2013-08-06, 21:03
Medlem
Skulle uppskatta svar. Hur går det till om man ligger som reserv nu? Har reservplats 3 på systemvetenskap i Lund, hade reservplats 29 innan. Kommer dem att ringa mig när en plats kommer upp eller ska jag ringa dem och sen bara gå på uppropet och fråga dem om någon har sagt upp sin plats. Fattar ingenting längre, ska jag sova med mobilen i högsta volym dem kommande dagarna nu eller? Känner mig sjukt nere som inte kom in på det jag ville.
Citera
2013-08-06, 21:06
Medlem
Ingvarperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
gött! själv ska jag plugga till civ.ing kemiteknik

Många tjejer som ska plugga kemiteknik.
Citera
2013-08-06, 21:16
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingvarpersson
Många tjejer som ska plugga kemiteknik.

Gissa varför jag valde det?
Citera
2013-08-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingtardo
Skulle uppskatta svar. Hur går det till om man ligger som reserv nu? Har reservplats 3 på systemvetenskap i Lund, hade reservplats 29 innan. Kommer dem att ringa mig när en plats kommer upp eller ska jag ringa dem och sen bara gå på uppropet och fråga dem om någon har sagt upp sin plats. Fattar ingenting längre, ska jag sova med mobilen i högsta volym dem kommande dagarna nu eller? Känner mig sjukt nere som inte kom in på det jag ville.
Efter andra antagningen så stryks köplatserna, så det är free for all. De flesta kurser har dock överintag på ett tjugotal platser, så inte man alltid kan göra så.
Citera
2013-08-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Efter andra antagningen så stryks köplatserna, så det är free for all. De flesta kurser har dock överintag på ett tjugotal platser, så inte man alltid kan göra så.

Har för mig att system inte har några överintag.
Citera
2013-08-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoggerTattoo
Jag ska plugga @GU

Vad ska du gå? Jag är riktigt osäker på om jag ska börja där eller inte!
Citera
2013-08-06, 21:45
Medlem
teamminttus avatar
Kan man anmäla sig igen på utbildning som blivit struken, UTAN att bli av med det plats man har just nu?
Citera
2013-08-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamminttu
Kan man anmäla sig igen på utbildning som blivit struken, UTAN att bli av med det plats man har just nu?

Nu är urvalen klara så du kan göra vad du vill.
Citera
2013-08-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Hur menar du med planeringstal för urval 1 och 2? Kan du utveckla?

Antalet personerman antar. För IT-programmet i Uppsala är siffrorna 95 resp 75 för de bägge urvalen. Med andra ord inget konstigt med färre antagna i urval två.
Citera
2013-08-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
gött! själv ska jag plugga till civ.ing kemiteknik

Jag med. Vart hamnar du?
Citera
2013-08-06, 21:54
Medlem
Antagen till Juristprogrammet på SU, men är ytterst tveksam till ifall jag vill börja plugga där. 20e reserv på UU efter andra antagningen ner från 89, så känns nästan mer värt att satsa på Högskoleprovet en gång till och försöka till våren, men då riskerar jag också att inte komma in alls, då jag var reserv 45 på SU.

Dilemma.
Citera
2013-08-06, 21:57
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Antalet personerman antar. För IT-programmet i Uppsala är siffrorna 95 resp 75 för de bägge urvalen. Med andra ord inget konstigt med färre antagna i urval två.

Ah, nej precis. Det jag menade var alltså att antalet sökande har minskat med 13 stycken i BI vilket verkar vara så många var i överintaget (det var totalt 20 stycken, räknade 66% på det), och i sådana kommer ju reserver kallas in direkt om någon hoppar av. Tänkte ringa imorgon för att dubbelkolla det, men känner att det ändå finns en liten chans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in