2013-08-09, 00:54
Bannlyst
http://i41.tinypic.com/vdiuew.png

2013-08-09, 00:55
Medlem
antonaugustssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Visst känns Rooney som en tänkbar värvning för Arsenal då man verkar gått bet på Suarez. Ur ett Arsenalperspektiv känns det som en väldigt bra värvning, framför allt då han kanske går för ungefär samma summa som Suarez. Om man ser ur Rooneys perspektiv känns det däremot väldigt tveksamt. Varför skulle han vilja "byta ner" sig till Arsenal? Rooney vet att Chelsea väldigt gärna vill ha honom och jag tror att han just nu försöker tvinga United att sälja honom dit. Om United skulle blåneka kanske Arsenal ändå kan vara en sista utväg. Framför allt då han vill stanna inom England samtidigt som han vill få mycket speltid för att inte riskera att bli petad till VM (även om den risken kanske är ganska liten).
En anledning till att hå till Arsenal är ju att han blir ju den stora stjärnan i Arsenal, blir även bäst betald. Om han går till Arsenal så antar han en ny utmaning. Men jag skulle hellre se att Arsenal vörvar en mittfältare istället för en forward då Giroud har visat bra form på görsäsongen, dock så ser det mörkt ut om han skulle dra på sig en skada.
2013-08-09, 00:57
Medlem
Shanklygatess avatar
Är det inte väldigt frustrerande att vara Arsenal supporter under sommaren? Hur många år i rad är det nu som de lovat att satsa och att de finns pengar för storvärvningar? Tycker det är extremt dålig strategi att gå ut tidigt och säga "vi har mycket pengar att spendera". Vad tror dom själva ska hända då när säljande klubb får ett bud från Arsenal? Klart som fan man försöker få ut extra mycket pengar av dom då, och så slutar det som vanligt att Wenger drar några bittra kommentarer om att marknaden är helt galen eller något om att de inte vill bidra till den cirkus som pågår med övergångssummor som är på tok för höga. Och så står man där i slutet med någon panikvärvning. En annan hade varit galen om Liverpool agerat likadant (även om deras historia av värvningar kanske inte är något att skryta om).
2013-08-09, 01:04
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Är det inte väldigt frustrerande att vara Arsenal supporter under sommaren? Hur många år i rad är det nu som de lovat att satsa och att de finns pengar för storvärvningar? Tycker det är extremt dålig strategi att gå ut tidigt och säga "vi har mycket pengar att spendera". Vad tror dom själva ska hända då när säljande klubb får ett bud från Arsenal? Klart som fan man försöker få ut extra mycket pengar av dom då, och så slutar det som vanligt att Wenger drar några bittra kommentarer om att marknaden är helt galen eller något om att de inte vill bidra till den cirkus som pågår med övergångssummor som är på tok för höga. Och så står man där i slutet med någon panikvärvning. En annan hade varit galen om Liverpool agerat likadant (även om deras historia av värvningar kanske inte är något att skryta om).
Det där är sjuttioelfte gången det där inlägget kommer

Ja, det är väldigt uppenbart att är det jobbigt att vara arsenalsupporter i Silly-tider. (Jag själv är dock inte det )
2013-08-09, 01:07
Medlem
Seppo1337s avatar
BBC skriver nu att Arsenal tänker buda £51m för Suarez
2013-08-09, 01:13
Medlem
OG-lovers avatar
Denis Suarez, som spelade för Manchester Citys reservlag förra säsongen verkar vara helt klar för Barca B till kommande säsong. Han ska bara presenteras av klubben offentligt sen är det klart.

Antar att ingen direkt har sett honom men han verkar vara en lovande talang och Barcelona samt Chelsea och United var intresserade av honom innan City till slut köpte honom 2011. Han är Spanjor och är född 1994.

Frågan är varför City släpper honom?
Senast redigerad av OG-lover 2013-08-09 kl. 01:20.
2013-08-09, 01:13
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Faktiskt så är jag inte så jättebekymmrad över att arsenal inte värvar. Det känns lite som en rolig grej allting. Samma sak som att Wigan alltid ska kämpa sig för att hålla sig uppe i slutet av säsongen. Arsenal är inget köpelag. Alla konkurrenter köper spelare för hela plånboken men arsenal gör det inte och säljer ofta deras bästa spelare. Det Wenger inte gör med sina pengar gör han upp med sin passion till sporten och sin väldiga kunskap. Det är en fröjd att kolla på arsenal och det blir intressant att se hur dom gör nästa säsong.

Trots allt, man kollar ju på fotboll för att det är kul och inte för att vinna. Spelarna kan spela för att vinna men inte supportrarna. Luddigt förklarat men det är min syn på fotboll
2013-08-09, 01:16
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Är alltid frustrerande att vara Arsenal supporter nu mer men visst det blir väl inte bättre under transfer perioder.

