2013-08-06, 15:51
Medlem
Nämen herregud,

De själva måste tycka paranoian gått överstyr när inte ens de förbjudna orden får användas i ett sammanhang.. Man kan också undra hur de tänker när det helt öppet grälas på internet, luktar uppmärksamhetshoreri.

Citera
2013-08-06, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Interasistmens förgrundsfigur Henrik Johansson har tydligen använt ordet negerboll i en diskussion med Ingrid Carlqvist. Användandet var i bästa välmening men nu ligger Henrik pyrt till och anklagas för att vara rasist, att vara en vit kränkt man med mera av de mer rätttrogna ledamöterna på Twitter.
Flera kräver att han ska sparkas från Interasistmen.
Lysande underhållning i realtid:
https://twitter.com/mrhenko123

Fantastiskt skojjigt, flera som tycker att han borde få sparken från interasistmen och jämför honom med SD

Citat:
Om @mrhenko123 tänker låta som vilket SD-ägg som helst kanske det är dags för dojan från @interasistmen.

Detta måste ju ge Henrik en rejäl tankeställare vad det är för slags människor han jobbar med...
Citera
2013-08-06, 16:10
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Men vafan Sara. Du har kallat mig dålig antirasist, du har sagt att jag inte får yttra vissa ord som vit man.
Tänk att det kan vara så svårt att vara antirasist.
Citera
2013-08-06, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det roliga är att i tråden så kan ni inte bemöta det som skrivs på hemsidan. Det säger ju sitt ganska tydligt.

Vad är det på sidan som inte stämmer eller är bra?

Du menar förutom de rena lögnerna, så är det väl de medvetna missuppfattningarna kan man tycka? Det är en hatsida och ingenting annat.

http://madamedehex.bloggo.nu/Inte-rasister-men-nathatare-/
Citera
2013-08-06, 16:28
Medlem
HerrRobots avatar
Herregud.

Han blir verkligen påhoppad och krälar ju runt i sin egna ursäkter.
Just nu (16:20) tvingar "Den Goda Sidan" honom att bevisa att han inte är en vit man med makt, genom att han känner sig manad att hänga ut sin far som alkoholist?
Tragik. Eller komik?

Om han inte kommer se lite mer vaket på "Den Goda Sidan" efter det här, är han sinnessjuk.

(NB: Den Goda Sidan är såklart antirasisterna som vill begränsa yttrandefriheten i allt som kan kränka någon.)
Senast redigerad av HerrRobot 2013-08-06 kl. 16:32.
Citera
2013-08-06, 16:33
Medlem
Wittgensteins avatar
Ja, det är gäller att hålla tungan rätt i mun när man är medlem i en rabiat sekt. Misslyckas med att marschera i exakt samma räta åsiktslinje som dina allierade och halva antirasistscenen imploderar i en glorious twitterstorm.

Det här är popcornmaterial. Har någon underrättat Avpixlat?
Citera
2013-08-06, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Herregud.

Just nu (16:20) tvingar "Den Goda Sidan" honom att bevisa att han inte är en vit man med makt, genom att känner sig manad att
hänga ut sin far som alkoholist?
Tragik. Eller komik?

Om han inte kommer se lite mer vaket på "Den Goda Sidan" efter det här, är han sinnessjuk.

(NB: Den Goda Sidan är såklart antirasisterna som vill begränsa yttrandefriheten i allt som kan kränka någon.)
Ja det är riktigt pinsamt att beskåda hans försök att "bjuda på fika och lyssna". Ingen var intresserad och tillslut känner han sig tvingad att bevisa att han inte är priviligerad genom att berätta om sin uppväxt med sjukhusbesök och alkoholism. Fan Henrik, skaffa lite bollar och låt inte folk köra över dig! De kommer aldrig se dig som likställd eftersom du är vit och därför inte har erfarenhet av rasism. https://sv.wikipedia.org/wiki/Intersektionalitet
Senast redigerad av HaschochTage 2013-08-06 kl. 16:47.
Citera
2013-08-06, 17:09
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Herregud.

Just nu (16:20) tvingar "Den Goda Sidan" honom att bevisa att han inte är en vit man med makt, genom att han känner sig manad att hänga ut sin far som alkoholist?
Tragik. Eller komik?

