2013-07-17, 14:54
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av störig
Kurserna på bevakningslistan borde likna den gamla mer.

Sjukt svårt att skilja på +/- och +/-% och aktuell kurs då bredden på kolumnerna skiljer sig.

Även kursen hade en färgskala i sig på den gamla, det var mycket bättre så att det blir enhetligt på varje rad. Nu ser man den knappt då ögat fokuserar på de färgade tecknen.
Tack för feedbacken, jag för dina synpunkter vidare!

Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Just det, på tal om telegram (och PM). På den gamla sajten finns det en länk under de 5 senaste PMen som går till "Fler pressreleaser". Finns det ens en sådan länk på den nya sajten eller är det bara jag som har missat den? Har letat länge efter den då det ibland kan vara bra att gå tillbaka en bit för att se vad det egentligen stod i ett specifikt PM för en tid sedan.
Det du efterfrågar finns dessvärre inte i dagsläget men det förs en hel del diskussioner kring hur nyhetsrutan borde se ut. Vi kommer att ta dessa synpunkter i beaktande när vi börjar med förbättringsarbetet till hösten.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-18, 16:33
Medlem
Finans.killens avatar
Har vant mig något vid den nya sajten nu. Ganska trevlig.

Har ett önskemål dock; Mer funkationalitet vid TA-graf som man kan få på alla aktier nu. Den är välldigt basic och man kan inte ändra någonting. Att kunna lägga till lite indikatorer och ändra till Candlesticks hade varit trevligt.
Citera
2013-07-18, 18:52
Medlem
Besvärjarens avatar
Okej, jag gillar inte den nya sidan, så hur länge kommer ni låta mig surfa i fred på klassikern?
Citera
2013-07-18, 20:08
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Okej, jag gillar inte den nya sidan, så hur länge kommer ni låta mig surfa i fred på klassikern?

https://www.flashback.org/sp43535940

Ett par månader till enligt Gunnar Wrede.

https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=250446
Citera
2013-07-19, 02:03
Medlem
waxizs avatar
Kanske bara ar blind eller forvirrad, men var hittar jag kurslarm pa den nya siten?
For mig ar det en valdigt bra funktion da jag oftast inte ar vaken nar borsen ar oppen och saledes inte kan ha koll pa dagliga kursrorelser.
Citera
2013-07-19, 02:55
Medlem
Twixess avatar
Helt ok men inte i min smak
Citera
2013-07-19, 09:22
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Har vant mig något vid den nya sajten nu. Ganska trevlig.

Har ett önskemål dock; Mer funkationalitet vid TA-graf som man kan få på alla aktier nu. Den är välldigt basic och man kan inte ändra någonting. Att kunna lägga till lite indikatorer och ändra till Candlesticks hade varit trevligt.
Kul att du börjar gilla sajten!

Den TA-graf du syftar på är från investtechs tekniska analyser av aktierna. De går dessvärre inte att ändra på. Vi kommer dock att göra om standardgraferna till hösten. Vågar inte svara på om det kommer att komma någon TA-funktionalitet i dagsläget, men vi är medvetna om att intresset finns.

Citat:
Ursprungligen postat av Besvärjaren
Citat:
Ursprungligen postat av Twixes
Helt ok men inte i min smak
Vi har inte något uttalat datum ännu men någon gång i höst kommer vi att släcka ned den gamla sajten. Meddela oss gärna vad ni är missnöjda med. Vi har fått in massor av feedback och sammanställer allting till våra utvecklingsteam som kommer att jobba med denna feedback under hösten så det är ett bra tillfälle att vara med och påverka.

Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
Kanske bara ar blind eller forvirrad, men var hittar jag kurslarm pa den nya siten?
For mig ar det en valdigt bra funktion da jag oftast inte ar vaken nar borsen ar oppen och saledes inte kan ha koll pa dagliga kursrorelser.
Kurslarm hittar du här.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-07-19, 13:15
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
på nya placera sajten:
jag klickar på telegram och på telegram och pm men när jag hoppar tillbaka telegram så visas "gamla" nyheter och jag får en uppmaning att uppdatera. så blir det varje gång jag gör så

Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Ser vad du menar, tack för det! Ser ut som en solklar bugg, rapporterar det till vår IT-avdelning.

/Daniel, Avanza Bank
Tydligen så var detta ingen bugg utan anledningen till det är att nyheterna laddas i omgångar om 15 minuter. Går man in och det har publicerats en nyhet under de senaste 15 minuterna så kommer det se ut som en "ny" nyhet och man behöver klicka för att få fram den. Jag tar dock vidare detta och ser om det är någonting vi kan förbättra.

/Daniel, Avanza Bank
Citera
2013-08-08, 18:27
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
.

Ska ni stämma Microsoft för att de har snott eran logga?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bing-finance/1e0440f1-7abf-4b9a-863d-177970eefb5e
Citera
2013-08-08, 21:12
Medlem
ErikVinners avatar
När man söker efter aktier på den nya siten kommer det upp förslag allt eftersom man skriver, men när man skrivit klart försvinner det "viktigaste" förslaget. Kan ni inte ha det så att det inte försvinner?

Till exempel om man ska söka efter TeliaSonera så står aktien som förslag när man skrivit TeliaSoner men inte TeliaSonera. Det här måste väll vara en bugg eller är det ett aktivt val man gjort från avanzas sida?
Citera
2013-08-09, 13:50
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1979
Ska ni stämma Microsoft för att de har snott eran logga?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/bing-finance/1e0440f1-7abf-4b9a-863d-177970eefb5e

Hej!

Den påminner onekligen om vår logga men tror inte riktigt att vi har musklerna för att ta oss ann, Microsoft. Men jag kommer skicka din upptäckt vidare till våra branding ansvariga så får vi kolla det.

//Tommy, Avanza Bank
Citera
2013-08-09, 13:54
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikVinner
När man söker efter aktier på den nya siten kommer det upp förslag allt eftersom man skriver, men när man skrivit klart försvinner det "viktigaste" förslaget. Kan ni inte ha det så att det inte försvinner?

Till exempel om man ska söka efter TeliaSonera så står aktien som förslag när man skrivit TeliaSoner men inte TeliaSonera. Det här måste väll vara en bugg eller är det ett aktivt val man gjort från avanzas sida?

Hej!

Vi känner till att sökfunktionen i nuläget inte fungerar optimalt. Vi kommer att kolla närmare på detta under hösten för att försöka optimera den bättre. Håller med om att det naturliga ska vara att aktien är den som kommer högst upp i visningen.

Tommy, Avanza Bank
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in