2013-08-08, 16:34
Medlem
Telchaks avatar
Fungerar det bäst att bara tömma kapslarna (50mg) i ett glas med lite vatten och svepa det?

Har i princip ingen erfarenhet av opiater och liknande, kan 200-250mg vara lämpligt att ta?

Är i syfte att få ett skönt rus kan jag tillägga.
Citera
2013-08-08, 16:43
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telchak
Fungerar det bäst att bara tömma kapslarna (50mg) i ett glas med lite vatten och svepa det?

Har i princip ingen erfarenhet av opiater och liknande, kan 200-250mg vara lämpligt att ta?

Är i syfte att få ett skönt rus kan jag tillägga.

Jag brukar köra 250-300mg utan tolerans, räcker finfint.
Citera
2013-08-08, 17:26
Medlem
nanoballes avatar
Körde tjack igår, drog kanske mellan 200-500mg under kvällen. Sista linan var nog runt klockan 4. Någon som vet ifall det är lugnt att köra 500mg tram idag? Snabba svar uppskattas!
Citera
2013-08-08, 17:47
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanoballe
Körde tjack igår, drog kanske mellan 200-500mg under kvällen. Sista linan var nog runt klockan 4. Någon som vet ifall det är lugnt att köra 500mg tram idag? Snabba svar uppskattas!

Kör på. Börja med 300 mg sedan kan du fylla på
Citera
2013-08-08, 17:51
Medlem
nanoballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Kör på. Börja med 300 mg sedan kan du fylla på
Är du helt säker? Inte risk för att få serotonergt syndrom?
Citera
2013-08-08, 18:06
Medlem
Convicteds avatar
Citat:
Är du helt säker? Inte risk för att få serotonergt syndrom?

Helt säker.
Citera
2013-08-08, 18:31
Medlem
nanoballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Convicted
Helt säker.
tackar!
Citera
2013-08-08, 20:11
Medlem
Har käkat 100mg morfin meda för ca 2 timmar sedan (oralt), är det lungt att ta 450mg tram nu? Har lite tolerans imot trammen.. Medan var första och antagligen sista gången, riktigt besviken! Vet att det är kefft att ta det i käften men lite borde jag väl känna av det? 2mg xanor har jag tagit också men där är toleransen hööög! Så, trammen nu eller inte?
Mvh
Citera
2013-08-08, 20:50
Medlem
jajalbdps avatar
Citat:
Kramprisken ökar markant när du varit uppe hela natten samt ätit dåligt(brukar vara vanligt på tjack)
Ett tips är att få i dig en stabil måltid innan du kör.
Citera
2013-08-08, 21:28
Medlem
Spelectras avatar
KONSTIG INTERVALL??

Jag har ätit tradolan och citodon (båda utskriva från samma läkare) i snart 8 år mot smärta,
jag har inte misskött mig förut eller haft problem utan jag har en bra läkare som jag
kommer bra överens med och litar på... hon har varit på semester, vilket jag förstod på en
gång att det var en annan läkare/vikarie som skrivit ut denna gång då jag bara fick
1 uttag på 100 tbl i slutet av Juni.

Hon (ordinarie läkaren) skriver alltid minst 4 uttag och ibland utan uttagsintervall, men ibland
skriver hon 1 månads intervall.. iallafall.. jag förnyade häromdagen och då hade det
gått 2 månader sen sist vilket brukar vara helt okej.... men nu skrev hon intervall på 6 MÅNADER

Så nästa uttag på 100 tabletter är 2014 februari!

6 MÅNADER???

Hon måste ju skrivit fel?? Eller vad tror ni? Någon mer som fått så långt intervall??

Hon brukar alltid skicka mig ett brev om hon ändrar något eller det är något hon vill påpeka!
men har inte hört någonting...

Och om hon nu menar att jag ska trappa ner såhär mycket..
borde inte en nedtrappning vara aktuell?

aja, tacksam för lite feedback..
blir nog att beställa en telefontid nästa vecka för att höra vas som händer...
Citera
2013-08-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelectra
KONSTIG INTERVALL??

Jag har ätit tradolan och citodon (båda utskriva från samma läkare) i snart 8 år mot smärta,
jag har inte misskött mig förut eller haft problem utan jag har en bra läkare som jag
kommer bra överens med och litar på... hon har varit på semester, vilket jag förstod på en
gång att det var en annan läkare/vikarie som skrivit ut denna gång då jag bara fick
1 uttag på 100 tbl i slutet av Juni.

Hon (ordinarie läkaren) skriver alltid minst 4 uttag och ibland utan uttagsintervall, men ibland
skriver hon 1 månads intervall.. iallafall.. jag förnyade häromdagen och då hade det
gått 2 månader sen sist vilket brukar vara helt okej.... men nu skrev hon intervall på 6 MÅNADER

Så nästa uttag på 100 tabletter är 2014 februari!

6 MÅNADER???

Hon måste ju skrivit fel?? Eller vad tror ni? Någon mer som fått så långt intervall??

Hon brukar alltid skicka mig ett brev om hon ändrar något eller det är något hon vill påpeka!
men har inte hört någonting...

Och om hon nu menar att jag ska trappa ner såhär mycket..
borde inte en nedtrappning vara aktuell?

aja, tacksam för lite feedback..
blir nog att beställa en telefontid nästa vecka för att höra vas som händer...

Läkaren har garranterat skrivit fel, det är nog bara o ringa dit och säga det så löser det sig. Det händer att dom skriver fel på recept. Har hänt mig en gång och då var det åt "rätt" håll, dvs fick för hög styrka och mängd
Citera
2013-08-09, 08:04
Medlem
nagamotos avatar
Nån som vet om man måste smula/ tugga sönder depot-tabletter för att få bort depoteffekten eller räcker det med att dela på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in