2013-08-08, 14:10
Medlem
vanligajags avatar
Varför har SN sin postadress i Hudiksvall, enligt FB jobb i Enköping men har sin pojkvän, som han förmodligen sammanbor med, i Skoghall i Värmland och samtidigt osynlig mantalsskrivningort ?

Vad jobbade SN med ? Finns det någon arbetsgivare som saknar honom eller har haft honom anställd under det senaste året ?
Och fortfarande: varför inget rikslarm om man sätter brottsrubriceringen "människorov" ? Då finns det ju ingen annan än SN att vilja plocka in....
Citera
2013-08-08, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligajag
Varför har SN sin postadress i Hudiksvall, enligt FB jobb i Enköping men har sin pojkvän, som han förmodligen sammanbor med, i Skoghall i Värmland och samtidigt osynlig mantalsskrivningort ?

Vad jobbade SN med ? Finns det någon arbetsgivare som saknar honom eller har haft honom anställd under det senaste året ?
Och fortfarande: varför inget rikslarm om man sätter brottsrubriceringen "människorov" ? Då finns det ju ingen annan än SN att vilja plocka in....

Sn har inte jobbat på flera år. Med en påstod hjärntumör och en massa Påstoda operationer har gjort att egentligen ingen undrat. Han har förmodligen lyckats leva på pengar han lurat till sig.
Han är skyldig fler än expojkvänner och deras familjer pengar. Även mig.
Citera
2013-08-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zilverlight
Sn har inte jobbat på flera år. Med en påstod hjärntumör och en massa Påstoda operationer har gjort att egentligen ingen undrat. Han har förmodligen lyckats leva på pengar han lurat till sig.
Mytoman, bedragare, psykopat och nu hypokondriker Verkar ju inte vara nån svärmorsdröm precis!
Citera
2013-08-08, 14:26
Medlem
Verkar behövas en utbildning om husköp här. Kontantinsatsen på 15% är ingen lag, det är helt och hållet en rekommendation att bankerna inte ska belåna mer än 15% av husets köpeskilling. Det går alldeles utmärkt att belåna 100% om banken är villig till det...
Citera
2013-08-08, 14:28
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Kan informera om det lilla jag vet ang huset.
Enligt en anhörig så ska jj köpt huset med sin mamma.
Hon ska ha hjälpt honom möjligen ekonomiskt det vet jag inte.
Sn har inget med huset att göra. Sen om sn tagit handpenningen eller ej vet jag inte. Me jag vet att jj's mamma har aktiv kontakt med mäklaren.
Låter lite mer troligt.
Inte katten godtar mäklaren bud över 1,5 miljoner utan någon form av bankgaranti.

Tycker det är lite konstigt att J inte tagit bort bilden från instagram bara.
Citera
2013-08-08, 14:28
Medlem
vanligajags avatar
Citat:

Ok. Man kan ju pricka av hela långa listan som diagnosticerar honom som en äkta sol-och-vårare och kvalificerad bedragare.

Missbruk ? Eller skulle han inte ha råd med det ? Tänker bara eftersom han samtidigt verkar så puckad ifråga om lögner. Beklagar när det gäller återbetalningsmöjligheter....ibland är det surt att lita på folk.
Citera
2013-08-08, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tff
Verkar behövas en utbildning om husköp här. Kontantinsatsen på 15% är ingen lag, det är helt och hållet en rekommendation att bankerna inte ska belåna mer än 15% av husets köpeskilling. Det går alldeles utmärkt att belåna 100% om banken är villig till det...

Eftersom det är utbildning här så antar jag att du menar att banken inte ska belåna mer än 85% av köpeskillingen.
Citera
2013-08-08, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Låter lite mer troligt.
Inte katten godtar mäklaren bud över 1,5 miljoner utan någon form av bankgaranti.

Tycker det är lite konstigt att J inte tagit bort bilden från instagram bara.
Men det kan ju vara så att det blev nåt strul i samband med betalningen då den 12/6, därav JJs upprördhet, men att det kanske löste sig? Hans fb uppdateringar ang huset tyder på det iaf, samt instagrambilden. Kanske mamman gick in och betalade det som ev fattades ?
SN kanske lovade dyrt och heligt att allt skulle lösa sig till slut ?
Citera
2013-08-08, 14:42
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:

Enligt fb är senaste jobbet som vårdare inom LSS i Enköping.
Citera
2013-08-08, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmawin
det är över 1år sedan bankerna och låne instituten tillsammans med regeringen beslutade att minsta kontant insats ska vara 15%. Inte 10

Kontantinsatsen ska vara minst 15% men handpenningen vid ett köp ligger fortfarande oftast på 10%
Kontantinsats och handpenning är 2 skilda saker
Citera
2013-08-08, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmawin
jag vet men du måste fortfarande betala 15%.
min svägerska och hennes flickvän ska köpa hus och där sa mäklare och killen på banken samma sak. Du måste betala 15%. Detta sa dom igår då dom var på banken

Jo, men de 15% ska vara betalda första på tillträdesdagen medan handpenningen på 10% ska betalas x antal dagar efter överenskommet köp
Citera
2013-08-08, 14:48
Medlem
Upthepalaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iskallabitar
Polisen verkar inte direkt jobbar ihjäl sig över det här.. Verkar skumt det här..

Tydligen hade dom mycket emot sig. Good guy + Bad guy. Dom var säkert motarbetade från olika håll. Och då har folk en förmåga att försvinna frivilligt "Kärleken övervinner allt", "Vi två mot världen". Även dom människorna man minst anar kan försvinna frivilligt. Jag har läst flera såna historier om helt vanliga människor med bra liv som plötsligt försvinner och vänner och familj blir såklart oroliga för dom kan inte ana något sånt "han skulle aldrig försvinna". Sen visar det sig att när polisen hittar dom så säger dom till polisen att dom försvunnit frivilligt och inte vill ha kontakt.

Jag säger inte att det är så i det här fallet men det verkar skumt allt.

Allmänt om man ser till vad som framkommit i media så verkar JJ vara en genomsnäll kille med så gott som daglig kontakt med familj och vänner. Verkar osannolikt att han skulle förändras så totalt över en natt. Omdöme gällande SN är ju lite mer blandade, men jag har även fått honom beskriven av en tidigare bekant till honom som snäll, på gränsen till mesig, iaf då de kände varann för flera år sen.
Men jag kan nog känna mig benägen att hålla med flera andra om att det lutar åt en ekonomisk fråga som lett till nån form av impulshandling, som eventuell GM sedan i panik försökt lösa/mörka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in