2013-08-08, 23:08
Medlem
Han har väldigt många som bryr sig om honom iaf.

Just nu utanför JJs bostad: http://imageshack.us/f/191/py6d.png/
Citera
2013-08-08, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av todiloo1001
Angående detta med Schengen & pass osv, jag tror alla är överrens om att Cypern inte är aktuellt alls.

Däremot är det väl rimligt att han är på flykt eftersom han försökt att köpa sig mer tid, och då är att fly utomlands en rimlig gissning på vad han gör.

Då måste han byta bil för att inte åka fast vid någon gräns då bilen är stulen.. och varför hänga kvar i sverige och sova hos en vän innan polisen misstänkt något? Hade han flytt utomlands så hade han väl gjort det illa kvickt efter mordet innan någon märkte nått.
Citera
2013-08-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko

No offence, men när ett dödsfall blir en offentlig historia såhär så är det alltid en hel hoper som "bryr sig". Bara kolla hans "minnessida" på FB. Kreti och pleti sörjer..

Jag har lite svårt för det där fenomenet faktiskt..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
85 sidor skummar man genom på under en timme. Kom igen folk.

Ja jag sa just att jag inte orkar skriva mer men men riskerar en varning då på detta;

Polisen hade rätt tidigt koll på bådas bankkonton, och någon varelse skrev att det finns mer pengar som SN vill åt.

Nu när pengarna är utan betydelse för GM, vilken teknisk bevisning tror ni kan binda honom vid mordet? Jag personligen tycker det luktar lite M*ts Al* över detta.

Finns naturliga orsaker att GMs dna finns överallt.

Ja, bevisläget kan bli svårt, jämfört med Mats Alms kidnappande kineser. Ett erkännande måste nog till, men det tror jag inte kommer ske.

Det är beklämmande för MGM att han postat märkliga meddelanden, men han kan säkert täcka upp allt med en liknande kidnappningshistoria, och han har gott om tid att tänka ut den historien.

Teknisk bevisning, lägenheten verkar vara ren eftersom polisen sett igenom den en gång tidigare utan att reagera på något, och han har haft gott om tid att förstöra eventuella föremål/mordvapen. Fingeravtryck på förråd räcker nog inte, säkert inte ens DNA på ev plastsäckar.

Till Mats Alms fördel var förstås att han inte försvann själv efter mordet, vilket den här MGM;n gjort. Men det går nog att förklara bort med en bra historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmyMorgan
Då måste han byta bil för att inte åka fast vid någon gräns då bilen är stulen.. och varför hänga kvar i sverige och sova hos en vän innan polisen misstänkt något? Hade han flytt utomlands så hade han väl gjort det illa kvickt efter mordet innan någon märkte nått.

gränspolisen var ju inte medelad förrän först idag, han kan ju ha hunnit över igår . vet inte om den var anmäld stulen tidigare?
Citera
2013-08-08, 23:12
Medlem
Jag tror Stefan har eller kommer ta sitt liv. Det har han redan försökt med och att han överlevde var bara en ren slump! Vakten som låste upp dörren tyckte det var konstigt att toan var låst så länge...

Polisen får snabba sig... Om det inte redan är för sent...

Oavsett vad förtjänar han att plågas....
Citera
2013-08-08, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
gränspolisen var ju inte medelad förrän först idag, han kan ju ha hunnit över igår . vet inte om den var anmäld stulen tidigare?

Nä vet inte heller, men det känns ju smart att dra så fort som möjligt så man hinner en bit om du förstår vad jag menar? Fast det beror ju helt på när JJ blev mördad, det vet vi ju inte än...
Citera
2013-08-08, 23:13
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
85 sidor skummar man genom på under en timme. Kom igen folk.
Ja jag sa just att jag inte orkar skriva mer men men riskerar en varning då på detta;
Polisen hade rätt tidigt koll på bådas bankkonton, och någon varelse skrev att det finns mer pengar som SN vill åt.
Nu när pengarna är utan betydelse för GM, vilken teknisk bevisning tror ni kan binda honom vid mordet? Jag personligen tycker det luktar lite M*ts Al* över detta.
Finns naturliga orsaker att GMs dna finns överallt.

Får också lite Mats Alm-vibbar men kanske mer när det gäller MGMs förstånd, karaktär och allmänna vidrighet. Det finns faktiskt slående likheter.

Jag tror personligen att mordet inträffade på morgonen den 27, någon gång mellan telefonsamtalet och statusuppdateringen 09.37. Min gissning är att telefonsamtalet var från mäklaren som berättade att säljarna av huset dragit sig ur affären och att det gjorde J skitarg.

