2013-08-06, 21:59
Medlem
Vissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Vad menar du med "idag"

senaste veckan?

Framgår det inte tydligt nog att jag åsyftar dagens samhälle?

Autism?

Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Vet du ens innebörden av pedofili? Det är en sexuell attraktion till prepubertala tjejer.

Som tjej börjar ens pubertet vid ca: 10-11 års åldern.

Anledningen till att man som 12 åring blev bortgift i Europa, bland judar och i Mohammeds Arabien, berodde inte på att dessa hade en sexuell attraktion till barn/prepubertala flickor.

Snarare berodde det på att 12 årliga flickor oftast var oskulder, och att de symboliserade oskuldsfullhet.

Idag vet vi dock bättre. Idag vet vi att det är fel att idka samlag med en tjej vid 12 års åldern. Då hennes könsorgan och hennes kropp och hjärna fortfarande är i utvecklingsstadiet. Hon är helt enkelt varken fysiskt eller psykiskt redo att idka samlag med någon, även om hon får för sig att hon är det. Men denna kunskap existerade inte bland dåtidens folk.

Enligt den kanske allra mest betrodda hadithern konsumerades äktenskapet när Aisha var 9 år gammal. Inte kan du väl på fullaste allvar ifrågasätta att det skulle handla om ett prepubertalt barn?

Vad gäller ditt kontinuerliga dravel om att det måste tolkas i den tid han då levde i måste detta rimligtvis då gälla även andra saker han gjorde och påstod. Alltså att vi idag lever efter en "högre" eller "bättre" moral än Muhammed gjorde?
Senast redigerad av Vissen 2013-08-06 kl. 22:06.
Citera
2013-08-06, 22:03
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Kriteriet för pedofili är persisterande sexuell attraktion till ett barn.

Upplevde Muhammed det? Det kan vi aldrig veta. Således kan vi inte uttala oss säkert om Muhammed var pedofil eller ej. Men vi vet att han sannolikt ingick ett äktenskap med ett barn.

Men folk härinne är tvärsäkra på sin sak. De är tvärsäkra på att Mohammed var en pedofil. Det är det jag opponerar mig emot.

Citat:
Om den handlingen ska ursäktas med att "alla gjorde så på den tiden" så visst, men då måste vi nöja oss där.

Det är ett faktum att det var en norm på den tiden. Av den anledningen vore det felaktigt att med all säkerhet stämpla Mohammed som pedofil.

Citat:
Det är också en av anledningarna till att muslimska länder vägrat skriva på internationella konventioner om barnäktenskap.

Men det gäller väl knappast alla muslimska länder?

Citat:
Det är också anledningen till att Saudiarabien tillåter äktenskap med nioåringar.

Har aldrig hört talats om detta?
Källa?

Inte för att jag misstror dig. Tycker bara att det är märkligt, att man med dagens kunskap och förståelse, fortfarande anser att det är okej att ingå i ett äktenskap med så pass unga barn.

Citat:
Därvidlag är Muhammed och hans eventuella pedofila böjelser inte irrelevanta. Ej heller om barnäktenskap var ett accepterat fenomen då - så länge det påverkar vår nutid måste det kunna diskuteras OCH kritiseras.

Ja, absolut. Men att tvärsäkert likt många högt uppsatta politiker (oftast högerextremister), men även kristna präster etc, stämpla Mohammed som en Pedofil, och vara tvärsäkra på att han var en pedofil, det är felaktigt.

Det är egentligen detta jag opponerar mig emot.

Edit: som någon annan nämnde så är detta off-topic. Vidare diskussioner bör tas i en annan tråd där detta redan diskuteras. Detta för att undvika onödiga varningar från mods.

Edit: förde över mitt inlägg här:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=44652777&posted=1#p44652777
Senast redigerad av Pletheneis 2013-08-06 kl. 22:07.
Citera
2013-08-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Att homosexualitet existerar bland djur är en absurd och bitter lögn. Homolobbyns patetiska, lögnaktiga, desperata och psykopatiska utspel når verkligen toppen av berget. De kommer med alla slags galna utspel som bevis på att Adolf Hitler var bög - att Jesus var bög - att homokritiker är homosexuella - att homofober haft dålig uppväxt - att man föds med homosexualitet m.m.

Låt inte homoagendan sätta käppar i hjulet. Dess enda syfte är att splittra och förgöra det mänskliga släktet.

En fråga, är homolobbyn också en organisation som styrs av judarna?
Citera
2013-08-06, 22:29
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Att homosexualitet existerar bland djur är en absurd och bitter lögn.
Det får du presentera en källa på. Det finns gott om studier som visar det motsatta.

Citat:
Homolobbyns patetiska, lögnaktiga, desperata och psykopatiska utspel når verkligen toppen av berget. De kommer med alla slags galna utspel som bevis på att Adolf Hitler var bög - att Jesus var bög - att homokritiker är homosexuella - att homofober haft dålig uppväxt - att man föds med homosexualitet m.m.

