2013-08-08, 23:27
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Med liket framme nu så får vi hoppas på att dödsorsak kan konstateras, om det förruttnelsen inte gått för långt. Det har trots allt varit REJÄLT varma sommarveckor. Om det finns tänkbart mordvapen så vore det intressant, även om jag personligen tror att det är rena knytnävsslag som A*J delat ut i ursinnesvred.

Förhoppningsvis finns spår på kroppen.
Om det skulle stämma att hon hade boots på sig så kan hon ha varit på väg ut - eller in. Trots allt inte helt otänkbart att första slaget tilldelats i trapphuset och att det är där hon börjat blöda, för att fortsätta in i lägenheten ihop med GM där hon fått ännu mer stryk när hon hotat om att ringa polisen t.ex.

Otroligt skönt att kroppen är hittad iaf, inte minst för anhöriga och inte minst hennes barn som åtminstone får växa upp med en vetskap och inte ovisshet.

Om kroppen ligger vid en plats som är relativt kylig trots sommar så kanske kroppen bevaras bättre men förruttnelseprocessen går väl fortare om kläder sitter på kroppen. Iaf de kroppsdelar som ligger närmast markens fukt. Finns en intressant dokumentär på Youtube som heter Body farm och är ett forskningsområde för b.la rättsantroploger men är inget för känsliga personer att se. http://en.wikipedia.org/wiki/Body_farm
Citera
2013-08-08, 23:29
Medlem
Nu kan äntligen Idas nära och anhöriga sörja,även om det gör oerhört ont.

Vad man kan hoppas nu är att unga damer och kvinnor lär sej något av detta.
Och att fallet avslutas utan för mycket juridiska pajaskonster.
Senast redigerad av zebop 2013-08-08 kl. 23:35.
Citera
2013-08-08, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag är lättad och inte överraskad att kroppen var så bristfälligt gömd . De hade knappt om tid och mycket att göra - lik att göra sig av med, kläder och bilar att bränna. Det fanns inte tid att vare sig gräva ner eller sänka kroppen i vatten. Hoppas polisen visar lite bilder för pojkarna, det kan nog mjuka upp dem.

Jag börjar luta mig åt att di var fulla som ägg också med tanke på valet av plats ?
AJ brukar väl hinka i sig redigt innan han vågar slå tjejjer enligt di gamle domarna ?
Citera
2013-08-08, 23:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag börjar luta mig åt att di var fulla som ägg också med tanke på valet av plats ?
AJ brukar väl hinka i sig redigt innan han vågar slå tjejjer enligt di gamle domarna ?
Alla platser var illa valda. Rita en triangel med bilbrandplatsen, klädbrandplatsen och fyndplatsen som spetsar, och peka på centrum. Där bor DB.
Citera
2013-08-08, 23:34
Medlem
Är otroligt glad att de äntligen hittat Id*!!

Hoppas de sätter dit dom riktigt ordentligt nu!!

En tanke som flyger genom mitt huvud är om ex en av de som sitter för skyddande kanske pratat och att hela historien kring upptäckten är fabricerat för att skydda den som pratat.....

Konspiratoriskt?? Långsökt??

Jo förmodligen...... Detta är ju ingen film och det är nog så enkelt som att någon tyckte det luktade och ringde sin granne för att gå ut och titta....

R.I.P!!
Hoppas dina nära kan få ro när det gäller den biten nu!
Citera
2013-08-08, 23:35
Medlem
Nu lär ju curlingmamman till A.J få baka en tårta med en fil till den oskyldige pojken så han kan rymma.

Hoppas hon inser nu trots allt att sonen är en sann mördare även fast hon säkerligen lider och hoppats att så inte är fallet in i det sista..

RIP I*a
Citera
2013-08-08, 23:38
Medlem
Tomatos avatar
Jag var inne på att han skulle dumpat kroppen åt Götene hållet för att misstänkligöra PT.
För att de skulle fungera vore det ju bra om hon hittades efter en tid.

Då är ju frågan om AJ lämnat några bevis i blodet?
Chansar han i så fall på att burfåglarna inte pratar, och låter dom ta straffet.

Nu blev ju denna tragiska upplösning ännu mer korkad än man kunde ana, med i princip alla fel begångna, som över huvud tagit gick att göra. Så jag hoppas polisen har torrt på fötterna när det gäller AJ.
Citera
2013-08-08, 23:38
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Alla platser var illa valda. Rita en triangel med bilbrandplatsen, klädbrandplatsen och fyndplatsen som spetsar, och peka på centrum. Där bor DB.

Ja det är fantastiskt korkat! Undrar om polisen redan håller nya förhör med de häktade? Nu LÄR de sjunga ut... Advokaterna lär ju iaf rekommendera att sanningen hostas fram? De är ju rökta..
Citera
2013-08-08, 23:39
Medlem
Sokkos avatar
Här är ett mycket bra och pedagogiskt inlägg som kan förklara att hon inte har hittats tidigare. Det gäller en kvinna som låg utomhus hela sommaren nära sitt hem i tätbebyggt område där människor passerade och rastade hundar.

Det har väl varit blåsigt den senaste tiden dessutom?

https://www.flashback.org/sp38891991
Citera
2013-08-08, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Inte otroligt att AJ hade druckit, han hade nog tänkt sova över hos I-a så det fanns ju ingen anledning att hålla sig nykter. Han postade väl en hel del om vätskekontroller o ölpauser på FB innan han anlände till Trollhättan. DB o FH kan mycket väl ha suttit o krökat tillsammans när AJ hörde av sig o begärde hjälp.
Citera
2013-08-08, 23:41
Bannlyst
Citat:

Ett klassiskt sätt att lösa mordgåtor, 3 knappnålar och en linjal. När skall di lära sig ?
Citera
2013-08-08, 23:42
Medlem
Citat:

Ligger de ställen som polisen letat på inom denna triangel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in