2013-08-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmyMorgan
fattar inte vad planen var från början dock? beställt biljetter till Cypern, men har inget giltit pass skvallrar ju om att han inte planerat att åka från början. Så, han lurar alla närstående, tar livet av JJ och sen vad?
JJ mördad i hemmet, på annan plats eller vadå? Varför är han så blåst att han tar JJ´s bil? Hälsar på en kompis etc. Cyperndelen verkade ju så genomtänkt, det måste ha gått "fel" någonstans i början (alltså innan de skulle med tåget). tankar på det?

Jag har tittat lite på JJ's bilder på fejjan och han har ett album som heter "home sweet home" där han lagt upp bilder på, vad jag antar är, hans numera sålda lägenhet. Alla möbler och textiler går i vitt och beiget så om han blev mördad i hemmet är det konstigt om det inte finns några blodspår där. Om han inte ströp ihjäl honom förstås, men hur fick han ner honom i en säck/påse i källaren obemärkt?
Citera
2013-08-08, 22:16
Medlem
NWT har inte börjat mumla i skägget, pekar fortfarande ut "pojkvännen" som efterlyst.

"SKOGHALL: Pojkvän anhållen i frånvaron

(UPPDATERAD 21.27) 27-årige Jens Janzon har hittats död.
Kroppen låg i ett källarförråd vid bostaden på Hammarö.
Nu är hans pojkvän anhållen i sin frånvaro – misstänkt för mord.
[...]
Enligt uppgift till NWT hittades kroppen i källaren i flerbostadsfastigheten i Skoghall där Jens Janzon bor. Den låg i ett förrådsutrymme och var övertäckt.

[..]

Är efterlyst
Polisen har sedan i måndags försökt att få tag i pojkvännen, men utan att lyckas. På onsdagen gick det ut en efterlysning efter honom. I och med att det numera handlar om ett misstänkt mord har ärendet högsta prioritet.
– Vi har naturligtvis idéer om var han kan finnas, säger Värmlandspolisens informationschef Per Ström.
Pågår det ett aktivt sökande?
– Ja, vi använder oss av den information vi har och följer upp tips."

http://nwt.se/hammaro/article1355740.ece
Citera
2013-08-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Då hade dom kanske tänkt åka då , i så fall kanske det hela inte var så planerat.

Men varför hade pojkvännen inte ett giltigt pass?
Citera
2013-08-08, 22:21
Medlem
Citat:

Det kan jag inte svara på.
Citera
Medlem
Citat:

nationellt ID-kort körkort borde funka inom schengen (vilket Cypern tillhör)

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Då hade dom kanske tänkt åka då , i så fall kanske det hela inte var så planerat.

Om du planerar mord på din partner så spelar väl inte pengar så stor roll... Du kan i stort sett använda hens tillgångar som mordbudget.

"Lägger du ut för flyget så betalar jag hotell eller? ok, nice". Inget konstigt där
Citera
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
NWT har inte börjat mumla i skägget, pekar fortfarande ut "pojkvännen" som efterlyst.

"SKOGHALL: Pojkvän anhållen i frånvaron

(UPPDATERAD 21.27) 27-årige Jens Janzon har hittats död.
Kroppen låg i ett källarförråd vid bostaden på Hammarö.
Nu är hans pojkvän anhållen i sin frånvaro – misstänkt för mord.
[...]
Enligt uppgift till NWT hittades kroppen i källaren i flerbostadsfastigheten i Skoghall där Jens Janzon bor. Den låg i ett förrådsutrymme och var övertäckt.

[..]

Är efterlyst
Polisen har sedan i måndags försökt att få tag i pojkvännen, men utan att lyckas. På onsdagen gick det ut en efterlysning efter honom. I och med att det numera handlar om ett misstänkt mord har ärendet högsta prioritet.
– Vi har naturligtvis idéer om var han kan finnas, säger Värmlandspolisens informationschef Per Ström.
Pågår det ett aktivt sökande?
– Ja, vi använder oss av den information vi har och följer upp tips."

http://nwt.se/hammaro/article1355740.ece

Men det är väl klart att S är efterlyst,och anhållen i sin frånvaro, eller har jag missat något ? Har dom funnit honom?
Senast redigerad av Yoga-Millan 2013-08-08 kl. 22:25.
Citera
Medlem
Och polisen har tydligen kontrollerat bostaden/kring bostaden innan:

”Gick in igen”
Enligt polisen hittades kroppen under torsdagseftermiddagen.
– Bostaden har ju varit intressant för oss och nu beslutade vi oss för att gå in igen, och då hittade vi honom i anslutning till bostaden, säger Per Ström, kommunikationschef vid polisen i Värmland.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17264545.ab
Citera
Medlem
Citat:

Man måste ju förnya sitt pass var femte år, det är ju inget konstigt med det.
Citera
2013-08-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiaLiaLin
Jag har tittat lite på JJ's bilder på fejjan och han har ett album som heter "home sweet home" där han lagt upp bilder på, vad jag antar är, hans numera sålda lägenhet. Alla möbler och textiler går i vitt och beiget så om han blev mördad i hemmet är det konstigt om det inte finns några blodspår där. Om han inte ströp ihjäl honom förstås, men hur fick han ner honom i en säck/påse i källaren obemärkt?

http://www.expressen.se/nyheter/jens-27-hittad-dod/
Polisen är inte säkra på att det är mordplatsen, så man kan ju anta att det inte är blodigt på platsen. De är heller inte säkra på HUR han mördades, men de är säkra på att det är ett mord... De vet inte heller när utan säger att det kan ha hänt redan den 26 eller igår...?
Senast redigerad av AmyMorgan 2013-08-08 kl. 22:29.
Citera
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmirran
Jens har iallafall betalat sin biljett.. det är draget från hans konto.

Citat:
JJ har pratat länge och längtat efter den här resan.

Citat:
Jadet ska dom ha.. det är ju kollat om det dragits pengar på JJ's konto för Cypernresan och det hade det gjorts.

Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Det är ju bara ett påstående? Det som stod ar att "pengar för biljetten dragits från JJs konto". MEN - det avsåg ju parkeringsbiljetten..

Jag hänvisade till att det fanns uppgifter i början som sa att pengar dragits från J:s kort för en Cypernbiljett. Jag har aldrig påstått att uppgifterna stämmer, för det kan jag omöjligt veta. Att det skulle röra parkeringsbiljetten verkar dock knappast sannolikt med hänsyn till vad missmirran faktiskt skrivit i sina inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
pojkvännen kanske aldrig ens planerat att följa med
Citera
2013-08-08, 22:23
Medlem
Citat:

Därför det skulle vara så grymt intressant att verkligen få bekräftat (annat än som påstående) om/att det fanns biljetter. Fanns där inga biljetter så känns det jävligt planerat. Fanns där biljetter - ja då återstår frågan om det ogiltiga passet..

Men det känns som det här inte var ett passionsdrama eller liknande, utan något mycket mer planerat. Kanske inte att det skulle sluta med mord/död - men NÅGOT jävla skit känns det var planerat av CN..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in