2013-08-07, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du menar att samhället är fullständigt jämlikt gällande homosexuella? Det finns ingen homofobi nånstans?
Jo givetvis finns det det, och likväl en massa andra snegseglare som exempelvis rasister. Men träffar man lite civiliserat folk så brukar dessa personer inte göra så mycket väsen av sig, och man måste ju inte ta åt sig? Det är få människor som klarar sig igenom livet utan lite mothugg, och som en vuxen människa ska man kunna klara av att hantera det.

Citat:
Och även OM det var så (vilket det inte är) finns det en jävla massa länder där det inte är så, varför paraden kan fungera som en solidaritetshandling mot de som inte har det lika bra.
Jo, okdå, det kan jag väl hålla med om...

Citat:
Det ska väl ge fullständigt fan i vad de vill? De är väl som många andra OCKSÅ uppväxta med en romantiserad bild av kyrkobröllop?
Det är en fin tanke. Men har man lite stake så borde man kunna "gå miste" om en sådan sak. Tycker bara att det hela är enormt barnsligt.

Du verkar vara en sympatisk människa, men vi har två helt olika sätt att se på saker.
Citera
2013-08-07, 15:16
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Kroppen är skapad för att en man och kvinna ska leva tillsammans i enlighet med de regler som Gud har föreskrivit.

Källa på det. Islamreklam gälls inte.
Citat:
En man och en man eller en kvinna och en kvinna kan inte fylla denna funktion.

Vilken funktion? Att leva tillsammans? Jodå det går alldeles utmärkt.
Citat:
Vad det manliga könet beträffar är kroppen inte skapad för att stoppa saker i ändtarmen,
Hur vet du det? Har du provat?
Citat:
ändtarmens ända uppgift är att avföring och slaggprodukter ska lämna kroppen.
Munnens och tungans uppgift är att ta in mat och behandla den. Ändå används den sexuellt, kyssar etc. Du kanske aldrig har kysst någon? Eller du kanske har gjort det men slutat med det?
Citat:
Tanklösa människor som har accepterat detta syndiga sätt att leva.

Det är bara syndigt om man är en religiös fanatiker.
Citat:
Det finns väldigt få som av naturen är homo och dessa har hormonella obalans i kroppen

Källa på det.
Citat:
och ska betraktas som sjuka till felet har rättats till.
Säger vem? Du?
Citat:
Resterande som utger sig för att vara homo är inte det i egentlig mening utan vill ''prova'' på nåt nytt eller vill få uppmärksamhet.

Källa på det.
Citat:
Vi lever nämligen i ett samhälle där homosexuella får status.
Jaså, vilket samhälle lever du i? Försök att komma ut ur garderoben i en byhåla i småland eller norrland och kolla vilken status du får.

Citat:
Varför inte legalisera pedofili också?
För att det är ett ÖVERGREPP din jävla idiot, det här har ju diskuterats hur många gånger som helst, varför är det så svårt att begripa? Är du verkligen så inihevete intelligensreducerad att du inte fattar skillnaden?

Jag kan förstå varför du vill legalisera pedofili, er profet knullade ju småbarn tydligen. Aisha var väl nio år eller?
Senast redigerad av proconsul 2013-08-07 kl. 15:27.
Citera
2013-08-07, 15:29
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Kroppen är skapad för att en man och kvinna ska leva tillsammans i enlighet med de regler som Gud har föreskrivit. En man och en man eller en kvinna och en kvinna kan inte fylla denna funktion. Vad det manliga könet beträffar är kroppen inte skapad för att stoppa saker i ändtarmen, ändtarmens ända uppgift är att avföring och slaggprodukter ska lämna kroppen. Tanklösa människor som har accepterat detta syndiga sätt att leva. Det finns väldigt få som av naturen är homo och dessa har hormonella obalans i kroppen och ska betraktas som sjuka till felet har rättats till. Resterande som utger sig för att vara homo är inte det i egentlig mening utan vill ''prova'' på nåt nytt eller vill få uppmärksamhet. Vi lever nämligen i ett samhälle där homosexuella får status.
Varför inte legalisera pedofili också?

Hur är det med lesbiska?

Och för tusende gången så begravs vi alla ensam. Du kommer aldrig stå till svars för vad någon annan gör och du behöver verkligen inte bry dig om någon annans privatliv. Varför bryr du dig om vad någon annan väljer att göra? VARFÖR är Islam så fixerad vid kroppsöppningar? Vad som ska in och vad som inte ska in? Förstår inte...Det finns tusen andra viktigare ämnen att bry sig om.
Citera
2013-08-07, 15:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Jo givetvis finns det det, och likväl en massa andra snegseglare som exempelvis rasister. Men träffar man lite civiliserat folk så brukar dessa personer inte göra så mycket väsen av sig, och man måste ju inte ta åt sig? Det är få människor som klarar sig igenom livet utan lite mothugg, och som en vuxen människa ska man kunna klara av att hantera det.

Det är lätt att säga om man själv inte tillhör de förtryckta. Jag skulle aldrig nånsin ha mage att säga till någon som upplevt sådana saker att "de måste ha lite stake" för jag kan inte föreställa mig hur de haft det. Högstadietiden som öppet homosexuell känns inte som en dans på rosor direkt.

Citat:
Jo, okdå, det kan jag väl hålla med om...

Då tackar jag för det.