Det hjälpte inte. Pappan alkoholist och frånvarande. Mamman städerska (när hon låg på sjukhus fick de ingen mat) och styvpappan på socialbidrag. Dessutom uppväxt i en stad med nazism och fördomar. Redogörelsen bemöts av att en Sara Abdollahi länkar till följande:
https://twitter.com/Konventionen/status/364762603953717249

Det här var det mest bisarra jag sett på länge.
Citera
2013-08-06, 17:10
Moderator
TheLuckys avatar
Det minner om Arnstberg som i en radiointervju sa att de poliskt korrekta mest är intresserad av att anmärka på ord. Ord är mer betydelsefullt än hur någon agerar.

http://www.youtube.com/watch?v=-mtfdRIZ9LE

Som bonus får ni också en intervju med Jonathan Friedman.
Citera
2013-08-06, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llol123
Nämen herregud,

De själva måste tycka paranoian gått överstyr när inte ens de förbjudna orden får användas i ett sammanhang.. Man kan också undra hur de tänker när det helt öppet grälas på internet, luktar uppmärksamhetshoreri.

Dessutom blockar "De Goda" alla med avvikande åsikt eftersom det verkar vara det enda sättet att behålla sin skadade världsbild intakt.
Citera
2013-08-06, 18:02
Moderator
Siegfrids avatar
På ett sätt tycker jag synd om honom. han har ägnat mycket tid och kraft åt att kriga mot Sd och fått en hel del cred för det, nu står han mitt i samma skitstorm som han själv har försökt framkalla.
Och han är så jävla körd. Han står på knä och gapar med munnen medans några självutnämnde trashankar pissar honom i munnen och bara trycker ner honom ju mer han försöker komma undan genom att förnedra sig. Precis som på den goda gamla skolgårdens tid. Äta eller ätas, De som inte fattade att enda chansen att komma undan var att försöka slå tillbaka utan försökte köpa sig fria.

Inte ens hans försök att kalla in läraren, jag menar Expo, för att upprätta sin heder får någon respons:
Läs uppifrån och ner:
Citat:
Markus L ‏@Mahulk 19m

@SaraAbdollahi__ Vad säger du om att ställa upp i ett panelsamtal rörande rasism och sätt att möta, med @mrhenko123 och andra deltagare?
Detaljer
Konstruerad ‏@SaraAbdollahi__ 18m

@Mahulk Hej, vad för panel och vilka andra? @mrhenko123
Detaljer
Markus L ‏@Mahulk 13m

@SaraAbdollahi__ Företrädelsevis du, @mrhenko123 och @kommuntant till att börja med, @Zolfagary som moderator och @adamcwejman kanske?
Detaljer
Henrik Johansson ‏@mrhenko123 12m

@Mahulk @SaraAbdollahi__ @kommuntant @Zolfagary @adamcwejman Jonathan Leman kanske från expo?
Detaljer
Konstruerad ‏@SaraAbdollahi__ 11m

@mrhenko123 två tjejer och fyra män? nej tack. @Mahulk @kommuntant @Zolfagary @adamcwejman
Detaljer
Vian Tahir ‏@kommuntant 10m

@SaraAbdollahi__ @mrhenko123 @Mahulk @Zolfagary @adamcwejman Ska vi diskutera n-ordet utan någon som faktiskt drabbas av det?
Detaljer
Konstruerad ‏@SaraAbdollahi__ 9m

@kommuntant Jag är bara med om @VitMustasch eller @CoffeeAndBlues är med. @mrhenko123 @Mahulk @Zolfagary @adamcwejman
Detaljer
Vian Tahir ‏@kommuntant 8m

@SaraAbdollahi__ @VitMustasch @CoffeeAndBlues @mrhenko123 @Mahulk @Zolfagary @adamcwejman Samma. Plus jag kräver @majadahl som moderator.
Detaljer
Konstruerad ‏@SaraAbdollahi__ 7m

@kommuntant Och ingen Expo, jag delar inte deras sätt att jobba. @VitMustasch @CoffeeAndBlues @mrhenko123 @Mahulk
Detaljer
Henrik Johansson ‏@mrhenko123 5m

@SaraAbdollahi__ Av ren nyfikenhet. Vad är problemet med Expos sätt att jobba?
Detaljer
Konstruerad ‏@SaraAbdollahi__ 5m

@mrhenko123 Det är inget jag kommer att skriva till dig efter ditt sätt att resonera.
Detaljer
Henrik Johansson ‏@mrhenko123 3m

@SaraAbdollahi__ va? Vad gjorde jag för fel nu. Du kom med ett påstående om Expo. Jag frågade vad problemet var.
Detaljer
Konstruerad ‏@SaraAbdollahi__ 2m

@mrhenko123 Påstående? Nej, jag skrev att jag inte delar deras sätt att jobba. Get off my back genast.

https://twitter.com/mrhenko123/status/364776198611533824
Citera
2013-08-06, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det roliga är att i tråden så kan ni inte bemöta det som skrivs på hemsidan.

Bemöta vadå? Det är ju bara de vanliga flosklerna som anti-rasister kommer med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in