För övrigt önskar jag alla er reserver lycka till. Det är en hemsk situation när man svävar i ovisshet. Men i vår kommer ni säkert in om ni var nära på nu i höst.
Vadå? Att komma in är en rätt så big deal....
Kom också in idag. Jävla lättnad när jag läste det. Känns som jag väger 20kg mindre nu. Europastudier.
Jag kom in på mitt förstaval men vill byta till mitt andra val. Mitt andra val har jag anmält mig sen på och undrar hur det fungerar. Kan jag välja den när den har handlagts eller kommer den strykas automatiskt som alla andra kurser har gjort?
Jag kom in på mitt förstaval men vill byta till mitt andra val. Mitt andra val har jag anmält mig sen på och undrar hur det fungerar. Kan jag välja den när den har handlagts eller kommer den strykas automatiskt som alla andra kurser har gjort?
Alla val som åsattes en lägre prioritering än det val du kom in på, stryks automatiskt. Gör du en återanmälan blir det en SA och kommer att handläggas som en sådan.
Alla val som åsattes en lägre prioritering än det val du kom in på, stryks automatiskt. Gör du en återanmälan blir det en SA och kommer att handläggas som en sådan.
Det finns ingen chans att ringa universitetet och fråga om man kan byta program om det finns platser på mitt andra val?
Reserv 6, 14 antagna urvalsgruppen HP. Mekatronik Ingenjör på Chalmers.
Är det lönt att chansa? Hjälper det att gå på uppropet?
Jag bor nämligen i Oslo och måste ge besked på jobb och lägenhet här väldigt snart...
Är reserv 7, hur stor chans är det att man kan komma in? Gick från reserv 12 till 7.
Skall man pröva med att gå dit under uppropet och fråga/be om en plats?
Hur gör dom då isåfall, ifall jag skulle knalla dit? Skulle de fortfarande gå efter reservlistan eller tänker dom kanske "Ja, här har vi en som verkligen vill in. Han har ju som sagt gått hit själv, sånt gillar vi! Äh.... han kan väll hoppa in".