2014-05-07, 02:00
Medlem
Chiropandras avatar
Tror att Ancelotti kommer satsa på defensiven i Madrid i år. Ut med Arbeloa och andra som inte gör nåt, in med Castilla-spelare och några bra backar. Kanske säljer Benzema?
2014-05-07, 13:13
Medlem
Di Marzio skriver att Borussia Dortmund har erbjudit €15 miljoner till Juventus för Ciro Immobile. Han är ju delägd med Torino nu, där han har gjort succé och leder skytteligan i Serie A med 21 mål, men Dortmund tror att Juventus kommer lösa hela Immobile i sommar, vilket är anledningen till att de bara budat till Juventus.

Blir tufft att fylla Robert Lewandowski skor, men om man gör 21 mål i Serie A borde man även kunna göra mål i Bundesliga.

Om Juventus är smarta väntar de till efter VM, finns stora chanser att Immobile höjer sitt marknadsvärde om han får speltid i Brasilien (vilket jag tror). €15 miljoner känns väldigt lågt för en 24-åring som gjort 21 mål i Serie A, men jag hittar ingen information om när hans kontrakt går ut.
2014-05-07, 13:39
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Di Marzio skriver att Borussia Dortmund har erbjudit €15 miljoner till Juventus för Ciro Immobile. Han är ju delägd med Torino nu, där han har gjort succé och leder skytteligan i Serie A med 21 mål, men Dortmund tror att Juventus kommer lösa hela Immobile i sommar, vilket är anledningen till att de bara budat till Juventus.

Blir tufft att fylla Robert Lewandowski skor, men om man gör 21 mål i Serie A borde man även kunna göra mål i Bundesliga.

Om Juventus är smarta väntar de till efter VM, finns stora chanser att Immobile höjer sitt marknadsvärde om han får speltid i Brasilien (vilket jag tror). €15 miljoner känns väldigt lågt för en 24-åring som gjort 21 mål i Serie A, men jag hittar ingen information om när hans kontrakt går ut.

Det där är ett skämt till bud. Det kommer kosta runt 10 miljoner euro att köpa loss honom från Torino (beror på vad båda värderar honom). Ska Juve tjäna hela 5 miljoner på den affären? Dessutom kan man inte vänta. Alla delägarskap ska vara klara innan 21 Juni. Tror man vill ha det klart innan VM. Så då måste Torino och Juventus vara överens om spelaren. Annars går det till en blind auktion.

Jag ser gärna att han spela i Juventus nästa säsong. Det snackas ju om ett 4-3-3. Sen ryktas det ju om en Morata. Varför inte bara köpa loss halva Immobile i stället?
Senast redigerad av Saandro 2014-05-07 kl. 13:46.
2014-05-07, 13:39
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:

Det är ju 15milj euro så nästan 150milj det känns väll rimligt pris tycker iaf jag!
Han gick ju till Torino (delägarskapet) för 3milj euro vilket var jäkligt billigt!

Men vi får väll se nu efter sommaren och VM, hans pris kommer att äbdras drastiskt om han gör ett bra VM
2014-05-07, 13:47
Medlem
DaKaktuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Det där är ett skämt till bud. Det kommer kosta runt 10 miljoner euro att köpa loss honom från Torino (beror på vad båda värderar honom). Ska Juve tjäna hela 5 miljoner på den affären? Dessutom kan man inte vänta. Alla delägarskap ska vara klara innan 21 Juni. Dvs innan VM. Så då måste Torino och Juventus vara överens om spelaren. Annars går det till en blind auktion.

Jag ser gärna att han spela i Juventus nästa säsong. Det snackas ju om ett 4-3-3. Sen ryktas det ju om en Morata. Varför inte bara köpa loss halva Immobile i stället?
Vad ska Juventus med Immobile till? Jag tycker att han ska stanna i Torino och vara deras stjärna än att få gå till Juve och nöta bänk och inte utvecklas nått precis som alla unga spelare som gått till Chelsea och City. Om Juve säljer Giovinco, Quagliarella, Vucinic då kanske dem har nytta av Immobile.

