Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-12-30, 23:29
  #1
Avstängd
fittlegos avatar
Jag undrar vad som är så speciellt med 4chan.org.. Det verkar vara som vilket forum som helst fast plottrigare.

Har dom något bildarkiv eller något?
Citera
2007-12-30, 23:43
  #2
Medlem
DaVajjs avatar
Många memes skapas där. Bidrar mycket till Internetkulturen. Blandat folk.
Citera
2007-12-31, 01:12
  #3
Medlem
Ma.monkeys avatar
Du får nog ta en titt till på den sidan "for what it really is"
Citera
2009-03-31, 02:16
  #4
Avstängd
Grundaren blir troligtvis den mest inflytelserika personen 2009 enligt Time magazine:

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/...tigaste-person
Citera
2009-03-31, 03:01
  #5
Medlem
Suncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittlego
Jag undrar vad som är så speciellt med 4chan.org.
Ingenting egentligen, fanns likadana sidor både innan och efter, som både varit bättre och sämmre, men 4chan blev och är den största. Och därför också den kändaste. Undrar hur många miljoner användare den sidan har om dagen.
Citera
2009-03-31, 07:57
  #6
Medlem
jastors avatar
Det är ett tillhåll för en massa idioter som glorifierar pedofili och massa annat dumt. Skjutas borde dom, hela bunten.
Citera
2009-03-31, 10:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Det är ett tillhåll för en massa idioter som glorifierar pedofili och massa annat dumt. Skjutas borde dom, hela bunten.

Någon som blivit lite smiskad på 4chan? Det är /b/ som är pedofili-delen, /g/ är underbart sen finns det massa andra delar som är mysiga.

QQ
Citera
2009-03-31, 11:00
  #8
Medlem
Suncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Det är ett tillhåll för en massa idioter som glorifierar pedofili och massa annat dumt. Skjutas borde dom, hela bunten.
Nej, det är helt vanliga människor - visst många fullblodsidioter också säkert, men främst helt vanliga människor.

Folk är idioter och uttrycker saker på flashback som de inte skulle gjort i verkliga livet pga att man är anonym här, på 4chan är man ännu mer anonym och därför tas det ännu ett steg längre.

Den här bilden förklarar 4chan, och hela internets kultur väldigt bra och pedagogiskt:
http://i42.tinypic.com/r9fmet.jpg
Citera
2009-03-31, 11:00
  #9
Medlem
Gippans avatar
Sitt på /b/ en natt och tryck F5 och följ trådar, tiden flyger förbi!
Citera
2009-03-31, 11:36
  #10
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crymoar
Någon som blivit lite smiskad på 4chan? Det är /b/ som är pedofili-delen, /g/ är underbart sen finns det massa andra delar som är mysiga.

QQ

Har sett folk i de flesta delar skratta åt pedobear. För att inte säga att 4chan hade /l/ en gång i tiden (men som flyttades till not4chan istället men fortfarande samma människor där som på 4chan).
Citera
2009-03-31, 11:42
  #11
Medlem
Suncs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Har sett folk i de flesta delar skratta åt pedobear. För att inte säga att 4chan hade /l/ en gång i tiden (men som flyttades till not4chan istället men fortfarande samma människor där som på 4chan).
Du verkar mer insatt i 4chans historia än många andra. Vilket måste innebära att du är en regelbunden besökare av sidan - vilket enligt dig gör dig en "idiot som glorifierar pedofili och massa annat dumt" samt att du borde skjutas.
Citera
2009-03-31, 11:56
  #12
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunc
Du verkar mer insatt i 4chans historia än många andra. Vilket måste innebära att du är en regelbunden besökare av sidan - vilket enligt dig gör dig en "idiot som glorifierar pedofili och massa annat dumt" samt att du borde skjutas.
Har fått beskrivet för mig för flera år sedan av en hängiven 4chanare.

Jag kan räkna antalet gånger jag vart inne på 4chan på en hand utan tumme och pekfinger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback