2013-02-28, 02:24
Medlem
Hänger på /b/ rätt ofta. Har allt utbud. Vill man skratta kan man det och vill man runka vill man det. Sen gillar jag att "tvinga" mig att klicka på bilder jag egentligen inte vill se av någon anledning, tyck gorebilder o likande. Får väl någon tvångstanke
Dock kommer där ju en jävla massa olagligt porr mm. Har aldrig laddat upp eller laddat ner något sådan, har dock klickat upp några sådana bilder någongång. Man ser ju inte alltid riktigt vad det är på de små bilderna så vips får man en jävla chock när det kommer upp i full-size. Någon som vet vad storebror polis har att säga om detta klickande?
Citera
2013-03-01, 13:18
Medlem
Jahapp tänkte hänga på 4chan ett par timmar men så ligger skiten nere?
Citera
2013-03-25, 10:33
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson
Hänger på /b/ rätt ofta. Har allt utbud. Vill man skratta kan man det och vill man runka vill man det. Sen gillar jag att "tvinga" mig att klicka på bilder jag egentligen inte vill se av någon anledning, tyck gorebilder o likande. Får väl någon tvångstanke
Dock kommer där ju en jävla massa olagligt porr mm. Har aldrig laddat upp eller laddat ner något sådan, har dock klickat upp några sådana bilder någongång. Man ser ju inte alltid riktigt vad det är på de små bilderna så vips får man en jävla chock när det kommer upp i full-size. Någon som vet vad storebror polis har att säga om detta klickande?
Bilden laddas ner till din cache när du klickar på den. Cleara cachen när du råkar du få upp det oönskad materialet så bör du inte ha något att oroa dig för.
Citera
2013-04-06, 17:22
Medlem
cbatbhs avatar
Vad tycker ny om den nya boarden /s4s/?

Den verkade lovande men känns väldigt mycket som sommar...
Citera
2013-04-07, 13:38
Medlem
Fingaals avatar
Ingen som hänger på /g/?
Citera
2013-04-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlSvensson

Tror inte det är någon större risk att Polisen blir sur, om du bara klicka runt utan att laddar ner eller sprida materialet själv. Men är du orolig så kan du ju alltid skaffa dig en vpn som inte sparar loggar. Eller surfa genom Tor. Då är du nog så säker man kan vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Sigma:R
Bilden laddas ner till din cache när du klickar på den. Cleara cachen när du råkar du få upp det oönskad materialet så bör du inte ha något att oroa dig för.

Eller så ställer man in så att webbläsaren inte sparar något i cachen alls.
Senast redigerad av Rouko 2013-04-07 kl. 16:59.
Citera
2013-04-17, 15:48
Medlem
Sigma:Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fingaal
Ingen som hänger på /g/?
/g/ är traumatisk.
Citera
2013-06-22, 18:23
Medlem
PogoWarners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Vad tycker ny om den nya boarden /s4s/?

Den verkade lovande men känns väldigt mycket som sommar...

Det var rätt kul att se /s4s/ formas eftersom att ingen hade en aning om vad fan det var för något under ett bra tag.
Som jag har tolkat det använder de flesta /s4s/ för att posta satir på "Internet kultur", och kek.
Antar att det inte tar lång tid nu innan s4s dör ut, vilket händer med alla boards som /b/ får tag på.

Bra boards enligt mig är väl /wsg/, /i/, /h(ehe)/, och möjligtvis /f/.
Men i allmänhet hatar jag 4chan. Särskilt /b/, /pol/ och /r9gay/.
Citera
2013-06-23, 14:58
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PogoWarner
Det var rätt kul att se /s4s/ formas eftersom att ingen hade en aning om vad fan det var för något under ett bra tag.
Som jag har tolkat det använder de flesta /s4s/ för att posta satir på "Internet kultur", och kek.
Antar att det inte tar lång tid nu innan s4s dör ut, vilket händer med alla boards som /b/ får tag på.

Bra boards enligt mig är väl /wsg/, /i/, /h(ehe)/, och möjligtvis /f/.
Men i allmänhet hatar jag 4chan. Särskilt /b/, /pol/ och /r9gay/.
Hur man kan hata 4chan förstår jag mig inte på.

Men /s4s/ är ju som /b/ innan de tog bort dubs.
Alla dubskåta idioter hänger på /s4s/ för att rolla och få dubs. Dag in och dag ut.
Citera
2013-08-06, 18:27
Medlem
InternalPrimates avatar
Finns nu en svensk imageboard! Vikingchan.se, verkar rätt trevligt men lite långsamt hittills; behöver mer trafik!

Någon länkade den från 4chan för två dagar sen och det verkar lovande än så länge!
Citera
2013-08-06, 19:07
Medlem
raggarsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternalPrimate
Finns nu en svensk imageboard! Vikingchan.se, verkar rätt trevligt men lite långsamt hittills; behöver mer trafik!

Någon länkade den från 4chan för två dagar sen och det verkar lovande än så länge!
Finns ju mängder med *chan's. Den största svenska jag vet är ju emochan. Detta är en tråd om 4chan, inga andra chan's. Vikingchan är inte en "svensk version" av 4chan.
Citera
2013-08-06, 21:27
Medlem
InternalPrimates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Finns ju mängder med *chan's. Den största svenska jag vet är ju emochan. Detta är en tråd om 4chan, inga andra chan's. Vikingchan är inte en "svensk version" av 4chan.

En "svensk version" av 4chan är ju ungefär precis vad det är. Emochan, som förövrigt är den enda svenska imageboarden förutom denna som jag kan hitta, har ju en speciell inriktning då den skapades av emocore-användare om jag minns rätt. Deras inriktning är ju... Ja, "emo" antar jag.

Vikingchan har ingen speciell inriktning förutom att den är skapad för just svenskar och andra nordbor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in