2013-08-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Men det kon ju en statusuppdatering på J:s Facebook ganska tidigt på morgonen.. Om det inte var J utan GM så måste ju J ha pratat med personen i telefonen innan detta (alltså tidigt på morgonen) och isåfall skulle de ju varit i Stockholmsområdet redan vid detta samtal (annars hade ju det varit konstigt att båda åkte tillbaka till Värmland igen) och så hade J blivit mördad efter samtalet och GM hade fraktat honom till Värmland igen. Med andra ord hade GM fått köra väldigt snabbt för att hinna lägga J i källaren plus att uppdatera hans status, allt innan typ 9:30 på morgonen..

Fast nu tänker du väl knasigt?

Varför skulle GM behöva placerat J i källaren innan 9.30?

Alltså om man ponerar att J tar emot ett samtal (från mäklaren verkar de flesta gissa) på morgonen den 27:e. Mellan det och 9,30 händer något, och det är GM som 9,30 uppdaterar Js facebook.

Så placera kroppen i källaren kan GM ju gjort senare samma dag, dagen efter eller liknande.
Citera
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myran1971

Vi är många som tänker på dig och din familj. Du verkar vara en bra människa. Håll ut!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Klara psykopatiska drag alltså. Skulle inte förvåna mig ett skit om han pckså är död vid det här laget.

Nä det är ju fullt möjligt att han tagit livet av sig efter en sån här händelse, särskilt om han försökt tidigare.
Citera
2013-08-09, 00:49
Medlem
Selines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Stefan var anmäld för flertalet bedrägerier, bl a för att ha försökt sälja en bil hans svåger hade på leasingavtal till en familj. Han kom över 70 000 kronor. Han satte även familjens son som han vid tillfället levde ihop med, men skulder på närmre 200 000 kronor när sonen väl lyckades göra sig av med Stefan. När detta uppdagades, visade det sig att han hade flera bedrägerier på sig. Men polisen visste inte då var hans fanns och uppgav det som skäl till att han inte hade gripits. Sen när de väl fick veta var han befann sig, så skyllde de på att de inte prioriterade bedrägerier. Detta var under skutet av 2011 början på 2012. Hade polisen ingripit när de nu visste var han fanns (han var kallad till flertalet förhör men dök aldrig upp), så hade Jens med stor sannolikhet kanske varit i livet idag. Så polisen är delaktiga i att denna galning fick fortsätta härja fritt.

Dessutom lånade han hela tiden pengar av människor utan att betala tillbaka. Han levde på andra och var en riktig parasit. Det är så tragiskt att han fått förstöra så kapitalt för flera människor, och polisen har inte lyft ett finger trots flertalet anmälningar.

Sjukt rättsamhälle att polisen inte löser de enkla fallen med just för statistikens skull.

Stefan försökte även ta livet av sig för ungefär 1 ½ år sedan och överlevde med nöd och näppe.

Helt ute och cyklade var jag kanske inte ändå..
Väldigt tragiskt att allt det här hade kunnat stoppas långt innan om de inte hade prioriterat annat som de ansåg "viktigare". Mördare är sällan förstagångsförbrytare.
Citera
2013-08-09, 00:49
Medlem
SlaveOfSensations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myran1971
Som bror till Jens vill jag först tacka de seriösa personerna som engagerat sig i försvinnandet.
Jag ber er alla att fortsätta leta efter Jens bil som fortfarande är borta.
Nu borde man snart hitta bilen tycker jag med det pådrag som är.
Så länge "vännen" är försvunnen är han väldigt misstänkt i mina ögon men skall självklart inte dömas på förhand.
Det måste finnas personer som skyddar gärningsmannen och därför ber jag även er att träda fram så att vi anhöriga samt vänner får börja sorgearbetet på allvar.

Det som har hänt går tyvärr inte att få ogjort men det är aldrig försent att börja göra rätt.

Jens är älskad av många och det var en varm känsla mitt i all bedrövelse som jag fylldes av när jag såg alla som samlats för att hedra hans minne tidigare i kväll.