Med tanke på att det har ryktas att Nani ska vara klar för Juventus med så vet i fan hur dem alla ska få plats om dem har tänkt lira med sina wingers på kanten med Tevez eller Llorente i mitten!
2014-05-07, 13:48
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaKaktuz
Det är ju 15milj euro så nästan 150milj det känns väll rimligt pris tycker iaf jag!
Han gick ju till Torino (delägarskapet) för 3milj euro vilket var jäkligt billigt!

Men vi får väll se nu efter sommaren och VM, hans pris kommer att äbdras drastiskt om han gör ett bra VM

Ja han gick billigt! Riktigt bra affär av Torino. De kommer tjäna oavsett. Juventus kommer som sagt få punga ut runt 10 miljoner euro för att få loss honom. Säljer man honom för 15 miljoner euro så ser väl alla att det är ett pinsamt bud?
2014-05-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Det där är ett skämt till bud. Det kommer kosta runt 10 miljoner euro att köpa loss honom från Torino (beror på vad båda värderar honom). Ska Juve tjäna hela 5 miljoner på den affären? Dessutom kan man inte vänta. Alla delägarskap ska vara klara innan 21 Juni. Dvs innan VM. Så då måste Torino och Juventus vara överens om spelaren. Annars går det till en blind auktion.

Med "vänta" så menade jag inte att de skulle vänta med att köpa honom, utan att de skulle vänta med att sälja honom (efter att de köpt honom).

Det vore definitivt smartast av Juventus att behålla honom med tanke på att de sitter i en bra sits genom delägarskapet och självklart alltid ska ha Serie A-skytteligaledare i sitt lag. Finns heller ingen anledning att släppa honom för det skambudet.

Citat:

Eftersom Juventus först måste köpa loss resterande 50% från Torino så kommer vinsten bli betydligt mindre än €15 millar på Immobile.

Med tanke på att han har gjort 21 mål i Serie A och är 24 år så måste han vara värderad till betydligt mer än €15 miljoner. Ser egentligen ingen anledning till varför Juventus inte själva skulle ta Immobile, de får en spelare som varit i (och delvis ägs av) klubben och som bevisligen kan göra mål i Serie A. Dessutom har de massa dödkött på anfallssidan som de behöver ersätta. Varför släppa honom till en konkurrent i Champions League?
2014-05-07, 14:17
Bannlyst
Citat:
Med "vänta" så menade jag inte att de skulle vänta med att köpa honom, utan att de skulle vänta med att sälja honom (efter att de köpt honom).

Det vore definitivt smartast av Juventus att behålla honom med tanke på att de sitter i en bra sits genom delägarskapet och självklart alltid ska ha Serie A-skytteligaledare i sitt lag. Finns heller ingen anledning att släppa honom för det skambudet.

Eftersom Juventus först måste köpa loss resterande 50% från Torino så kommer vinsten bli betydligt mindre än €15 millar på Immobile.

Med tanke på att han har gjort 21 mål i Serie A och är 24 år så måste han vara värderad till betydligt mer än €15 miljoner. Ser egentligen ingen anledning till varför Juventus inte själva skulle ta Immobile, de får en spelare som varit i (och delvis ägs av) klubben och som bevisligen kan göra mål i Serie A. Dessutom har de massa dödkött på anfallssidan som de behöver ersätta. Varför släppa honom till en konkurrent i Champions League?

Juventus värvade även Berardi i höstas. 3 år yngre än Immobile kanske är tanken att man säljer Immobile och får in kapital och använder Berardi istället. Sen har du som dom säger typ 2-3 anfallare som dom borde dumpa.
2014-05-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Juventus värvade även Berardi i höstas. 3 år yngre än Immobile kanske är tanken att man säljer Immobile och får in kapital och använder Berardi istället. Sen har du som dom säger typ 2-3 anfallare som dom borde dumpa.
Berardi blir säkert bra på sikt, men är oklart om han är redo att spela i Juventus än. Möjligtvis skulle de kunna ha Tévez, Llorente, Immobile och sedan Berardi där bakom.

