Citat:
Ursprungligen postat av
iskallabitar
Polisen verkar inte direkt jobbar ihjäl sig över det här.. Verkar skumt det här..
Tydligen hade dom mycket emot sig. Good guy + Bad guy. Dom var säkert motarbetade från olika håll. Och då har folk en förmåga att försvinna frivilligt "Kärleken övervinner allt", "Vi två mot världen". Även dom människorna man minst anar kan försvinna frivilligt. Jag har läst flera såna historier om helt vanliga människor med bra liv som plötsligt försvinner och vänner och familj blir såklart oroliga för dom kan inte ana något sånt "han skulle aldrig försvinna". Sen visar det sig att när polisen hittar dom så säger dom till polisen att dom försvunnit frivilligt och inte vill ha kontakt.
Jag säger inte att det är så i det här fallet men det verkar skumt allt.
Allmänt om man ser till vad som framkommit i media så verkar JJ vara en genomsnäll kille med så gott som daglig kontakt med familj och vänner. Verkar osannolikt att han skulle förändras så totalt över en natt. Omdöme gällande SN är ju lite mer blandade, men jag har även fått honom beskriven av en tidigare bekant till honom som snäll, på gränsen till mesig, iaf då de kände varann för flera år sen.
Men jag kan nog känna mig benägen att hålla med flera andra om att det lutar åt en ekonomisk fråga som lett till nån form av impulshandling, som eventuell GM sedan i panik försökt lösa/mörka.