2013-08-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag börjar luta mig åt att di var fulla som ägg också med tanke på valet av plats ?
AJ brukar väl hinka i sig redigt innan han vågar slå tjejjer enligt di gamle domarna ?

Fyndplatsen skulle kunna vara utmed DB:s och FH:s fylleväg.
Citera
2013-08-08, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Visst har du rätt. Det är bara att se på tjejerna som försvara galningarna här i tråden.

Det är dags att samhället sätter ner foten och gör klart för de här tjejerna vad riskerna med att umgås med kriminella faktiskt är. Men eftersom man inte gör detta, svärmar det av olika sorters tjejer som skall rädda dem eller tycker det är häftigt och spännande med kriminella svin. Det behövs en attitydförändring som genomsyrar alla samhällets skikt helt enkelt. Döms man av de sociala reglerna och koderna i samhället på ett klart negativt sätt, kommer också mindre kvinnor att gänga mer kriminella. Så enkelt är det!

I vilket fall så har Id* gjort som så många andra tjejer, fallit för kriminella män med döden som utgång. Vi får hoppas att i alla fall några tjejer hajar till och tänker om efter att Id* nu hittats död. Men det är knappast sista gången vi får läsa om kvinnor som råkat illa ut pga. att man umgås med svin till män.

Jag förstår inte riktigt vad du menar med den första meningen. Jag tror knappast att I*a har låtit sin sin umgås med AJ och att hon själv umgås med AJ är inte mycket hennes föräldrar kan göra någonting åt, hon var inte omyndigförklarad såvitt jag vet.
Citera
2013-08-08, 23:49
Medlem
Rökte Id*, röker AJ? Kan det vara så att de gått ut för att ta lite "frisk" luft och på vägen in smäller det, kanske i hallen till lägenheten?
Citera
2013-08-08, 23:55
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Alla platser var illa valda. Rita en triangel med bilbrandplatsen, klädbrandplatsen och fyndplatsen som spetsar, och peka på centrum. Där bor DB.

Jo, när jag sitter med satellitbilden får jag intrycket av att de mer eller mindre tog första bästa avtagsväg och första bästa skogsdunge skymd från hus på den avtagsvägen... Ingen planering och inte någon tanke om "jag vet ett bra ställe". Förmodligen inte heller någon sammanhängande plan av att "först gömmer vi kroppen och sedan bränner vi bilen och sedan..." utan diverse spontana infall. Talar också för att de var påverkade...

Jag tror mig ha läst noga i tråden ikväll och jag kan inte påminna mig att någon sagt om MPS letat längs vattendraget och däromkring. Någon som vet hur det förhåller sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Honkies
Nu lär ju curlingmamman till A.J få baka en tårta med en fil till den oskyldige pojken så han kan rymma.

Hoppas hon inser nu trots allt att sonen är en sann mördare även fast hon säkerligen lider och hoppats att så inte är fallet in i det sista..

RIP I*a

Han lär väl ha mer nytta av en sådan där tvål med snöre som han kan ha om handleden, så att han inte riskerar att tappa den...

(Förlåt, kunde inte låta bli )
Citera
2013-08-08, 23:55
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vi vet inte vad brottsrubriceringen blir. Vållande av annans död kan ge lindrig påföljd.

Försvaret kommer säkert att hävda det och det hade varit lättare om AJ ringt 112 när han märkte att Ida var död/döende. Genom att transportera bort kroppen kan åklagaren hävda att AJ hade för avsikt att bringa henne om livet vilket kan leda till åtal för dråp/mord. Tidpunkten för dödsfallet kommer att spela en väsentlig roll om den går att fastställa.
Citera
2013-08-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Många verkar ta ut segern i förskott och jag hoppas verkligen ni har rätt. Jag vågar inte hoppas på att de verkligen blir dömda. Är säkert nåt kryphål (inget mordvapen, inte tillräckligt bevis mm) som gör att det inte går. Som sagt, hoppas jag har fel. Men det första fall jag någonsin följde så här nära var Linda Ch*n (Mats Al*) och jag trodde inte mina ögon när han inte blev fälld för mord. Han drog en fullständigt magiskt löjlig historia och eftersom de inte kunde veta exakt hur hon dog för att kroppen inte visade spår så slapp han bli dömd för mord. Hoppas nu verkligen där är spår på hennes kropp.

