2013-08-07, 12:33
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Vad jag gnäller över? Två anfallare på andra sidan 30 år, där Elmander allt oftare dras med småskador och har en roll som slitvarg och sprinter, vars funktion lär försämras i takt med åldern. Att det är godkänt i dagsläget är väl en sak, men när det inte finns någon bakom blir jag orolig.

Och som du kanske kan läsa är mitt största problem att alternativen är så få att en spelare som Toivonen fortfarande är given.
När 30+ spelarna Elmander, Ibra, Kongo och även Taco inom parantes slutar så lär ändå det svenska landslaget vara värdelöst. Det har nog redan dem flesta svenska fotbollsvetare förlikat sig med. Vad som en gång var ett starkt svenskt EM-2004 lag har sakta men säkert förfallit till ett dagens landslag. Den enda som egentligen säger emot mig på den punkten är väl anterii17, som häpnadsveckande nog mot alla odds tycker att dagens landslag är bättre än EM-2004 laget.

Så bäst vore det att se det kortsiktigt, att ett Ibra-Elmander par i VM-2014 absolut hade hållt klassen. Det som jag tyckte var lite konstigt var att du fokusera på det som något dåligt, istället för att se det verkliga problemet i Sveriges backlinje. Men visst är det skittråkigt att vi inte riktigt har någon annan bra forward att slänga in.
Citera
2013-08-08, 15:10
Medlem
Casabas avatar
Kul att Hamad får Kacaniklic plats, dags för Hamad att få en riktig chans till att bli inskolad i landslaget för framtiden.
Citera
2013-08-08, 15:19
Medlem
skrudiss avatar
Härligt att Sverige – enligt AB – "klättrar" hela en placering, för att nu vara på plats 30 i rankingen.

Jag kan inte minnas när Sverige legat såhär lågt ned senast.
Citera
2013-08-08, 16:40
Medlem
Marathons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Härligt att Sverige – enligt AB – "klättrar" hela en placering, för att nu vara på plats 30 i rankingen.

Jag kan inte minnas när Sverige legat såhär lågt ned senast.

2009 efter det misslyckade VM-kvalet till Sydafrika var Sverige rankat som runt plats 40.

Sveriges trupp.

Inte mycket att säga om målvakterna, båda är givna i landslaget och lär få en halvlek vardera mot Norge. Adam Johansson? Seriöst? Det finns gott om bättre högerbackar att plocka från u-21 och Allsvenskan.
Pierre Bengtsson istället för Safari och Wendt är känns som ett underligt beslut.
Granen är inte med på grund av det röda kort och följande avstängning han drog på sig mot Färöarna senast.

Bara fyra innermittfältare istället för det sedvanliga fem, Källström hade kunnat få ta en femte plats i innermittfältet.
Zlatan är given och fungerar riktigt bra tillsammans med Elmander, Toivonen och Hysèn är med mest pågrund av brist av alternativ.
Senast redigerad av Marathon 2013-08-08 kl. 17:05.
Citera
2013-08-08, 17:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marathon
2009 efter det misslyckade VM-kvalet till Sydafrika var Sverige rankat som runt plats 40.

Sveriges trupp.

Inte mycket att säga om målvakterna, båda är givna i landslaget och lär få en halvlek vardera mot Norge. Adam Johansson? Seriöst? Det finns gott om bättre högerbackar att plocka från u-21 och Allsvenskan.
Pierre Bengtsson istället för Safari och Wendt är känns som ett underligt beslut.
Granen är inte med på grund av det röda kort och följande avstängning han drog på sig mot Färöarna senast.

Bara fyra innermittfältare istället för det sedvanliga fem, Källström hade kunnat få ta en femte plats i innermittfältet.
Zlatan är given och fungerar riktigt bra tillsammans med Elmander, Toivonen och Hysèn är med mest pågrund av brist av alternativ.
Att ens Hysén får en plats säger en del om kvalitén i dagens anfall. Vid det här laget hade man hoppats på att Guidetti skulle vara given bredvid Zlatan men nu är det inte så tråkigt nog.

Hade bra hellre sett Martin Lorentzon än Adam Johansson.
Citera
2013-08-08, 18:05
Medlem
bagarn29s avatar
De tre första lagen i den allsvenska tabellen har med en spelare, Hamad, medan fyran har två och sexan har en.

Varför Adam J och inte Emil K?

Hamad håller inte i år, för mycket berg- och dalbana. Ifjol var han jämn och bra.

Taco är ett unikum men det är dags att spela in någon där eller ska han med till Brasilien. Hiljemark i brist på annat?

Hysén, nja skulle nästan vilja Söder istället?

Sammantaget blir det svensk förlust mot Norge.
Citera
2013-08-08, 18:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Så, vi har en väldigt konstig uttagning på högerbacken denna gången också, dock inte lika konstig som förra gången.. Jag har väl rätt så bra koll på allsvenskan men det är alltid lite svårt att jämföra, vem är allsvenskans bästa högerback? Jag skulle ju sätta en peng på Johan Larsson, tyckte han visade nu mot Celtic att man inte behöver vara så orolig för hans defensiv heller som en del har sagt, klarade av Samaras rätt hyggligt. Inte fel med lite fart och ett bra skott i laget heller även om det inte är just på ytterbacken man helst vill ha det.
Citera
2013-08-08, 18:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Så, vi har en väldigt konstig uttagning på högerbacken denna gången också, dock inte lika konstig som förra gången.. Jag har väl rätt så bra koll på allsvenskan men det är alltid lite svårt att jämföra, vem är allsvenskans bästa högerback? Jag skulle ju sätta en peng på Johan Larsson, tyckte han visade nu mot Celtic att man inte behöver vara så orolig för hans defensiv heller som en del har sagt, klarade av Samaras rätt hyggligt. Inte fel med lite fart och ett bra skott i laget heller även om det inte är just på ytterbacken man helst vill ha det.
Johan själv håller ju Mikael Lustig, Miiko Albornoz och Martin Lorentzon högre. Men vem vet? Hamrén ser nog nåt i Adam som inte vi gör.
Citera
2013-08-08, 18:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Han och Emil Krafth är i en klass för sig.
Citera
2013-08-08, 18:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Johan själv håller ju Mikael Lustig, Miiko Albornoz och Martin Lorentzon högre. Men vem vet? Hamrén ser nog nåt i Adam som inte vi gör.

Jag tycker det är självklart att vi bör satsa på Mattias Johansson i AZ Alkmaar. Jag tror han har bra högre potential än dem du räknar upp.
Citera
2013-08-08, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De tre första lagen i den allsvenska tabellen har med en spelare, Hamad, medan fyran har två och sexan har en.

Varför Adam J och inte Emil K?

Hamad håller inte i år, för mycket berg- och dalbana. Ifjol var han jämn och bra.

Taco är ett unikum men det är dags att spela in någon där eller ska han med till Brasilien. Hiljemark i brist på annat?

Hysén, nja skulle nästan vilja Söder istället?

Sammantaget blir det svensk förlust mot Norge.
Hamad har ju varit helt magisk exakt hela sommaren. Varför lägga in hur man spelade i April när man tar ut en landslagstrupp i Augusti?
Citera
2013-08-08, 19:14
Medlem
snillet_1s avatar
Det här med Källström alltså. Motiveringen var väl att han har fått lite speltid? Jag fattar inte riktigt vad Hamrén menar med det. Vi är ju i slutet av sommaren och ingen har väl direkt spelat matcher (några träningsmatcher). Vi är ju fan i slutet av försäsongsträningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in