Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Det där är ett skämt till bud. Det kommer kosta runt 10 miljoner euro att köpa loss honom från Torino (beror på vad båda värderar honom). Ska Juve tjäna hela 5 miljoner på den affären? Dessutom kan man inte vänta. Alla delägarskap ska vara klara innan 21 Juni. Dvs innan VM. Så då måste Torino och Juventus vara överens om spelaren. Annars går det till en blind auktion.
Jag ser gärna att han spela i Juventus nästa säsong. Det snackas ju om ett 4-3-3. Sen ryktas det ju om en Morata. Varför inte bara köpa loss halva Immobile i stället?
Med "vänta" så menade jag inte att de skulle vänta med att köpa honom, utan att de skulle vänta med att sälja honom (efter att de köpt honom).
Det vore definitivt smartast av Juventus att behålla honom med tanke på att de sitter i en bra sits genom delägarskapet och självklart alltid ska ha Serie A-skytteligaledare i sitt lag. Finns heller ingen anledning att släppa honom för det skambudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
DaKaktuz
Det är ju 15milj euro så nästan 150milj det känns väll rimligt pris tycker iaf jag!
Han gick ju till Torino (delägarskapet) för 3milj euro vilket var jäkligt billigt!
Men vi får väll se nu efter sommaren och VM, hans pris kommer att äbdras drastiskt om han gör ett bra VM
Eftersom Juventus först måste köpa loss resterande 50% från Torino så kommer vinsten bli betydligt mindre än €15 millar på Immobile.
Med tanke på att han har gjort 21 mål i Serie A och är 24 år så måste han vara värderad till betydligt mer än €15 miljoner. Ser egentligen ingen anledning till varför Juventus inte själva skulle ta Immobile, de får en spelare som varit i (och delvis ägs av) klubben och som bevisligen kan göra mål i Serie A. Dessutom har de massa dödkött på anfallssidan som de behöver ersätta. Varför släppa honom till en konkurrent i Champions League?