2013-08-08, 23:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Nu gäller det att dödsorsaken går att fastställa. Det är inte alldeles självklart efter fem veckor i sommarvärme. Linda Chen återfanns efter sex veckor, augusti-september.

Dödsorsaken behövs inte alltid fastställas helt beroende på andra omständigheter. Det är fel att påstå och tro att alla fall är som LC fallet då det gäller dödsorsaken.
Man kan ha rättsläkarens uttalande utan att fastställa en dödsorsak, och andra omständigheter i fallet kan direkt tala för hur hon dog, och att det är mord. Bevisning och annat avgör, och inte ett direkt fastställande av dödsorsak som enskild åtgärd.

Man har tillräckligt för att påstå att det är ett mord och det räcker en bra bit.
Citera
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Flera tidningar har intervjuat honom om hur det gick till:

http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2284435-han-hittade-kroppen-i-grastorp

Då är det alltså fastställt att man uppmärksammat en typisk lukt under förruttnelseprocessen (som de ju säger är direkt igenkännbar även första gången man känner den) som senare lett till upptäckten. Det måste verkligen vara en speciell odör med tanke på att alla vet vad den betyder. Apropå fyndplatsen känns det ju knappast genomtänkt, det var ju bara en tidsfråga innan kroppen skulle hittas. Låter som gm dumpat kroppen av ren desperation för att återvända vid senare tillfälle.
Citera
Medlem
T-E-Qs avatar
Det var ju ett väldigt sammanträffande att det var i just Grästorp hon hittades.
Dom som är häktade är ju oskyldiga säger dom.
Personligen tror jag inte ett skit på det så kanske är dags att börja snacka nu.

R.I.P Id@
Citera
2013-08-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
När blir AJ utlämnad till Sverige då?

Det är väl ingen brådska med att få hit fanskapet.
Han kommer ändå inte erkänna något. Så han kan stanna där han är för att sedan sona sitt straff i polskt fängelse. Han verkar ju trivas i polen
Citera
2013-08-08, 23:13
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om det hade varit skitsamma om liket hittades hade de väl aldrig tagit det från lägenheten? Just att kroppen är flyttad tyder ju på att det var av största intresse att den INTE skulle hittad, eller åtm. att fördröja upptäckten så att avslöjande spår o bevis skulle förstöras. Men de hade panik, därav det dåliga gömstället.
Ja av bilden o döma så går det kor alldeles intill så det är verkligen i närhet av bondemark de slängt liket. Lite besviken är jag allt över att det inte var bättre gömt, jag har gått från att ha varit övertygad om att allt var för enkelt för att vara sant - till att tvivla på mig själv och tro att gömstället var sjukt bra.

Nu ska jag bara kika på lite PM och inlägg som så fort någon nyste om att Grästorpshållet kunde vara intressant, genast pekade ut "intressanta områden" till väster istället.
Citera
2013-08-08, 23:14
Medlem
Lite kvällsbilder. http://www.vk.se/949997/forsvunna-kvinnan-hittad-dod
Citera
2013-08-08, 23:14
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det sista jag kan tycka är varför låter man sina barn umgås med f.d Nazister och klart krininella?

Det finns inget bra med att umgås med folk som gjort sig kända för att bråka. Trollhättan är en håla hur kan föräldrarna inte försöka ingripa där känner väl alla alla?

Jag har skrivit på andra trådar att mina barn hatar mig för att jag är f.d kriminell. Dom skulle aldrig umgås med folk som mig jag fick inte ens komma när dom gick ur gymnasiet!

Att detta löste så lätt när väl kroppen blev funnen, beror mest på hennes dåliga umgänge.

Skönt att rätt folk sitter the usual suspect Onödigt

Visst har du rätt. Det är bara att se på tjejerna som försvara galningarna här i tråden.

Det är dags att samhället sätter ner foten och gör klart för de här tjejerna vad riskerna med att umgås med kriminella faktiskt är. Men eftersom man inte gör detta, svärmar det av olika sorters tjejer som skall rädda dem eller tycker det är häftigt och spännande med kriminella svin. Det behövs en attitydförändring som genomsyrar alla samhällets skikt helt enkelt. Döms man av de sociala reglerna och koderna i samhället på ett klart negativt sätt, kommer också mindre kvinnor att gänga mer kriminella. Så enkelt är det!

I vilket fall så har Id* gjort som så många andra tjejer, fallit för kriminella män med döden som utgång. Vi får hoppas att i alla fall några tjejer hajar till och tänker om efter att Id* nu hittats död. Men det är knappast sista gången vi får läsa om kvinnor som råkat illa ut pga. att man umgås med svin till män.
Citera
2013-08-08, 23:17
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Då är det alltså fastställt att man uppmärksammat en typisk lukt under förruttnelseprocessen (som de ju säger är direkt igenkännbar även första gången man känner den) som senare lett till upptäckten. Det måste verkligen vara en speciell odör med tanke på att alla vet vad den betyder. Apropå fyndplatsen känns det ju knappast genomtänkt, det var ju bara en tidsfråga innan kroppen skulle hittas. Låter som gm dumpat kroppen av ren desperation för att återvända vid senare tillfälle.

Kanske så att DB fick det uppdraget och AJ åkte hem till JKPN? Fick panik och bara dumpade kroppen? Vad vet man, men den verkar ju legat väldigt öppen trots allt... och DB skulle väl göra allt för sin intima pojkvän...
Citera
2013-08-08, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Ja av bilden o döma så går det kor alldeles intill så det är verkligen i närhet av bondemark de slängt liket. Lite besviken är jag allt över att det inte var bättre gömt, jag har gått från att ha varit övertygad om att allt var för enkelt för att vara sant - till att tvivla på mig själv och tro att gömstället var sjukt bra.

Nu ska jag bara kika på lite PM och inlägg som så fort någon nyste om att Grästorpshållet kunde vara intressant, genast pekade ut "intressanta områden" till väster istället.

Jag är lättad och inte överraskad att kroppen var så bristfälligt gömd . De hade knappt om tid och mycket att göra - lik att göra sig av med, kläder och bilar att bränna. Det fanns inte tid att vare sig gräva ner eller sänka kroppen i vatten. Hoppas polisen visar lite bilder för pojkarna, det kan nog mjuka upp dem.
Citera
2013-08-08, 23:20
Medlem
Många har gjort ett otroligt bra jobb, både vid datorn och i skog o mark.
Som så många gånger tidigare är det tillfälligheter som gör det.

Själv trodde jag nog de lagt ner lite mer jobb på och få bort spåren efter sig.

Då återstår bara och bura in herrarna "för all framtid ".

Så hoppas jag Haraldsson förhör T.B imorgon.
Hon vet så mycket mer än någon annan här inne.
Citera
2013-08-08, 23:26
Medlem
Byxan81s avatar
Blir de ingen facebook grupp där man kan sörja id* snart? Skulle kännas taskigt att gå och lägga sig utan att vara med i den gruppen. Sorry om det är OT:
Citera
2013-08-08, 23:26
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Dom säger nog knappast nånting (mer än att det är en kvinnokropp) innan rättsläkarna gjort sitt. Tveksamt om dom är klara innan helgen.

Utredarna är nog tämligen säkra, vilket innebär att det inte längre är så bråttom. Nu är det i stället noggrannhet som gäller och då får det ta den tid som krävs, man har ju de misstänkta i gott förvar.

Edit: Stryk "tämligen". Ibland går det fortare än man hinner tänka.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-09 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in