Quagliarella har tränat med primavera-laget under våren, så han försvinner garanterat. Vucinic har jag knappt sett göra en enda bra match i Juventus och Giovinco behöver ett miljöombyte. Osvaldo är överskattad enligt mig, en gåta att Juventus lånade in honom. Med all säkerhet försvinner åtminstone tre av de fyra och då vore Immobile en bra backup till Tévez/Llorente. Sen skulle nog Berardi kunna spela lite då och då, men frågan är om de inte vill ha mer etablerade spelare att kunna kasta in.
2014-05-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
exakt en forward som kan göra det lilla extra och i alla fall ta en djupledslöpning per match.

Ni Arsenalfans har ju diskuterat i tråden vilken forward det kan bli, men det verkar vara svårt att hitta en som har just det där lilla extra som skulle vara tillgänglig för Arsenal i sommar. Giroud har gjort 16 mål i ligan. Reus har också gjort också gjort 16 mål fast på 6 matcher mindre. Justerar man för ligornas skilda kvalitet kan man nog säga att de är lika målfarliga. Så hittar man inte den där anfallaren kan man i alla fall med Reus få en målfarlig mittfältare som ökar på målskörden och också presterar i toppmatcher (Arsenal har presterat direkt dåligt mot topplagen i år). Reus har också 14 assist och är en tillgång på många olika sätt.

Detta är mest teoretiskt. Jag tror inte Reus vill flytta på sig eller att Dortmund vill släppa honom. Men jag tror att man kan kompensera brist på målfarlig forward med målfarliga mittfältare, det är mer det jag vill ha sagt. Ramsey har gjort 9 mål på 21 matcher, det är också en tillgång. Det är inte alla lag som har en Lewandowski eller Suarez, men det ska gå att sprida ut målskörden på fler spelare och kompensera bristen på detta.
2014-05-07, 15:35
Medlem
Citat:
Berardi blir säkert bra på sikt, men är oklart om han är redo att spela i Juventus än. Möjligtvis skulle de kunna ha Tévez, Llorente, Immobile och sedan Berardi där bakom.

Quagliarella har tränat med primavera-laget under våren, så han försvinner garanterat. Vucinic har jag knappt sett göra en enda bra match i Juventus och Giovinco behöver ett miljöombyte. Osvaldo är överskattad enligt mig, en gåta att Juventus lånade in honom. Med all säkerhet försvinner åtminstone tre av de fyra och då vore Immobile en bra backup till Tévez/Llorente. Sen skulle nog Berardi kunna spela lite då och då, men frågan är om de inte vill ha mer etablerade spelare att kunna kasta in.
I och med PSGs bekymmer med lönetak och allt vad det är tycker jag Juventus borde höra sig för angående Zlatan och om möjligt ta in han på ett tvåårskontrakt, om Ibra nu är villig att gå ner i lön. Det kommer knappast vara någon transferkostnad att prata om, det är lönen antagligen som är saftig. Ibra + Tevez tror jag skulle bli precis hur bra som helst.
2014-05-07, 15:49
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Vad ska Juventus med Immobile till? Jag tycker att han ska stanna i Torino och vara deras stjärna än att få gå till Juve och nöta bänk och inte utvecklas nått precis som alla unga spelare som gått till Chelsea och City. Om Juve säljer Giovinco, Quagliarella, Vucinic då kanske dem har nytta av Immobile.

Med tanke på att det har ryktas att Nani ska vara klar för Juventus med så vet i fan hur dem alla ska få plats om dem har tänkt lira med sina wingers på kanten med Tevez eller Llorente i mitten!

Vad ska Juve med Immobile till? Precis lika mycket som Dortmund ska ha honom till.
Vucinic, Quagliarella och Osvaldo kommer dra. Tevez och Llorente är kvar. Giovinco är 50-50. Immobile kan lätt konkurrera ut Llorente. Sen får man inte glömma att Immobile är Italienare samt varit i Juves primavera.

Det ryktas och diskuteras också om Juve ska spela 4-3-3 nästa säsong. Då skulle Immobile passa in ännu bättre. Enda anledningen till varför Immobile kanske säljs är just för att han inte kan spela 3-5-2.

Oavsett vad. SKAMBUD.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in