Citat:
1) Multiversumteorier är på sin höjd pseudovetenskapliga men kanske snarare avancerade fantasier.
2) Det verkar som du inte förstod vad jag menade. Jag menar att teorin förutsätter inte en övernaturlig intelligent designer.
Jag tror att ID-förespråkare är alltför ivriga att dra slutsatsen att den intelligente designern måste vara Gud. Och detta får ju de flesta i det vetenskapliga etablissemanget att se rött. Man bör kunna mer noggrant hålla isär själva teorin (hypotesen) och den tro som man har som privatperson.
3) Dessa personliga slutsatser om en Gud som bakomliggande designer borde man kanske fortsätta hålla utanför publikationer och artiklar. De materialistiska gränser som vetenskapen jobbar och söker svar inom är nog bra och tillräckliga. Om man skall flytta dessa gränser så uppstår ganska svåra problem med gränsdragningen.
stebe2
2) Det verkar som du inte förstod vad jag menade. Jag menar att teorin förutsätter inte en övernaturlig intelligent designer.
Jag tror att ID-förespråkare är alltför ivriga att dra slutsatsen att den intelligente designern måste vara Gud. Och detta får ju de flesta i det vetenskapliga etablissemanget att se rött. Man bör kunna mer noggrant hålla isär själva teorin (hypotesen) och den tro som man har som privatperson.
3) Dessa personliga slutsatser om en Gud som bakomliggande designer borde man kanske fortsätta hålla utanför publikationer och artiklar. De materialistiska gränser som vetenskapen jobbar och söker svar inom är nog bra och tillräckliga. Om man skall flytta dessa gränser så uppstår ganska svåra problem med gränsdragningen.
stebe2
1. Knappast psuedovetenskapliga
Där har du ID.
2. ID förutsätter en intelligent skapare. Det är själva essensen med idén. ID är ingen hypotes.
Det är inte att religiösa kallar intelligenta skaparen för kristna guden som gör folk arga, faktiskt så är kreationister noga med att inte göra, eftersom det konceptet misslyckades när man kollade på motsägelserna i bibeln.
Det som gör forskare arga är att ID-förespråkare vill få ID att framstå som ett vetenskapligt alternativ till evolutionsteorin när Id inte har legitimerats eller eller är falsifierbart och testbart.
3. Men hur tänker du nu? Det finns bara en skapare att välja mellan när det gäller intelligenta skapare, och Bobby Henderson är hans profet.