Citat:
Ursprungligen postat av
skrudis
Vad jag gnäller över? Två anfallare på andra sidan 30 år, där Elmander allt oftare dras med småskador och har en roll som slitvarg och sprinter, vars funktion lär försämras i takt med åldern. Att det är godkänt i dagsläget är väl en sak, men när det inte finns någon bakom blir jag orolig.
Och som du kanske kan läsa är mitt största problem att alternativen är så få att en spelare som Toivonen fortfarande är given.
När 30+ spelarna Elmander, Ibra, Kongo och även Taco inom parantes slutar så lär ändå det svenska landslaget vara värdelöst. Det har nog redan dem flesta svenska fotbollsvetare förlikat sig med. Vad som en gång var ett starkt svenskt EM-2004 lag har sakta men säkert förfallit till ett dagens landslag. Den enda som egentligen säger emot mig på den punkten är väl anterii17, som häpnadsveckande nog mot alla odds tycker att dagens landslag är bättre än EM-2004 laget.
Så bäst vore det att se det kortsiktigt, att ett Ibra-Elmander par i VM-2014 absolut hade hållt klassen. Det som jag tyckte var lite konstigt var att du fokusera på det som något dåligt, istället för att se det verkliga problemet i Sveriges backlinje. Men visst är det skittråkigt att vi inte riktigt har någon annan bra forward att slänga in.