2013-08-08, 14:49
Medlem
vanligajags avatar
Om man koncentrerar sig på JJ. Finns möjligheten att han frivilligt skulle hålla sig undan ?
Citera
2013-08-08, 14:52
Medlem
Som alla normalbegådade här borde förstå, så ligger det en hund begraven här!

Som jag ser det: Prio 1 nu är att hitta S, och ställa honom mot väggen. Inte J, för S kommer att kunna leda oss till J! Detta antingen via polis, eller ensam i en mörk gränd...

Vart börjar vi? Kan vi dra ihop ett gäng engagerade Flaschbackare och leta rätt på denna S?
Jag finns i Eskilstuna och finns till förfogande.

Vart sågs denna S sist? Digitala spår? Det kan ju inte vara allt för svårt att finna en person...
Senast redigerad av Mizunotpz 2013-08-08 kl. 15:05.
Citera
2013-08-08, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Penis
Huset är förmodligen sålt till någon annan. Någon Forshagabo i tråden bör känna igen adressen, då kan vi se på sålda objekt vad det gick för.

Men vem faaaan bryr sej om huset, och vad i helvete det kostade???
Är du spekulant så finns det väl bättre ställen att kolla upp sånt på än här.

Detta är definitivt inte relevant i tråden så besök en mäklare om du vill köpa hus!!!!
Citera
2013-08-08, 14:53
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Allmänt om man ser till vad som framkommit i media så verkar JJ vara en genomsnäll kille med så gott som daglig kontakt med familj och vänner. Verkar osannolikt att han skulle förändras så totalt över en natt. Omdöme gällande SN är ju lite mer blandade, men jag har även fått honom beskriven av en tidigare bekant till honom som snäll, på gränsen till mesig, iaf då de kände varann för flera år sen.
Men jag kan nog känna mig benägen att hålla med flera andra om att det lutar åt en ekonomisk fråga som lett till nån form av impulshandling, som eventuell GM sedan i panik försökt lösa/mörka.

Jag har då inte hittat några särskilt "blandade" omdömen i den här tråden. SN beskrivs som en manipulerande, mytomanisk bedragare. Genomgående.
Citera
2013-08-08, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Om man koncentrerar sig på JJ. Finns möjligheten att han frivilligt skulle hålla sig undan ?
Hans vän J**ny har svarat såhär på den frågan:
Citat:
• Kan det vara så att han håller sig undan frivilligt?

– Inte en chans.
http://www.vf.se/nyheter/hammaro/27arige-jens-mystiskt-forsvunnen
Citera
2013-08-08, 15:05
Medlem
vinbras avatar
Är lite orolig att SN ska ha gått och tagit livet av sig så att man aldrig får reda på exakt vad som hänt. Fast inte borde väl psykopater vara självmordsbenägna? Det skulle ju fördärva deras grandiosa självbild.
Senast redigerad av vinbra 2013-08-08 kl. 15:08.
Citera
2013-08-08, 15:06
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hans vän J**ny har svarat såhär på den frågan:

http://www.vf.se/nyheter/hammaro/27arige-jens-mystiskt-forsvunnen

Precis. Inget verkar ha ändrat den inställningen. Och då tycker jag att man måste koncentrera sig på att ringa in och plocka in SN omedelbart. Varför har polisen inte gjort det redan ?? Varför är det så tyst från polisen ? Hur vore det med "vi skulle behöva allmänhetens hjälp att hitta X (SN)" tillsammans med foto ? Det är ju faktiskt inte bara en försvunnen person = JJ, utan också en person som uppenbarligen är den sista som ser JJ i livet och som skulle kunna förklara en hel del !
Citera
2013-08-08, 15:11
Medlem
vanligajags avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17262129.ab

Konstateras att det är en man. Om koppling till det här eller ej: ingen aning.

Finns någon på Östgötagatan som sett eller hört något, som kan bidra ?
Citera
2013-08-08, 15:11
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mizunotpz
Som alla normalbegådade här borde förstå, så ligger det en hund begraven här!

