2013-08-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upthepalace
Kan ju finnas andra kontakter eller adresser som han kan befinna sig på. Hummelsta är ganska exakt 2,7 mil från Västerås, och området har gått ner sig alltmer senaste året. Tror inte folk där noterar en bil som stått några veckor i första taget. Men men, bara spekulationer.
Har S jobbat som vårdare kanske man kan kolla qpark i anslutning till vårdinstanserna i stan, inte alltför mkt jobb. Ska se om tid finns att ta en repa. Hade nån koll på regnr till bilen som är försvunnen?

Lägger upp ett foto på bilen, så är det kanske lättare att komma ihåg vad man letar efter. Alla har inte facebook.
https://anonfiles.com/file/4b4c14637f6d5cdd439e9deed472383a
Citera
2013-08-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKajsa
Vem kan bekräfta tidningsuppgifternom att JJ skulle vara upprörd över pengarna?

Vilken tidning?
Citera
2013-08-07, 20:40
Medlem
Eiraliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko
Vilken tidning?

nwt.se
Sist uppdaterad för 20 minuter sedan.

Då faller ju iaf de bitarna på plats lite mer, om det kan bekräftas ifrån nån närstående.
Citera
2013-08-07, 20:41
Medlem
Å en sista tanke, självklart spekulation i ren Flascbackanda.. Om jag blivit blåst på både pengar och hus vem skulle man då vilja ta kål på? Vad är det som säger att JJ är den som råkat illa ut? Kan ju lika gärna vara den andra personen om vi nu ska prata motivbilder. Vem som har tillgång till vems konton hit eller dit har vi ju ingen aning om, vem som har rövat bort vem har vi ingen aning om.

over and out!
Citera
2013-08-07, 20:42
Medlem
Upthepalaces avatar
Jag kör en sväng under kvällen och tittar runt på parkeringarna. Just in case. Tror att S tidigare jobbat på Ljunggården, ett äldreboende i centrala Enköping. Finns en större parkering i anslutning till äldreboendet. Enköping är en stad där det finns gott om ställen där man kan hålla sig undan om man vill det. Särskilt intressant är området kring Hummelsta och vidare mit Västerås. Rena ödemarken sen nya motorvägen byggdes.
Citera
2013-08-07, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojoko
Vilken tidning?

http://www.nwt.se/hammaro/article1354862.ece
Citera
2013-08-07, 20:44
Medlem
http://www.nwt.se/hammaro/article1354862.ece?service=refresh
Citat:
Jens sålde sin lägenhet bara dagar innan resan var planerad och paret var spekulanter på ett hus i Forshaga som man hade bestämt sig för att köpa. När affären gjorts upp gick dock något snett med betalning. Jens var enligt flera källor upprörd när han fick reda på att pojkvännen inte hade gjort som de kommit överens om gällande husköpet.

Jag undrar vad det var som SN gjort??
Citera
2013-08-07, 20:45
Medlem
Buskmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKajsa
Hej!
Vem av herrarna har taggat sin mäklare? Taggar man folk utan att ha någon som helst relation? Vem är mäklaren? Vad har han för relation till paret?

I nästan alla fall är det en nära anhörig inblandad. Motiven är oftast, pengar, kärlek eller ouppklarade affärer.

Om jag fattat saken rätt så har J levt i tron att S har ett gilltigt pass utan att ha det, att handpenningen för huset var betald vilket det inte var.

En sammanfattning baserade på rena fakta vore bra från nån som har lite bättre överblick.

De kan mycket väl vara bekanta sen tidigare då de troligtvis gick på samma högstadium om nu Jens är född och uppvuxen på Hammarö och då skoghallsdelen. Väldigt liten kommun. Å andra sidan känner jag ej igen honom och då är även jag född och uppvuxen där fast gick på det andra högstadiumet som finns i kommunen.
Citera
2013-08-07, 20:48
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
http://www.nwt.se/hammaro/article1354862.ece?service=refresh
[/b]
Jag undrar vad det var som SN gjort??

Antagligen handlade det väl om pengar, pengar som SN hade sagt att han haft fast så var inte fallet. Kanske hade han hoppats på att JJ ändå skulle lösa pengaproblemet med huset.
Citera
2013-08-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskmannen
De kan mycket väl vara bekanta sen tidigare då de troligtvis gick på samma högstadium om nu Jens är född och uppvuxen på Hammarö och då skoghallsdelen. Väldigt liten kommun. Å andra sidan känner jag ej igen honom och då är även jag född och uppvuxen där fast gick på det andra högstadiumet som finns i kommunen.

Han är väl uppvuxen i Forshaga
Citera
2013-08-07, 20:53
Medlem
countrychicks avatar
Citat:
Jag kör en sväng under kvällen och tittar runt på parkeringarna. Just in case. Tror att S tidigare jobbat på Ljunggården, ett äldreboende i centrala Enköping. Finns en större parkering i anslutning till äldreboendet. Enköping är en stad där det finns gott om ställen där man kan hålla sig undan om man vill det. Särskilt intressant är området kring Hummelsta och vidare mit Västerås. Rena ödemarken sen nya motorvägen byggdes.

Utmärkt initiativ! Det verkar ju numera bekräftat att parkeringsbiljetten är från Enköping och även inloggningen känns ju som om den är gjord därifrån.

Ring 114 14 om du ser något men glöm för allt i världen inte bort posta eventuella iakttagelser i tråden också! :-D
Citera
2013-08-07, 20:53
Medlem
Citat:

Låter jättebra. Men skriv hellre efteråt i fortsättningen. En eventuell GM läser förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in