Citat:
Det är en fin tanke. Men har man lite stake så borde man kunna "gå miste" om en sådan sak. Tycker bara att det hela är enormt barnsligt.

Det kanske de också tycker, eller så är de djupt troende....men vad spelar det för roll? Låt dem göra vad de vill.

Citat:
Du verkar vara en sympatisk människa, men vi har två helt olika sätt att se på saker.

Beror på. Tycker du att homosexuella på något sätt ska behandlas annorlunda enligt lag, gällande allt från adoption till giftermål till parader?
Citera
2013-08-07, 15:36
Medlem
Religiöst svammel kan jag inte stå för men rent sunt förnuft så får väl två vuxna göra vad fan de vill så länge båda är med på det? Alla andra exempel du tar upp har ju en part som blir offer så att säga. Stöld och mord är ju inte så trevligt för den som blir utsatt medan homosex säkert kan vara mysigt för båda om man svingar åt det hållet.

Sen kan väl religion tolkas på hur många sätt som helst, allt från ren bokstavstolkning till lite flummiga livstips bara, det ligger ju i betraktarens ögon? Därav alla dessa konflikter och krig i religionens namn.

Learn how to love and forgive how to hate.
Citera
2013-08-07, 15:40
Medlem
HeHeHeXps avatar
Citat:
Hur kan du säga att man inte skadar någon? Individen skadar sig själv och sin partner fysiskt och psykiskt. Ändtarmen tar skada, Könssjukdomar förekommer oftare bland homosexuella, pedofili förekommer oftare bland homosexuella, självmord förekommer oftare bland homosexuella, sprutnarkomaner och andra droger förekommer oftare bland homosexuella och många många andra negativa effekter. Om du är kristen och tycker att det inte är en synd med homosexualitet har du hjärntvättats av ateisterna och samhället, läs bibeln ännu en gång om det är Gud du vill dyrka.

Det står nämligen klart och entydigt i Tora, Bibel, och Koran om homosexualitet.

Det är väl inte konstigt att homosexuella tar självmord eller tröstar sig med sprutor när de lever i en värld med intoleranta as som tex dig.
Citera
2013-08-07, 15:46
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atarn
Religiöst svammel kan jag inte stå för men rent sunt förnuft så får väl två vuxna göra vad fan de vill så länge båda är med på det? Alla andra exempel du tar upp har ju en part som blir offer så att säga.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror ni har missat vad TS menar.
TS menar att det visst finns en part som blir offer vid homosex,
nämligen Gud. Därför ser TS homosex som en styggelse.
Så tror jag han menar i alla fall.
Citera
2013-08-07, 15:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl

Då tycker jag TS ska förklara varför gud skapade homosexualitet bland såväl djur som människor.

Dessvärre har han flytt fältet ännu en gång.
Citera
2013-08-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl

Ja, jag satt och funderade på det efter jag postade. Men isåfall så har jag missuppfattat lite vad hen menar.
Citera
2013-08-07, 15:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Inte bara på FB som intoleransen frodas:
http://www.fotbollskanalen.se/andra-ligor/kezman-om-homosexualitet-det-ar-en-sjukdom/
Citera
2013-08-07, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är lätt att säga om man själv inte tillhör de förtryckta. Jag skulle aldrig nånsin ha mage att säga till någon som upplevt sådana saker att "de måste ha lite stake" för jag kan inte föreställa mig hur de haft det. Högstadietiden som öppet homosexuell känns inte som en dans på rosor direkt.

Då tackar jag för det.

Det kanske de också tycker, eller så är de djupt troende....men vad spelar det för roll? Låt dem göra vad de vill.

Beror på. Tycker du att homosexuella på något sätt ska behandlas annorlunda enligt lag, gällande allt från adoption till giftermål till parader?
Mobbad blir man om man sticker ut. Det krävs inte mycket, och här är det gruppmentaliteten som är boven, inte att bögar blir fötryckta för att dom är bögar.
Vi människor fungerar på ett sånt sätt att vi deriverar säkerhet inom gruppen, och vi gör allt för att förstärka gruppen vi tillhör, för vi är beroende av den.

Jag tycker inte någon ska bli särbehandlad, men när det gäller barn så tycker jag att man i första hand skall tänka på barnet och inte vem som vill ha vad. Men eftersom de flesta föräldrar i dagens läge är inkompetenta så kan vi väl även ha likkönade föräldrar, även om jag tror att kvinna och man är bättre för barnet.
Citera
2013-08-07, 16:28
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Mobbad blir man om man sticker ut. Det krävs inte mycket, och här är det gruppmentaliteten som är boven, inte att bögar blir fötryckta för att dom är bögar.
Vi människor fungerar på ett sånt sätt att vi deriverar säkerhet inom gruppen, och vi gör allt för att förstärka gruppen vi tillhör, för vi är beroende av den.

Så även vanliga mobboffer borde "skaffa lite stake"? Nånting säger mig att du inte har blivit utsatt själv.

Citat:
Jag tycker inte någon ska bli särbehandlad, men när det gäller barn så tycker jag att man i första hand skall tänka på barnet och inte vem som vill ha vad. Men eftersom de flesta föräldrar i dagens läge är inkompetenta så kan vi väl även ha likkönade föräldrar, även om jag tror att kvinna och man är bättre för barnet.

Bortsett från "kvinna/man är bättre för barnet" så är vi ganska överens tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in