Det är för jävligt det Med Mats A!! Men nu verkar det som att dom är 3 stycken inblandade så någon lär gala förhoppningsvis, tror inte att alla 3 är beredda att ta ett grövre straff bara för att skydda andra.
Citera
2013-08-09, 00:10
Medlem
bagarn29s avatar
Skönt för familjen att hon hittats nu gäller det bara att sätta fast GM. Det är inte alltid så lätt, se bara på Alm och Spekeröd där är polisen säkra på vem som är GM men båda två är ute i frihet.
Citera
2013-08-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Rökte Id*, röker AJ? Kan det vara så att de gått ut för att ta lite "frisk" luft och på vägen in smäller det, kanske i hallen till lägenheten?

I dom där kretsarna röker man inne, på sin höjd under köksfläkten.
Citera
2013-08-09, 00:11
Medlem
tattoo66s avatar
Så oerhört tragiskt av GM att lämna två stackars oskyldiga pojkar i världen utan sin mamma. Ida kommer aldrig någonsin få se sina barn igen och likaså kommer pojkarna aldrig få se sin mamma igen. Finns ingen i världen som förtjänar detta. Andreas har själv barn, vad tänkte han med? Kan man verkligen vara så iskall?! Lider med Idas anhöriga, och för guds skull blanda inte in hennes föräldrar i detta. Ida valde sin umgängeskrets, precis som vi alla vuxna gör. Tycker även synd om Andreas barn, 2 av barnen är i tonåren. Ryktena sprider sig snabbt. Inte så roligt för dem heller att ha en mördare till pappa.

Om det nu är Andreas som det mesta tyder på, undrar jag hur i herrans namn kunde han lämna Idas lille son ensam i lägenhet.

Andreas har under flera års tid kommit undan med brott. Knivhuggit ett flertal människor som varit oskyldiga. Och gud vet allt vad han gjort. Nu hoppas jag OM det är han att fängelsestraffet blir långvarigt. Ingen kvinnomördare skall gå fri. Hädanefter bör alla fruntimmer tänka sig för vilka män dem träffar, ett tips bara!

Så många frågor utan svar. Må Ida vila i frid!
Citera
2013-08-09, 00:12
Medlem
FUP-12s avatar
Det som slår mig mest nu när FP är känd är att de måste ha upplevt sig ha fruktansvärt ont om tid att skaffa bort kroppen.

1. Ingen nedgrävning.
2. Inget försök att dölja den.
3. Ingen ansträngning för att hitta en plats som är mer skyddad från insyn, t.ex. ett skogsparti.
3. Avståndet är inte mer än 4 km från en av mtGM (DB).
4. Fyndplatsen ligger verkligen stora vägen (Rv 44) rakt ut från DB, första avtagsvägen höger!
5. Den ligger i anslutning till en fastighet!

Resonemanget måste ha varit: "Vi måste bli av med kroppen så snart som möjligt. Vi kan inte stanna på Rv 44, ta höger här!"

Givet denna brådska och med tanke på att det ligger en fastighet i anslutning till FP, så lutar jag åt att dumpning måste ha skett tidigt på natten, om de ville att den inte skulle ske i dagsljus.

Gryningen kom redan kl 02:01 och soluppgången skedde 03:15 den 30/7.
Citera
2013-08-09, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
I dom där kretsarna röker man inne, på sin höjd under köksfläkten.
Lägenheten hade dessutom balkong.
Citera
2013-08-09, 00:20
Medlem
Grisjas avatar
Enormt tillfredställande att sökandet är över ! Jag som de flesta andra hoppas att Moroten får vad han förtjänar, det fega lilla vidriga krypet.. Kände inte dig men var bekant med din far för många år sedan,Mina tankar är med er i familjen..
RIP I*a
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in