Eftersom S var där och skulle iväg med J, dessutom var den som så småningom drog iväg med J:s bil och med största sannolikhet är den som gjort de falska statusuppdateringarna (med hänsyn till språket) så tror jag att det går att binda honom både till brottsplatsen och till brottstidpunkten. Kan man utesluta att J dött en naturlig död så slipper vi en Mats Alm-grej (MA) igen.

Problemet med MA och Linda Chen (LC) var ju att det inte gick att avgöra hur LC dog och därför gick det inte att fälla någon för mord. Att MA visste mer om LC:s död än han berättade var ju TR rätt säkra på men de kunde inte utesluta att hon dött en naturlig död.

Att J skulle hamnat övertäckt i ett källlarförråd om han dött en naturlig död är väl rätt uteslutet och jag tror att det kommer att gå alldeles utmärkt att utesluta rimliga tvivel om andra gärningsmän i detta fall med hänsyn till MGM:s egen klantighet.
Citera
2013-08-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Du känner inte J personligen, men kan se att människor kommenterat som suttit inne för både det ena och det andra? Ge oss källa på det tack! Jag är inte heller vän med J personligen, men vad jag kan se på hans FcB så är det enbart sörjande som skriver!

Källa på att jag känner personer som skriver ?!?!
Tja vad vill du veta?
Ja och vet du man kan sörja vänner trots att man är kriminell ?
JAg svarade på frågan huruvida j umgicks i kriminella kretsar , och om någon ev skulle kunna ta lagen i egna händer för att straffa mördaren , vet inte vad du vill ha källa på riktigt !?!?!
Citera
2013-08-08, 23:16
Medlem
BrainOfSheldons avatar
EN LITEN SAMMANFATTNING

13 April
Jens och Stefan blir ett par officiellt på Facebook.

Juni
Jens lägger upp ett kärlekskollage på Insta och en vän skriver och frågar om det inte är dags för parmiddag snart och frågar om det skulle kunna passa till helgen. Jens svarar att han ska "kolla med regeringen". Vem som bestämmer i förhållandet synes uppenbart.

Juni
Jens lägger upp en bild av ett hus på Insta och skriver att han och Stefan köpt huset tillsammans. I vart fall är det Jens uppfattning. I Några tidningar nämns det trassel med handpenningen enligt Jens anhöriga nu i efterhand. Att Jens ska ha blivit upprörd över att Stefan inte gjort något kring handpenningen som varit bestämt. Här finns teorier om att Stefan ljugit att han betalat/har lånat pengar av Jens mamma. Det har framkommit här i tråden att Stefan är mytoman och har lurat folk på pengar förr. Han har även påstått sig ha såväl cancer själv och en död/döende pappa (en pappa som idag uttalat sig i tidningen fullt levande). Stefan har även ljugit om att pappan skulle ha skänkt honom 2 miljoner riksdaler. Om detta är en av lögnerna Stefan dragit för Jens så kan han ju ha lurat Jens rätt saftigt kring husaffären.

20-21 Juni
Jens och Stefan är i Hudik.

Jens lägger kring denna tid även upp ett instacollage med bilder på sig, Stefan och Hudiks kyrka och skriver att han och Stefan ska gifta sig där en vacker dag.

27 Juni
Jens lägger ut sin lägenhet till försäljning.

13 Juli
Jens lägger upp en bild på en solande Stefan och skriver att Stefan håller på att fixa brännan inför Cypern.

19 Juli
Jens skriver att han sålt sin lägenhet för 250.000 kr, att han ska åka till Cypern med älskningen om 10 dagar och att han och Stefan den 29 juli ska flytta in i nya huset (notera att "om 10 dagar" och 29 juli är samma dag. Mycket märkligt).

22 Juli
Jens åker och skriver kontrakt med köparna av hans lägenhet.

26 Juli
Jens (och Stefan?) är på besök hos Jens föräldrar.

Paret skulle sedan åka tåg till Stockholm, men gjorde aldrig det, utan valde i stället att köra Jens bil, en Renault Megane 2012:a med regnr. MSS 654, från hemmet i Karlstad.

Jens kontokort används senare samma dag, 26 juli, för att köpa biljett på en parkeringsplats i Enköping.

Lördag 27 juli
Jens skriver på Facebook vid 9-tiden: "Nu blir det Sthlm i eftermiddag och bo på hotell, o sen Cypern på måndag med älsklingen".

Under lördagsmorgonen/förmiddagen pratar han även med en ej namngiven person i telefon, vilket är det sista fastställda spåret av Jens.

Söndag 28 juli
Stefan skriver på Facebook att Jens telefon gått sönder efter ett besök på Gröna Lund. Han skriver också att paret ska skaffa nya telefoner innan de åker iväg till Cypern.

Måndag 29 juli
Planet till Cypern går. Dock utan Jens och Stefan. De finns inte med i några listor och har aldrig gått ombord på något plan. Polis bekräftar senare att Stefan inte ens har något giltigt pass.

