2013-08-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandspartisanen
Zilverlight: Vet du om SN är tränad? Skulle han klara av att hänga på sig ryggsäck, sovsäck och tält och promenera ut i vildmarken? Eller paddla kanot i skärgården? Cykla med campingutrustning?

En dag möjligtvis men aldrig någon längre tid. Han är pinnsmal och röker som en borstbindare... Så nej det tror jag inte!
Citera
2013-08-09, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyStalberg
Förstår inte resonemanget. Du vill alltså hellre se det som ett brutalt mord än en sexlek som gått fel då?
Det är dessutom inget fel med BDSM-lekar vare sig det är bögar eller hetros som gör det.

Visserligen finns det ingen grund att det har med sexlek att göra, men det finns inte heller nån grund till att det skulle vara ett planerat mord.

Mer än att det är en väldigt konstig slump om en sexlek gick snett just nu, och SN agerar helt irrationellt just nu. När det finns så många andra frågetecken.

OM en sexlek gick snett, varför hitta på alla genomskinliga lögner om att allt är lugnt, de är på Cypern etc?
Citera
2013-08-09, 00:32
Medlem
Stefan har sagt att han fått 2 miljoner av sin far för han ville se hur Stefan hanterade pengar, av dessa pengar skulle de köpa huset ( detta har Stefan personligen berättat) kanske har Jens fått reda på att det inte finns några miljoner och kanske ville Stefan få Jens att sälja lägenheten för att komma åt pengarna.
Stefan har en profil på BC där han kallar sig Uppland 35, han har under hela sommaren till för 2 veckor sedan lagt ut kontakt annonser där han söker sex!
Citera
2013-08-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyStalberg
Förstår inte resonemanget. Du vill alltså hellre se det som ett brutalt mord än en sexlek som gått fel då?
Det är dessutom inget fel med BDSM-lekar vare sig det är bögar eller hetros som gör det.

Visserligen finns det ingen grund att det har med sexlek att göra, men det finns inte heller nån grund till att det skulle vara ett planerat mord.

Jag vill inte se det som varken det ena eller andra! Men det har snackats så mycket om just sexualiteten i tråden. Varför skulle en bög löpa större risk än en hetero att i en relation råka illa ut? Jag förstår att den som är gay kan råka jävligt illa ut som singel och på marknaden. Men i en relation kan jag inte se att risken att mördas skulle vara större än i en hetero-relation! Är inte kärlek kärlek, oavsett kön? Här verkade det INTE handla om en relation som var byggd på sex. Husköp t ex, det är inte det första JAG tänker på om jag bara vill ha k*k! Lösa förbindelser, värna om min integritet osv....inte bli sambos!!!!! Därför tröttnar jag på spekulationer om sexlekar som gått fel!!!
Citera
2013-08-09, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyebrid
Stefan har sagt att han fått 2 miljoner av sin far för han ville se hur Stefan hanterade pengar, av dessa pengar skulle de köpa huset ( detta har Stefan personligen berättat) kanske har Jens fått reda på att det inte finns några miljoner och kanske ville Stefan få Jens att sälja lägenheten för att komma åt pengarna.
Stefan har en profil på BC där han kallar sig Uppland 35, han har under hela sommaren till för 2 veckor sedan lagt ut kontakt annonser där han söker sex!

Han sa även till jj att hans pappa dog 2v innan midsommar.. Och han då skulle få ärva 9 miljoner...
Citera
2013-08-09, 00:35
Medlem
Citat:

Alltså seriöst, J MÅSTE ju vetat om det där? S har ju funnits på både Qruiser och BC, och med ansiktsbild, påstått han är singel och sökt sex/kontakter. Det är väl fan inte möjligt att J kan varit så naiv att han missat det??
Citera
2013-08-09, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeepBlueEyes
Stefan var anmäld för flertalet bedrägerier, bl a för att ha försökt sälja en bil hans svåger hade på leasingavtal till en familj. Han kom över 70 000 kronor. Han satte även familjens son som han vid tillfället levde ihop med, men skulder på närmre 200 000 kronor när sonen väl lyckades göra sig av med Stefan. När detta uppdagades, visade det sig att han hade flera bedrägerier på sig. Men polisen visste inte då var hans fanns och uppgav det som skäl till att han inte hade gripits. Sen när de väl fick veta var han befann sig, så skyllde de på att de inte prioriterade bedrägerier. Detta var under skutet av 2011 början på 2012. Hade polisen ingripit när de nu visste var han fanns (han var kallad till flertalet förhör men dök aldrig upp), så hade Jens med stor sannolikhet kanske varit i livet idag. Så polisen är delaktiga i att denna galning fick fortsätta härja fritt.

