2013-08-09, 00:21
Medlem
Selines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Bra, här kan vi väl fylla på, mitt bidrag har nog mer, men en början

1. Oftast arbetslös men arbetat som vårdare i Eskilstuna(hörsägen i tråden och facebook)
2.Född fem/nio 19**76 i Hallstahammar (Västmanlands län, Västmanland). Boendes Bruket 2 ,senare på Hästskov. STRÖMSBRUK. Föräldr. skiljda senare boende med mamman på Gammelv 28, Jättendal Harmånger Står nu på poste restante Hudiksvall, se tid. inlägg jag gjort dock är här ett tidspann som inte är täckt.
3.
4. Finns folk i tråden som vet Bedrägeri, samt en post på MSP facebook jag hittar inte inlägget som postades men eftersom jag kopierade det från MPS facebook lägger jag det här

Nu kanske jag är ute och cyklar men med tanke på vad folkbokföringen sa till dig att "någon anmält" att han inte går att få tag på så kanske det var polisen efter att ha sökt honom ang bedrägeri?
Det var kanske därför SN inte hade vågat skaffa sig ett nytt pass? (Om nu passpolisen skulle kunna få upp något sådant.)
Citera
2013-08-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iaerik
Ja de spelat väl ingen roll? Hans kort användes den 26:e i Stockholmsområdet (han måste levt då eftersom någon pratade med han den 27:e.. Alltså måste de ju åkt tillbaka till Värmland (antingen den 26:e eller 27:e). Vilket ju är rätt konstigt.

Ber om ursäkt, tänkte helt fel.
Citera
2013-08-09, 00:23
Medlem
Zilverlight: Vet du om SN är tränad? Skulle han klara av att hänga på sig ryggsäck, sovsäck och tält och promenera ut i vildmarken? Eller paddla kanot i skärgården? Cykla med campingutrustning?
Citera
2013-08-09, 00:23
Medlem
Citat:
Ja de spelat väl ingen roll? Hans kort användes den 26:e i Stockholmsområdet (han måste levt då eftersom någon pratade med han den 27:e.. Alltså måste de ju åkt tillbaka till Värmland (antingen den 26:e eller 27:e). Vilket ju är rätt konstigt.

Det är ju inte säkert J var vid liv när det åktes tillbaka till Värmland...
Citera
2013-08-09, 00:24
Medlem
Citat:

Kan det varit SN som svarade när mäklaren eller vem det nu var ringde? har JJs mobil återfunnits?
Citera
2013-08-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Det är ju inte säkert J var vid liv när det åktes tillbaka till Värmland...
Nej det är sant! men väldigt konstigt att GM åker tillbaka med J för att lägga honom i hans källare
Citera
2013-08-09, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Kan bara hålla med! Oerhört trött på bögpratet och allt som hör till det! Det är en MÄNNISKA som är mördad, inte en sexualitet!!!!!!

Förstår inte resonemanget. Du vill alltså hellre se det som ett brutalt mord än en sexlek som gått fel då?
Det är dessutom inget fel med BDSM-lekar vare sig det är bögar eller hetros som gör det.

Visserligen finns det ingen grund att det har med sexlek att göra, men det finns inte heller nån grund till att det skulle vara ett planerat mord.
Citera
2013-08-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fogmassa
Tack för svar. Man hade ju nästan önskat att det fanns nåt konkret fel i huvudet att skylla på när någon gör nåt så hjärtlöst mot en annan människa. Dråp är illa nog, men detta låter som ett rovdjur som fiskar efter sina offer.

Ja verkligen. Han låg på psyk ett Tag efter hans försök till självmord. Mest för att vila upp sig tror jag. Oklart om han fick några tabletter efter det men det antar jag.
Nått fel i kontoret har han iaf då han hittar på dom mest osannolika händelserna och som det verkar nu... Mördar....

Obehagligt!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrainOfSheldon

Skulle redigera inlägget eftersom jag läst helt fel angående husinflytten som skulle ske 29/8 inte 29/7, men jag fattar inte hur redigera??? Hittar ingen sådan knapp?!
Sen var det lilltossa som skulle kolla med regeringen inte J*ens !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seline
Nu kanske jag är ute och cyklar men med tanke på vad folkbokföringen sa till dig att "någon anmält" att han inte går att få tag på så kanske det var polisen efter att ha sökt honom ang bedrägeri?
Det var kanske därför SN inte hade vågat skaffa sig ett nytt pass? (Om nu passpolisen skulle kunna få upp något sådant.)

Stefan var anmäld för flertalet bedrägerier, bl a för att ha försökt sälja en bil hans svåger hade på leasingavtal till en familj. Han kom över 70 000 kronor. Han satte även familjens son som han vid tillfället levde ihop med, men skulder på närmre 200 000 kronor när sonen väl lyckades göra sig av med Stefan. När detta uppdagades, visade det sig att han hade flera bedrägerier på sig. Men polisen visste inte då var hans fanns och uppgav det som skäl till att han inte hade gripits. Sen när de väl fick veta var han befann sig, så skyllde de på att de inte prioriterade bedrägerier. Detta var under skutet av 2011 början på 2012. Hade polisen ingripit när de nu visste var han fanns (han var kallad till flertalet förhör men dök aldrig upp), så hade Jens med stor sannolikhet kanske varit i livet idag. Så polisen är delaktiga i att denna galning fick fortsätta härja fritt.

Dessutom lånade han hela tiden pengar av människor utan att betala tillbaka. Han levde på andra och var en riktig parasit. Det är så tragiskt att han fått förstöra så kapitalt för flera människor, och polisen har inte lyft ett finger trots flertalet anmälningar.

Sjukt rättsamhälle att polisen inte löser de enkla fallen med just för statistikens skull.

Stefan försökte även ta livet av sig för ungefär 1 ½ år sedan och överlevde med nöd och näppe.
Citera
Medlem
Citat:
Nej det är sant! men väldigt konstigt att GM åker tillbaka med J för att lägga honom i hans källare

Det finns ju statistik på att brottslingar som agerar i "panik" väldigt gärna återvänder till hemtama, trygga trakter. Och OM man återvänder med ett lik i bakluckan är väl att kånka in det i förrådet inte såå långsökt. Om än korkat.

Men det är bara en tanke. Den 27e fanns ju ingen indikation på att något var konstigt, de var inte "efterfrågade" etc, så det fanns inget att "fly ifrån" eller hålla sig undan rent så då.
Citera
2013-08-09, 00:30
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seline

Ja, dessvärre är du ute och cyklar Folkbokföring är folkbokföring, den ändring var inte gjord nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in