Låt inte homoagendan sätta käppar i hjulet. Dess enda syfte är att splittra och förgöra det mänskliga släktet.
Har i ärlighetens namn missat samtliga dessa "utspel" samt även att homoagendan syftar till att splittra och förgöra det mänskliga släktet.

Har du måhända en källa till den här homoagendan, som ex ett dokument? Hur exakt ska vi förgöras? Och när?
Citera
2013-08-06, 22:39
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Samhället går ju bakåt i vissa västländer och detta är så tydligt att man inte kan undgå detta. Norden i allmänhet och Sverige i synnerhet är de mest sekulariserade länderna/landet i världen. Detta är inte till nytta till varken medborgarena eller landet, förstår ni inte att ett sånt samhälle är dömt till att misslyckas. Det kanske inte sker över en natt men sannerligen kommer ett sånt samhälle successivt falla till avgrunden.

Man har accepterat homosexualitet samtidigt som man kriminaliserar mord, stöd, misshandel rån och andra brott.

Agalmatofil
Apotemnfil Dendrofil
Nasofil
Nekrofil
Pedofil
Siderodromofil
Taphefil Zoofil

Alla dessa betraktas som vämjeligt och förkastligt samtidigt som man accepterar homosexualitet helt godtyckligt. Föräldrar tar med sig sina små barn för att se på porriga halvnakna människor som hoppar, fulla som grisar och beter sig som djur. Det har blivit en accepterad folkfest. Gud vägleder aldrig ett folk som accepterar ondska.

Lot sa till sitt folk, "Ni begår en sådan avskyvärd handling; ingen i världen har gjort det förut! "Ni har sexuellt umgänge med männen i stället för med kvinnorna. Ni är verkligen syndande människor." Hans folk svarade med att säga, "Vräk dem från er stad. De är människor som vill vara rena."
[Koranen 7:80-82]

"Lot sa till sitt folk, "Hur kan ni göra något så avskyvärt, offentligt, fast ni kan se? "Ni ägnar er åt sexuellt umgänge med männen, av lusta, i stället för kvinnorna. Ni är verkligen okunniga människor." Den enda reaktionen från hans folk var att de sa, "Förvisa Lots' familj från vår stad; de tillhör människor som vill vara rena."
[Koranen 27:54-56]

"Låt det finnas en gemenskap ibland er som bjuder in till det som är bra, förespråkar rättfärdighet och förbjuder ondska. Dessa är vinnarna."
[Koranen 3:104]

Kroppen är skapad för att en man och kvinna ska leva tillsammans i enlighet med de regler som Gud har föreskrivit. En man och en man eller en kvinna och en kvinna kan inte fylla denna funktion. Vad det manliga könet beträffar är kroppen inte skapad för att stoppa saker i ändtarmen, ändtarmens ända uppgift är att avföring och slaggprodukter ska lämna kroppen. Tanklösa människor som har accepterat detta syndiga sätt att leva. Det finns väldigt få som av naturen är homo och dessa har hormonella obalans i kroppen och ska betraktas som sjuka till felet har rättats till. Resterande som utger sig för att vara homo är inte det i egentlig mening utan vill ''prova'' på nåt nytt eller vill få uppmärksamhet. Vi lever nämligen i ett samhälle där homosexuella får status.

Varför inte legalisera pedofili också?

Jag är inte ateist, men jag tror på kärlek mellan två personer oavsett kön. Skulle du försaka ditt livs kärlek om du fann den hos en man, fast det inte var vad du hade planerat? I mina ögon är det en stor synd att säga nej till den högsta formen av kärlek och välja en mindre. Det vore att orsaka skada på sig själv och den partner som "får duga". Då förstör du ditt liv och livet för en annan, som också förtjänade att vara någons "livs kärlek".
Citera
2013-08-06, 22:41
Medlem
smidigasts avatar
Du är ju för gullig IP. Ännu en tråd som du skapar för att visa hur urbota dum, fördomsfull och homofixerad du är. Jag har aldrig stött på så många sexualneurotiska människor som just troende. Ni är helt besatta av sex som ni vill fördöma.

Vi har redan vid flera tillfällen diskuterat din sneda och inskränkta syn på homosexualitet som är kopplad till din islam-fascistiska världsbild så det behöver vi inte göra igen.

Jag förstår att just det här med sexualitet är svårt för dig och många andra muslimer. Du gillar när muslimska män tar på sig klänning för att ha det mysigt ihop i moskén men ogillar när män tar på sig klänning i andra sammanhang. Varför det?