Dessutom lånade han hela tiden pengar av människor utan att betala tillbaka. Han levde på andra och var en riktig parasit. Det är så tragiskt att han fått förstöra så kapitalt för flera människor, och polisen har inte lyft ett finger trots flertalet anmälningar.

Sjukt rättsamhälle att polisen inte löser de enkla fallen med just för statistikens skull.

Stefan försökte även ta livet av sig för ungefär 1 ½ år sedan och överlevde med nöd och näppe.

Klara psykopatiska drag alltså. Skulle inte förvåna mig ett skit om han pckså är död vid det här laget.
Citera
2013-08-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Mer än att det är en väldigt konstig slump om en sexlek gick snett just nu, och SN agerar helt irrationellt just nu. När det finns så många andra frågetecken.

OM en sexlek gick snett, varför hitta på alla genomskinliga lögner om att allt är lugnt, de är på Cypern etc?

Jag använde BDSM-session som ett trvligare exempel än att han iskallt mördat honom.
I vilket fall som helst tror jag det är dråp eftersom det antagligen skett i JJs hem.
Om det var ett mord, så hade han väl planerat det bättre?

Och dom där lögnerna om Cypern tror jag inte hjälper om det var varken mord eller dråp.
Citera
2013-08-09, 00:40
Medlem
Som bror till Jens vill jag först tacka de seriösa personerna som engagerat sig i försvinnandet.
Jag ber er alla att fortsätta leta efter Jens bil som fortfarande är borta.
Nu borde man snart hitta bilen tycker jag med det pådrag som är.
Så länge "vännen" är försvunnen är han väldigt misstänkt i mina ögon men skall självklart inte dömas på förhand.
Det måste finnas personer som skyddar gärningsmannen och därför ber jag även er att träda fram så att vi anhöriga samt vänner får börja sorgearbetet på allvar.

Det som har hänt går tyvärr inte att få ogjort men det är aldrig försent att börja göra rätt.

Jens är älskad av många och det var en varm känsla mitt i all bedrövelse som jag fylldes av när jag såg alla som samlats för att hedra hans minne tidigare i kväll.

Och Stefan, om du nu är skyldig och läser detta här så kommer du aldrig att bli förlåten eller accepterad i detta jordeliv men du skall få en ärlig chans att förklara dig ...det lovar jag dig!
Hör av dig till polisen och vågar du inte det kan du iallafall dra ett meddelande till mig på Fb.
//Micke (bror till Jens)
Citera
2013-08-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Det finns ju statistik på att brottslingar som agerar i "panik" väldigt gärna återvänder till hemtama, trygga trakter. Och OM man återvänder med ett lik i bakluckan är väl att kånka in det i förrådet inte såå långsökt. Om än korkat.

Men det är bara en tanke. Den 27e fanns ju ingen indikation på att något var konstigt, de var inte "efterfrågade" etc, så det fanns inget att "fly ifrån" eller hålla sig undan rent så då.

Men det kon ju en statusuppdatering på J:s Facebook ganska tidigt på morgonen.. Om det inte var J utan GM så måste ju J ha pratat med personen i telefonen innan detta (alltså tidigt på morgonen) och isåfall skulle de ju varit i Stockholmsområdet redan vid detta samtal (annars hade ju det varit konstigt att båda åkte tillbaka till Värmland igen) och så hade J blivit mördad efter samtalet och GM hade fraktat honom till Värmland igen. Med andra ord hade GM fått köra väldigt snabbt för att hinna lägga J i källaren plus att uppdatera hans status, allt innan typ 9:30 på morgonen..
Citera
2013-08-09, 00:44
Medlem
Citat:

Detta har han hållat på med under tidigare förhållanden med... letat annat.
Citera
2013-08-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
En dag möjligtvis men aldrig någon längre tid. Han är pinnsmal och röker som en borstbindare... Så nej det tror jag inte!

OK, jag tror att han håller sig där han känner sig hemma, troligen i trakterna av Hudiksvall eller möjligen Enköping. Folk på landet där borde kolla till alla sommarstugor och lador. Ett alternativ är att han är lite smart och har tagit tåget till Köpenhamn eller färjan till Helsingfors. Han kan säkert gömma sig ett tag som turist i de städerna.

Bilen går ju att falskskylta och parkera nästan var som helst, det kan ta lång tid att hitta den. Han är väldigt korkad om han åker runt i den nu när alla poliser letar efter en vit Renault.

Men av vad som berättas om honom så tror jag att han är vid liv, han vågar inte ta livet av sig, för han tror att han skall kunna lura sig ur den här situationen också. Jag är rätt övertygad om att han lurade personalen vid sitt påstådda självmordsförsök, han verkar vara den där typen som inte drar sig för något om det kan rendera honom en fördel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in