Och Stefan, om du nu är skyldig och läser detta här så kommer du aldrig att bli förlåten eller accepterad i detta jordeliv men du skall få en ärlig chans att förklara dig ...det lovar jag dig!
Hör av dig till polisen och vågar du inte det kan du iallafall dra ett meddelande till mig på Fb.
//Micke (bror till Jens)

Beklagar sorgen! J*ns verkade vara en fantastisk kille. "Vännen" lär väl se ditt inlägg. Det lär vara av ganska stort intresse för honom att se hur snacket går och flashback hittar alla som vet vad de söker. Jag hoppas att ni får reda på exakt vad som har hänt och att GM får sitt straff.
Citera
2013-08-09, 00:50
Medlem
Jag hoppas verkligen för de anhörigas skull att S inte tagit sitt liv, då får de ju aldrig någon förklaring.. =/
Citera
2013-08-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Fast nu tänker du väl knasigt?

Varför skulle GM behöva placerat J i källaren innan 9.30?

Alltså om man ponerar att J tar emot ett samtal (från mäklaren verkar de flesta gissa) på morgonen den 27:e. Mellan det och 9,30 händer något, och det är GM som 9,30 uppdaterar Js facebook.

Så placera kroppen i källaren kan GM ju gjort senare samma dag, dagen efter eller liknande.

Ja det har du faktiskt rätt i tycker fortfarande dock att det är lite konstigt att ingen reagerar på att hans status uppdateras den 27:e med att de är på väg till Stockholm för uppenbarligen var de ju det den 26:e.. Jag menar, nån nära vän eller familj borde väl vetat att de åkte den 26:e och då tyckte det var konstigt att de istället åkte 27:e.. Men det kanske inte var någon som visste, vad vet jag men känns rätt skumt ändå
Citera
2013-08-09, 00:54
Avslutad
Tror inte heller helt på självmordsförsöket. Han låter kusligt lik en kvinna jag kände som betedde sig likadant, fejkade sjukdomar -bland annat bröstcancer och njursten - samt stal, bedrog och lånade saker av folk, varefter hon sålde deras grejer och sen försökte lämna tillbaka andras saker som hon stulit i sin tur. Hon fejkade även en överfallsvåldtäkt då det uppdagades att hon försnillat hyran.

Tror inte heller på självmord i detta fallet.
Citera
2013-08-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ja det har du faktiskt rätt i tycker fortfarande dock att det är lite konstigt att ingen reagerar på att hans status uppdateras den 27:e med att de är på väg till Stockholm för uppenbarligen var de ju det den 26:e.. Jag menar, nån nära vän eller familj borde väl vetat att de åkte den 26:e och då tyckte det var konstigt att de istället åkte 27:e.. Men det kanske inte var någon som visste, vad vet jag men känns rätt skumt ändå

Fast står bara "Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen"

Inget alls motsäger ursprungsplanen med att tillbringa helgen i Sthlm och åka till Cypern på måndag.
Citera
2013-08-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Tror inte heller helt på självmordsförsöket. Han låter kusligt lik en kvinna jag kände som betedde sig likadant, fejkade sjukdomar -bland annat bröstcancer och njursten - samt stal, bedrog och lånade saker av folk, varefter hon sålde deras grejer och sen försökte lämna tillbaka andras saker som hon stulit i sin tur. Hon fejkade även en överfallsvåldtäkt då det uppdagades att hon försnillat hyran.

Tror inte heller på självmord i detta fallet.

Stefan har haft cancer... och han har haft ångestattacker och åkt ambulans flertalet gånger Vilket sammanträffande. Usch håller på att gå i atomer över det där jävla aset...
Citera
2013-08-09, 00:59
Medlem
Citat:

Men vänta nu....26:e var J på besök hos sin mamma. 27:e skulle han och pojkvännen åka till Sthlm för att sova en natt på hotell och sen åka till Cypern dagen därpå, dvs 28:e...
Citera
2013-08-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Fast står bara "Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen"

Inget alls motsäger ursprungsplanen med att tillbringa helgen i Sthlm och åka till Cypern på måndag.
Menar inte att det motsäger något.. Men statusuppdateringen säger ju uppenbarligen att de ska till Stockholm i eftermiddag (inte att de redan är där vilket de ju då skulle vara eftersom han använde sitt kort i Stockholmsområdet dagen innan).. Då menar jag att det borde varit folk i hans närhet som reagerat på att han var på väg till Stockholm den 27:e när han uppenbarligen var där redan den 26:e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in