2013-08-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmyMorgan
Nä vet inte heller, men det känns ju smart att dra så fort som möjligt så man hinner en bit om du förstår vad jag menar? Fast det beror ju helt på när JJ blev mördad, det vet vi ju inte än...

Ja ,jo det är sant, det är ju svårt att veta när han förstod att polisen var han på spåren också ,än om han självklart borde annat det ganska tidigt.
Citera
2013-08-08, 23:17
Medlem
-DaRude-s avatar
Man säger att kroppen hittades "i anslutning till bostaden", vad betyder detta? Uppenbarligen inte i själva bostaden såsom jag uppfattat det.
Citera
2013-08-08, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
No offence, men när ett dödsfall blir en offentlig historia såhär så är det alltid en hel hoper som "bryr sig". Bara kolla hans "minnessida" på FB. Kreti och pleti sörjer..

Jag har lite svårt för det där fenomenet faktiskt..

Kan finnas en och annan som inte har nån anknytning så klart, men faktiskt tror jag att de allra flesta som anslutit sig faktiskt har gjort det pga empati! Jag kände inte J själv, men jag känner många av hans vänner och anhöriga, har själv suttit alla dygnets vakna timmar och delat på FcB, läst på den här tråden, i princip ägnat alla dygnets vakna timmar till J sen efterlysningen kom ut. Självklart har folk i MIN närhet delat, engagerat sig och delat bilder, uppdateringar osv. Det finns alltid de som ska "rida på vågen" men i det här fallet tror jag nog de flesta är genuint ledsna och vill visa sitt deltagande! J är känd som en mycket bra person och jag lider så fruktansvärt med de som tvingas genomgå denna enorma sorg!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Då hade dom kanske tänkt åka då , i så fall kanske det hela inte var så planerat.
JJ hade väl det men frågan är väl om SN hade samma planer ? Han hade ju dessutom antytt sin sin far för 2 veckor sedan att resan kanske inte skulle bli av!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Man säger att kroppen hittades "i anslutning till bostaden", vad betyder detta? Uppenbarligen inte i själva bostaden såsom jag uppfattat det.

Nej var i ett förråd i källaren om jag förstått det rätt .
Citera
2013-08-08, 23:19
Medlem
Polisen tror att SN är kvar i Sverige, men har informerat "närliggande länder". Mellan raderna verkar polisen ha koll på var han är...

http://www.expressen.se/nyheter/polisen-soker-jens-janzons-mordare/
Citera
2013-08-08, 23:19
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-

I hans egna källarförråd och kroppen var övertäckt.
Citera
2013-08-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
JJ hade väl det men frågan är väl om SN hade samma planer ? Han hade ju dessutom antytt sin sin far för 2 veckor sedan att resan kanske inte skulle bli av!

Ja nej han hade kanske inte samma planer ,Kan ju varit JJ som köpt biljetterna.om dom var bokade.
Citera
2013-08-08, 23:20
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Jag tror Stefan har eller kommer ta sitt liv. Det har han redan försökt med och att han överlevde var bara en ren slump! Vakten som låste upp dörren tyckte det var konstigt att toan var låst så länge...

Polisen får snabba sig... Om det inte redan är för sent...

Oavsett vad förtjänar han att plågas....

Bara bilen hittas så kommer nog dom sista pusselbitarna falla på plats och då lär det uppdagas om han tagit sitt liv eller inte. Men osannolikt är det inte efter vad du tidigare skrivit och vad som nu kommit fram att Jens är hittad "mördad" lär inte passerat S.N obemärkt och det lär pressa honom om han är i livet vill säga.

Hoppas bara att dom anhöriga får dom svar som dom behöver för att bearbeta sorgen efter Jens.
Citera
2013-08-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myym
Källa på att jag känner personer som skriver ?!?!
Tja vad vill du veta?
Ja och vet du man kan sörja vänner trots att man är kriminell ?
JAg svarade på frågan huruvida j umgicks i kriminella kretsar , och om någon ev skulle kunna ta lagen i egna händer för att straffa mördaren , vet inte vad du vill ha källa på riktigt !?!?!

Skulle vilja ha en skärmdump på det du säger dig se på J:s sida. Jag kan bara se sörjande människor. Jag ser alltså inga kommentarer om att ta lagen i egna händer. Du kan ju hinta under vilket inlägg på hans sida du ser detta typ????
Citera
2013-08-08, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Bara bilen hittas så kommer nog dom sista pusselbitarna falla på plats och då lär det uppdagas om han tagit sitt liv eller inte. Men osannolikt är det inte efter vad du tidigare skrivit och vad som nu kommit fram att Jens är hittad "mördad" lär inte passerat S.N obemärkt och det lär pressa honom om han är i livet vill säga.

Hoppas bara att dom anhöriga får dom svar som dom behöver för att bearbeta sorgen efter Jens.

Vore det inte märkligt av S att ta livet av J först ochs edan av sig själv? I så fall bör han väl bara ta livet av sig själv, alternativt köra en Mats Alm.

.. fast sen verkar han ju inte vara en person som alltid handlar rationellt heller.
Citera
2013-08-08, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countrychick
Att J skulle hamnat övertäckt i ett källlarförråd om han dött en naturlig död är väl rätt uteslutet och jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt att utesluta rimliga tvivel om andra gärningsmän i detta fall med hänsyn till MGM:s egen klantighet.

Nu vet jag inte hur J mördats men MGM kan väl hävda att J typ ramlade och slog i bakhuvudet och dog. MGM - som verkar vara psykiskt instabil - fick panik och slängde in J i källaren och varit på två veckors psykbryt och är rädd för att polisen ska tro att han mördade J.

Nu tror jag inte på det och allt pekar i nuläget på att MGM är GM. Men bara för att man hittar en person i en plastsäck (ej "naturlig" död) så är det inte lika med att en person senare döms för mord...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in