är löjligt när Arsenalfan är så ledsna och gnäller. Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!
Sedan tycker jag folk målar fan på väggen alldeles för tidigt. För första året på länge har vi redan nu dels en slagkraftig trupp, dels inte blivit av med någon av värde. Redan med befintlig trupp är jag ganska övertygad om att vi gör en bättre säsong än förra året. Kanske att vi till och med kan utmana de tre stora klubbarna. Med en eller två bra värvningar är jag otroligt nöjd med fönstret. Givetvis borde de kommit tidigare, men det är att kräva för mycket.
Tittar man på utmanarna så har Spurs värvat osmart (gigantiskt fail om man också plockar in Capoe
), United kommer garanterat få det tufft med en mätt trupp och oerfaren manager. Kvar återstår Chelsea och City. Visserligen har de förstärkt, men det är båda nystartade lag med nya coacher, ideér och spelare. City har värvat mycket och bra, men inte de där riktigt stora. Chelseas trupp tycker jag har varit överskattad ett bra tag. Dock borde Mou ro hem titeln, mest för att han är bäst.Edit: Det är däremot bra drygt när folk drar billiga poäng på hur vi agerar, eller vad vi inte vinner. Som om det skulle vara något nytt. Ibland kan man tro att vi varit nere Championship, eller ännu lägre, och vänt. Vi är förfan top10 i Europa. det går ingen nöd på oss. Tycker också det är löjligt när Arsenalfan är så ledsna och gnäller. Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!
På ett sätt är jag väldigt imponerad av Arsenal pga att dom alltid lyckas ta sig till CL. Även fast de i min bok har en väldigt tunn trupp. Nu har man även tappat Arshavin och Gervinho, även om de inte gjorde någon speciellt upphetsad var de väl ändå bra spelare att ha i truppen kan jag tycka. Skador kommer ju alltid komma för alla lag och även om Arsenal har de rätt så bra ställt med yttrar så borde väl de mest optimala vara om man köpte in en (kanske två) yttrar/forwards till för att kunna konkurrera på flera fronter i år? Vilka yttrar har man i dagsläget? Walcott, Podolski, Chamberlain. Sen kan ju även Cazorla och Rosicky spela där men de gör sig bäst centralt tycker jag.