Du tar upp berättelsen om Lot och hans miserabla moral. Eftersom islam inte orkade sno hela berättelsen om Lot så får man titta i bibeln för att hitta lite mer om honom. Detta moraliska föredöme ville också låta en upphetsad folkmassa våldta hans orörda döttrar.
” De ropade till Lot: "Var är männen som kom till dig i kväll? Skicka ut dem till oss, vi skall ligga med dem." Lot gick ut i porten och stängde dörren bakom sig. "Bröder", sade han, "jag ber er, gör inte något så ont. Jag har två döttrar som ännu är orörda. Låt mig skicka ut dem till er, så kan ni göra med dem vad ni vill, bara ni inte gör något mot dessa män som har fått en tillflykt under mitt tak. „
— Första Mosebok 19: 5 f.

Din profet var ihop med barn och ses också som ett föredöme. Du och dina bröder har minsann haft otur när ni plockat ut era idoler. För när ni har dessa som stöd för hur en föredömlig man ska leva så kommer ni alltid att förlora. Dessa profeter är inte värda något annat än omvärldens förakt.

Sen måste du nog också ta en riktig funderare över din besatthet över just män som har analsex. För mig så framstår denna fixering inte särskilt sund. Är det sånt du brukar fantisera om när du tränar på gym också?

Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det är inte skönt, testa med att stoppa en gurka i din anal och känn efter. Det är bara en illusion.
Varför sticker du upp gurkor i rumpan för?
Citera
2013-08-06, 22:46
Bannlyst
Nej Islampeace du har sjalvklart ratt ut o stena homosexuella skrik och kravalla, brann en israel flagga och lite bilar nar du anda ar igang
Citera
2013-08-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
En fråga, är homolobbyn också en organisation som styrs av judarna?

Ja, det är det. Det var Judar som låg bakom den homosexuella revolutionen i början av 1900-talet och det är främst judar som varit genomdrivande i att sprida bögeriet det senaste seklet
Citera
2013-08-06, 22:51
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Hur tänker du nu? Är detta ett argument?
Man brukar ju höra att homosexualitet är naturligt för det förekommer i naturen. Vissa djur gör ju det. Varför brukar detta argument ofta dyka upp bland de som främjar homosexualitet?
Citera
2013-08-06, 22:53
Medlem
Nocets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Men folk härinne är tvärsäkra på sin sak. De är tvärsäkra på att Mohammed var en pedofil. Det är det jag opponerar mig emot.

Det är ett faktum att det var en norm på den tiden. Av den anledningen vore det felaktigt att med all säkerhet stämpla Mohammed som pedofil.

Men det gäller väl knappast alla muslimska länder?

Har aldrig hört talats om detta?
Källa?

Inte för att jag misstror dig. Tycker bara att det är märkligt, att man med dagens kunskap och förståelse, fortfarande anser att det är okej att ingå i ett äktenskap med så pass unga barn.

Ja, absolut. Men att tvärsäkert likt många högt uppsatta politiker (oftast högerextremister), men även kristna präster etc, stämpla Mohammed som en Pedofil, och vara tvärsäkra på att han var en pedofil, det är felaktigt.

Det är egentligen detta jag opponerar mig emot.

Edit: som någon annan nämnde så är detta off-topic. Vidare diskussioner bör tas i en annan tråd där detta redan diskuteras. Detta för att undvika onödiga varningar från mods.

Edit: förde över mitt inlägg här:
https://www.flashback.org/showthread.php?p=44652777&posted=1#p44652777

Karta över sexuell myndighetsålder där Jemen ligger lägst på 9 års ålder och överlag så kan du se vart det är mest rosa färg på kartan. Enkelt att klicka vidare eller söka själv: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_myndighets%C3%A5lder

En av Saudiarabiens högsta muslimska ledare fastslår år 2009 att det är helt ok att gifta bort flickor som är endast tio år gamla: http://www.barometern.se/nyheter/TT_utrikes/stormufti-godkanner-barnaktenskap(1087860).gm

Kan vi släppa att Mohammeds liv och att dåtida normer inte skulle ha betydelse idag när många som följer världens näst största religion uppenbarligen visar att flera fruar och barnagifte är helt ok.

/Nocet
Citera
2013-08-06, 22:53
Medlem
Citat:
Ja, det är det. Det var Judar som låg bakom den homosexuella revolutionen i början av 1900-talet och det är främst judar som varit genomdrivande i att sprida bögeriet det senaste seklet

Nä men usch då, tänk vad man lär sig här på Flashback! En till fråga, hur gjorde judarna för att masskonvertera heterosexuella människor till homosexuella?
Citera
2013-08-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Man brukar ju höra att homosexualitet är naturligt för det förekommer i naturen. Vissa djur gör ju det. Varför brukar detta argument ofta dyka upp bland de som främjar homosexualitet?

Det är oftast ett argument man använder när inskränkta fanatiker hävdar att homosexualitet är onaturligt, då påvisar man att det faktiskt förekommer i naturen. Ingen försöker rättfärdiga det med att djur gör det, efter som det inte behöver rättfärdigas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in