Citat:
Ursprungligen postat av
Mizunotpz
Som alla normalbegådade här borde förstå, så ligger det en hund begraven här!
Som jag ser det: Prio 1 nu är att hitta S, och ställa honom mot väggen. Inte J, för S kommer att kunna leda oss till J! Detta antingen via polis, eller ensam i en mörk gränd...
Vart börjar vi? Kan vi dra ihop ett gäng engagerade Flaschbacke och leta rätt på denna S?
Jag finns i Eskilstuna och finns till förfogande.
Vart sågs denna S sist? Digitala spår? Det kan ju inte vara allt för svårt att finna en person...
Nu har jag kollat lite mer gällande folkbokföring.
Han står ju på en poste restante adress i Hudiksvall.
Jag fick ringa till folkbokföringen för att få koll på hur han kan hamnat så i folkbokföringen, han står alltså "på församlingen skriven". Vilket görs när man inte vet var han är, varför just då Hudiksvall. Enl uppgift kan det ha varit någon annat som "anmält" att dom inte fått tag på honom, men att han varit "synlig" där på ett eller annat sätt. Alltså myndigheter vet inte var han finns, detta har han ju gjort helt medvetet.
På fråga var han senast stod mantalsskriven var svaret Vettsta 1*0*2 Alunda. När man kolla lite närmre på karta och sökningar finns ingen på just det nummret, man kan gissa att det gått till en mindre stuga som finns på den större gården som har nummer 1*0*1.
Egentligen oväsentlig fakta som bara kan användas som uteslutning.
Jag tror alltså inte nu att j och s alls tagit sig till Hudiksvall,(förvisso har han en bror i Hudik.) snarare har i vart fall S rört sig i dom trakter som framkommit.
S är född i Hallstahammar, släkt i Enköping, varit "synlig" via en app 2,7 km från Västerås
Citat:
Ursprungligen postat av
vanligajag
Precis. Inget verkar ha ändrat den inställningen. Och då tycker jag att man måste koncentrera sig på att ringa in och plocka in SN omedelbart. Varför har polisen inte gjort det redan ?? Varför är det så tyst från polisen ? Hur vore det med "vi skulle behöva allmänhetens hjälp att hitta X (SN)" tillsammans med foto ? Det är ju faktiskt inte bara en försvunnen person = JJ, utan också en person som uppenbarligen är den sista som ser JJ i livet och som skulle kunna förklara en hel del !
Stod i tidningar i går redan att dom inte funnit honom än, vilket betyder att de letar efter honom.