Citat:
Ursprungligen postat av
Pappii
85 sidor skummar man genom på under en timme. Kom igen folk.
Ja jag sa just att jag inte orkar skriva mer men men riskerar en varning då på detta;
Polisen hade rätt tidigt koll på bådas bankkonton, och någon varelse skrev att det finns mer pengar som SN vill åt.
Nu när pengarna är utan betydelse för GM, vilken teknisk bevisning tror ni kan binda honom vid mordet? Jag personligen tycker det luktar lite M*ts Al* över detta.
Finns naturliga orsaker att GMs dna finns överallt.
Får också lite Mats Alm-vibbar men kanske mer när det gäller MGMs förstånd, karaktär och allmänna vidrighet. Det finns faktiskt slående likheter.
Jag tror personligen att mordet inträffade på morgonen den 27, någon gång mellan telefonsamtalet och statusuppdateringen 09.37. Min gissning är att telefonsamtalet var från mäklaren som berättade att säljarna av huset dragit sig ur affären och att det gjorde J skitarg.
Eftersom S var där och skulle iväg med J, dessutom var den som så småningom drog iväg med J:s bil och med största sannolikhet är den som gjort de falska statusuppdateringarna (med hänsyn till språket) så tror jag att det går att binda honom både till brottsplatsen och till brottstidpunkten. Kan man utesluta att J dött en naturlig död så slipper vi en Mats Alm-grej (MA) igen.
Problemet med MA och Linda Chen (LC) var ju att det inte gick att avgöra hur LC dog och därför gick det inte att fälla någon för mord. Att MA visste mer om LC:s död än han berättade var ju TR rätt säkra på men de kunde inte utesluta att hon dött en naturlig död.
Att J skulle hamnat övertäckt i ett källlarförråd om han dött en naturlig död är väl rätt uteslutet och jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt att utesluta rimliga tvivel om andra gärningsmän i detta fall med hänsyn till MGM:s egen klantighet.