Onsdag 31 juli
Stefan skriver på Facebook att paret kommit fram till Cypern men att de blivit av med sina väskor. Han taggar Jens i sitt inlägg och skriver att anledningen att de inte hört av sig är att mobilerna ligger i de borttappade väskorna (Really! Först går bådas telefoner sönder på Grönan, de köper 2 nya telefoner och dessa 2 telefoner försvinner på flyget, eftersom Jens och Stefan, till skillnad mot ALLA andra, har lagt sina mobiler i incheckningsbagaget istället för handbagaget. Sicken nedra OTUR!).

Fredag 2 augusti
Stefan skriver på Facebook igen. Väskorna ska komma på kvällen och han och Jens kommer kontakta alla anhöriga som är oroliga "Vi har det kanon, så oroa er inte". Än en gång taggas Jens i inlägget. Kvällen kommer, men anhöriga blir inte kontaktade.

Måndag 5 augusti
Jens nära vän Jenny Harmati börjar ana oråd. Hon ringer runt till olika myndigheter och hos polisen får hon veta att Stefans pass är ogiltigt. Polisen försöker förjäves kontakta Stefan (och Jens).

Kl 21:30 samma kväll dyker Stefan upp hos en gammal tjejkompis utanför Enköping, där han får sova på soffan. Tjejen blir förvånad över besöket, eftersom hon inte hört av Stefan på flera år och nu kommer han plötsligt på en oanmäld visit sent på kvällen. Han uppger att han och Jens varit på Cypern och att Jens nu är hos sina föräldrar i Karlstad. Enligt flygbiljetterna ska paret inte ens vara tillbaka i Sverige ännu. Kompisen reagerar på att Stefan är blek för att ha nyss varit på Cypern. Hon undrar även över det faktum att han inte har minsta lilla packning med sig.

Tisdag 6 augusti
Stefan och tjejkompisen åker in till stan och handlar. Hon reagerar på att Stefan har en väldans massa kontanter. Stefan säger att han sparat ihop 50.000 kr. Jens är efterlyst som försvunnen hos polisen och Missing People efterlyser nu på tisdagen Jens på sin Facebook-sida, varpå Stefan snabbt lämnar tjejkompisens hem. Han säger att han ska åka till Hudik och hälsa på släkt. Han kör iväg i Jens bil.

Stefan loggar även in på Facebook och uppmanar anhöriga att inte vara oroliga, allt är bra med honom och Jens. För säkerhets skull ringer han även upp Missing People och säger att han och Jens är på Cypern och att allt är bra. Han loggar också in på en app med en gps-funktion i telefonen. Enligt appen är han då ca 3 mil från Västerås. En bra bit ifrån Cypern med andra ord.

Onsdag 7 augusti
Flertalet tidningar skriver om Jens försvinnande. Flera källor uppger att den vita bilen setts i ett område kring Enköping. Polisen Misstänker nu Stefan för brott och en efterlysning går ut.

Tordag 8 Augusti
Jens påträffas avliden i ett källarförråd i huset där han har sin lägenhet hemma i Karlstad. Polisen meddelar att de rubricerar det som mord och att de har en misstänk. Den misstänkte mördaren är "en vän" som redan sen tidigare är anhållen i sin frånvaro misstänkt för människorov, vilket nu är ändrat till rubriceringen mord.

På nwd.se kan man nu läsa öppet att "en vän" är just pojkvännen, Stefan, som är anhållen för misstanke om mord.
Citera
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko

Det är glädjande men inte förvånande, han verkade vara en mycket fin kille.

Hoppas att den tråden kan göra nytta och att användare tänker på vad dom kan tillföra tråden när dom postar, så att tråden kan komma vidare. Här är allt för många postningar om oväsentligheter som inte leder oss vidare. Tänk innan ni postar, använd sökfunktionen, den är bra.

Den här tråden kan ju hjälpa till att sätta sökarljus på MG i stället. Det är J värd

Tack för bilden
Senast redigerad av Yoga-Millan 2013-08-08 kl. 23:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av todiloo1001
Angående detta med Schengen & pass osv, jag tror alla är överrens om att Cypern inte är aktuellt alls.

Däremot är det väl rimligt att han är på flykt eftersom han försökt att köpa sig mer tid, och då är att fly utomlands en rimlig gissning på vad han gör.

Ja just Cypern är han nog inte i - men via Öresundsbron kan man ta sig längre söderut än många tror.

Något får mig dock att tro att denna idiot inte tänkt så långt. Om han inte haft flyt och lyckats försinkringa handpenningen till huset (om den fanns?) och använder dessa pengar för att leva utomlands ett tag. Han lär dock återvända ganska snart då denna typ av person bränner pengarna alldeles för snabbt och sedan är okapabla till att skaffa ett vanligt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in