Så Liverpool säger sig att de kommer tvinga kvar Suarez, vad fan tror de att de kommer få ut av det? Knappast något av de bättre, förstår att de vill undvika att sälja just till Arsenal men va fan finns inga andra intressenter ska de behålla en spelare när såväl manager som lagkamrater verkar tycka att han är en jävla idiot (vilket iofs är sant)? Aja vore väl trevligt om de går åt helvete för både Suarez som Liverpool.
2013-08-09, 01:21
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Faktiskt så är jag inte så jättebekymmrad över att arsenal inte värvar. Det känns lite som en rolig grej allting. Samma sak som att Wigan alltid ska kämpa sig för att hålla sig uppe i slutet av säsongen. Arsenal är inget köpelag. Alla konkurrenter köper spelare för hela plånboken men arsenal gör det inte och säljer ofta deras bästa spelare. Det Wenger inte gör med sina pengar gör han upp med sin passion till sporten och sin väldiga kunskap. Det är en fröjd att kolla på arsenal och det blir intressant att se hur dom gör nästa säsong.

Trots allt, man kollar ju på fotboll för att det är kul och inte för att vinna. Spelarna kan spela för att vinna men inte supportrarna. Luddigt förklarat men det är min syn på fotboll

Sant. Det är ALLTID kul att supporta laget man håller på.

Sedan tycker jag folk målar fan på väggen alldeles för tidigt. För första året på länge har vi redan nu dels en slagkraftig trupp, dels inte blivit av med någon av värde. Redan med befintlig trupp är jag ganska övertygad om att vi gör en bättre säsong än förra året. Kanske att vi till och med kan utmana de tre stora klubbarna. Med en eller två bra värvningar är jag otroligt nöjd med fönstret. Givetvis borde de kommit tidigare, men det är att kräva för mycket.

Tittar man på utmanarna så har Spurs värvat osmart (gigantiskt fail om man också plockar in Capoe ), United kommer garanterat få det tufft med en mätt trupp och oerfaren manager. Kvar återstår Chelsea och City. Visserligen har de förstärkt, men det är båda nystartade lag med nya coacher, ideér och spelare. City har värvat mycket och bra, men inte de där riktigt stora. Chelseas trupp tycker jag har varit överskattad ett bra tag. Dock borde Mou ro hem titeln, mest för att han är bäst.

Edit: Det är däremot bra drygt när folk drar billiga poäng på hur vi agerar, eller vad vi inte vinner. Som om det skulle vara något nytt. Ibland kan man tro att vi varit nere Championship, eller ännu lägre, och vänt. Vi är förfan top10 i Europa. det går ingen nöd på oss. Tycker också det är löjligt när Arsenalfan är så ledsna och gnäller. Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!
Senast redigerad av anteri17 2013-08-09 kl. 01:24.
2013-08-09, 01:27
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Sant. Det är ALLTID kul att supporta laget man håller på.

Sedan tycker jag folk målar fan på väggen alldeles för tidigt. För första året på länge har vi redan nu dels en slagkraftig trupp, dels inte blivit av med någon av värde. Redan med befintlig trupp är jag ganska övertygad om att vi gör en bättre säsong än förra året. Kanske att vi till och med kan utmana de tre stora klubbarna. Med en eller två bra värvningar är jag otroligt nöjd med fönstret. Givetvis borde de kommit tidigare, men det är att kräva för mycket.

Tittar man på utmanarna så har Spurs värvat osmart (gigantiskt fail om man också plockar in Capoe ), United kommer garanterat få det tufft med en mätt trupp och oerfaren manager. Kvar återstår Chelsea och City. Visserligen har de förstärkt, men det är båda nystartade lag med nya coacher, ideér och spelare. City har värvat mycket och bra, men inte de där riktigt stora. Chelseas trupp tycker jag har varit överskattad ett bra tag. Dock borde Mou ro hem titeln, mest för att han är bäst.

Edit: Det är däremot bra drygt när folk drar billiga poäng på hur vi agerar, eller vad vi inte vinner. Som om det skulle vara något nytt. Ibland kan man tro att vi varit nere Championship, eller ännu lägre, och vänt. Vi är förfan top10 i Europa. det går ingen nöd på oss. Tycker också det är löjligt när Arsenalfan är så ledsna och gnäller. Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!
Måste bara fråga hur du resonerar när du säger att Spurs har värvat osmart och att City har värvat bra? Tänker själv nästan tvärt om
2013-08-09, 01:33
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka5OO
Måste bara fråga hur du resonerar när du säger att Spurs har värvat osmart och att City har värvat bra? Tänker själv nästan tvärt om

Sista gången jag skriver detta. Att värva Paulinho istället för en spelskicklig innerfältare (vilket inte finns i HELA truppen) är förbannat dumt.

City har ju trots en onödig värvning av Navas förstärkt anfallet, men framförallt mittfältet. Nu slipper de ju spela Milner och Barry/Garcia om det inte blir skadekris.
2013-08-09, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Herregud, vi kan vinna ligan med befintlig trupp. LUGNA!

Nja, nästan. Med en bättre anfallare så kan de vinna ligan. Arsenal var ligans bästa lag under våren men mest på grund av en felfri defensiv. Offensiven kändes ibland lite uddlös. Oavsett hur kollektiv och välorganiserad en offensiv är så behövs det mer spets än den Giroud och Podolski kan erbjuda.

Det måste väl du hålla med om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in