2013-08-08, 21:24
Medlem
KinkyEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myggan86
ingen aning. han har varit inne och gillat S bilder. men han har inte delat MSP:s efterlysning ellerskrivit
något om försvinnandet

Nej jag ser det. Menade att det kan vara SN:s ex inte JJs. En tanke från min sida var att SN faktiskt varit på Grönan (som han skrivit) och stött på denna M och SEDAN sett efterlysningen av JJ? Någon som minns när statusen om Gröna Lund kom upp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myggan86
http://minfil.org/o5G8c0b3b4/Screenshot_2013-08-08-20-36-25.png

Hoppas ja gör rätt nu..
Var in o tittade på st*fans bilder och såg att denna person hade gillat en av hans foton. Gick in på hans sida ocj fann detta.. om ni trycker på kommentaren ser ni en tjej som undertecknat de han skriver.. kan detta ha nått
med stefan att göra? M status är från tisdagen 00.50

I kommentarerna står det bl.a:

Av han som skrev inlägget: "Du kommer att dö Carina när du får höra detta....men vi tar dt sen...sjukaste jag fan varit med om...mn inget som handlar om mitt privata liv...."

Från en vän: "Ja jo de var väl lite väl sjukt tycker jag !!!"

Om detta inlägg handlar om fallet i fråga så betyder det att de har vetat om detta redan sedan i måndags.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
du kanske borde kontakta polisen med den där informationen , han kan ju känt SN eller JJ.

Han är vän med SN på facebook.
Citera
2013-08-08, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vial
Fast det finns person skriven på den adressen du nämner sen, 101an. En And*rs C*nn* N*lss**n (* = e, o, y, i, o)
35 år gammal, född 1978, gift.

Med tanke på att efternamnet är lika, är de släkt, SN och denna CN?

Finns en CN bland hans facebookvänner men inget öppet intressant..
Citera
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Hur kom Alunda/Vettsta in i bilden?

Genom mitt inlägg

Citat:
njae läste bara en post a ven medlem här

Du får gärna citera mig, men gör det på rätt sätt med hänvisning till inlägget, för då kan även andra se vad det sen kommit för svar.
Tack
Citera
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
du kanske borde kontakta polisen med den där informationen , han kan ju känt SN eller JJ.

Dom har nog kännedom om det redan nu eftersom det skrevs och länkades här dock kan man aldrig vara säker.
Tror dock att det rörs om nått annat, annars är det sjukt att lägga ut det på Facebook.
Citera
2013-08-08, 21:28
Medlem
fattar inte vad planen var från början dock? beställt biljetter till Cypern, men har inget giltit pass skvallrar ju om att han inte planerat att åka från början. Så, han lurar alla närstående, tar livet av JJ och sen vad?
JJ mördad i hemmet, på annan plats eller vadå? Varför är han så blåst att han tar JJ´s bil? Hälsar på en kompis etc. Cyperndelen verkade ju så genomtänkt, det måste ha gått "fel" någonstans i början (alltså innan de skulle med tåget). tankar på det?
Senast redigerad av AmyMorgan 2013-08-08 kl. 21:32.
Citera
2013-08-08, 21:29
Medlem
Citat:
det kanske dom kan va. bor nån släkting där kanske han kan gömma sig där.

Det finns ett registrerat företag, kopplat till hästuppfödning, på 101 an.

Hursom, jag finner det ganska osannolikt att SN ska kunna gömma sig kring någon av de två nämnda fastigheterna i Vettsta utan att fått hjälp att gömma sig. Det är inte så troligt han lyckats gömma sig på egen hand i smyg utan att bli upptäckt där.
Citera
2013-08-08, 21:30
Medlem
Aftonbladet har nu slutat att skriva "pojkvännen". Istället skriver de om en "person i hans närhet".
Troligtvis (som många tidigare påstått) är ju den nära vännen som är anhållen i frånvaro SN.

"För omkring två veckor sedan skulle Jens Janzon resa till Cypern tillsammans med en person i sin närhet.
Omkring en vecka efter att Jens och hans resesällskap skulle ha anlänt till Cypern började hans anhöriga bli oroliga, eftersom de inte fick någon kontakt med honom, inte heller personen hans skulle ha rest med gick att nå.
Och i tisdags anmälde familjen Jens Janzon försvunnen till polisen.
Enligt polisen lämnade de två männen aldrig Sverige.
"

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17264545.ab
Citera
2013-08-08, 21:31
Medlem
Citat:
Det finns ett registrerat företag, kopplat till hästuppfödning där.

Hursom, jag finner det ganska osannolikt att SN ska kunna gömma sig kring någon av de två nämnda fastigheterna i Vettsta utan att fått hjälp att gömma sig. Det är inte så troligt han lyckats gömma sig på egen hand i smyg utan att bli upptäckt där.

Nej det kan jag hålla med om ,kan vara värt kolla upp ändå kan jag tycka.
Citera
2013-08-08, 21:31
Medlem
Citat:
Det är sen skrivet att det är i Enköping bilen parkerats.

Nja, det jag läst mig till är att han postade något 27,5 km från Västerås (vilket kan vara i närheten av Enköping) och att han sov över hos en kompis i Enköping. Du får gärna ge en källa till ditt påstående, så kan vi bli överens om den saken.
Citera
2013-08-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmyMorgan
fattar inte vad planen var från början dock? beställt biljetter till Cypern, men har inget giltit pass skvallrar ju om att han inte planerat att åka från början. Så, han lurar alla närstående, tar livet av JJ och sen vad?
JJ mördad i hemmet, på annan plats eller vadå? Varför är han så blåst att han tar JJ´s bil? Hälsar på en kompis etc. Cyperndelen verkade ju så genomtänkt, det måste ha gått "fel" någonstans i början (alltså innan de skulle med tåget). tankar på det?

Det är väl inte bekräftat att det ens fanns några beställda biljetter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in