Som jag ser det: Prio 1 nu är att hitta S, och ställa honom mot väggen. Inte J, för S kommer att kunna leda oss till J! Detta antingen via polis, eller ensam i en mörk gränd...

Vart börjar vi? Kan vi dra ihop ett gäng engagerade Flaschbacke och leta rätt på denna S?
Jag finns i Eskilstuna och finns till förfogande.

Vart sågs denna S sist? Digitala spår? Det kan ju inte vara allt för svårt att finna en person...

Nu har jag kollat lite mer gällande folkbokföring.
Han står ju på en poste restante adress i Hudiksvall.

Jag fick ringa till folkbokföringen för att få koll på hur han kan hamnat så i folkbokföringen, han står alltså "på församlingen skriven". Vilket görs när man inte vet var han är, varför just då Hudiksvall. Enl uppgift kan det ha varit någon annat som "anmält" att dom inte fått tag på honom, men att han varit "synlig" där på ett eller annat sätt. Alltså myndigheter vet inte var han finns, detta har han ju gjort helt medvetet.

På fråga var han senast stod mantalsskriven var svaret Vettsta 1*0*2 Alunda. När man kolla lite närmre på karta och sökningar finns ingen på just det nummret, man kan gissa att det gått till en mindre stuga som finns på den större gården som har nummer 1*0*1.
Egentligen oväsentlig fakta som bara kan användas som uteslutning.

Jag tror alltså inte nu att j och s alls tagit sig till Hudiksvall,(förvisso har han en bror i Hudik.) snarare har i vart fall S rört sig i dom trakter som framkommit.

S är född i Hallstahammar, släkt i Enköping, varit "synlig" via en app 2,7 km från Västerås

Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Precis. Inget verkar ha ändrat den inställningen. Och då tycker jag att man måste koncentrera sig på att ringa in och plocka in SN omedelbart. Varför har polisen inte gjort det redan ?? Varför är det så tyst från polisen ? Hur vore det med "vi skulle behöva allmänhetens hjälp att hitta X (SN)" tillsammans med foto ? Det är ju faktiskt inte bara en försvunnen person = JJ, utan också en person som uppenbarligen är den sista som ser JJ i livet och som skulle kunna förklara en hel del !

Stod i tidningar i går redan att dom inte funnit honom än, vilket betyder att de letar efter honom.
Senast redigerad av Yoga-Millan 2013-08-08 kl. 15:18.
Citera
2013-08-08, 15:13
Medlem
trollsysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Är lite orolig att SN ska ha gått och tagit livet av sig så att man aldrig får reda på exakt vad som hänt. Fast inte borde väl psykopater vara självmordsbenägna? Det skulle ju fördärva deras grandiosa självbild.

Nej, men har för mig att de kan vara manipulativa nog att iscensätta ett självmord när de vet att någon kan stoppa dem, för att få sympati, få som de vill - t.ex. stoppa någon från att göra slut - m.m. Vem vet, när/om S är tagen så kanske vi får höra om ett "självmordsförsök" på häktet?
Citera
2013-08-08, 15:16
Medlem
Angående polisens arbete så tror jag nog att de har mer än de delger allmänheten. Kan mycket väl vara så att de vet vart SN befinner sig, men så länge inte J är funnen finns ju inget de kan delge allmänheten egentligen?
Citera
2013-08-08, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-tanten
Angående polisens arbete så tror jag nog att de har mer än de delger allmänheten. Kan mycket väl vara så att de vet vart SN befinner sig, men så länge inte J är funnen finns ju inget de kan delge allmänheten egentligen?

Om person A är försvunnen, och den som sist såg honom i levet är person B. Borde då inte polis ta in person B för förhör för att kunna reda ut försvinnandet, om dom vet vart person B befinner sig...?

Person B (S) kanske redan sitter i polisens förvar, dock är detta högst otroligt då det skulle ha läckt till media vid det här laget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in