2013-08-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Dammen skall enligt uppgift vara relativt djup.
Det finns en bäck som kommer söderifrån.
Kräftor är asätare, så jag antar att di kan göre ett fenomenalt jobb på en kropp.
Om kroppen äts upp av kräftor luktar det nog som vanligt.

Då kommer det nog tillräckligt med syresatt vatten via bäcken.

Om kräftor äter en kropp luktar det nog inget, men om odlingen är aktiv så borde ju kräftorna utfodras som vanligt (antar att bonden inte får information om någon dumpar en kropp i hans damm), och ett borde på något sätt märkas, kanske lukt, alger m.m.

Är ingen kräftexpert, men asätare är de rakt inte, de är omnivorer, men vad de föredrar då de får välja mellan död människa och sin vardagsdiet har jag ingen aning om.

Om ingen aktiv odling bedrivs i dammen så finns det kanske kräftor kvar ändå, och då märket nog ingen om någon dumpats i den.

Någon som har en siffra på hur djup dammen kan vara som mest?
Citera
2013-08-06, 16:57
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Det finns en bro över dammen, det finns ingen uppgift på att någon har tittat på botten under denna.
Vet ej vilken "hit rate" en draggning har i nuvarande skede, fråga polisen, di har fått tipset för länge sedan.

De har nog fullt med tips på lämpliga ställen att leta och att de blivit tipsade om dammen tidigare har jag förstått.

Lämpligt vore om någon av de häktade kunde klämma ur sig var hon är eller åtminstone försäga sig eller nåt.
Citera
2013-08-06, 16:58
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Behöver ju inte ha med saken att göra iofs men på ett av fotona från brandplatsen för bilen (?) låg det en hög med brädor och om jag inte minns helt fel så var färgen åt det gula hålet.
Min uppfattning när jag såg brädorna vid brandplatsen är att dom legat där länge, jag tror inte att brädorna hamnade där i samband med bilbranden.
https://anonfiles.com/file/a0bd5bada66b7e7ca417e1727c6d408c
Citera
2013-08-06, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Då kommer det nog tillräckligt med syresatt vatten via bäcken.

Om kräftor äter en kropp luktar det nog inget, men om odlingen är aktiv så borde ju kräftorna utfodras som vanligt (antar att bonden inte får information om någon dumpar en kropp i hans damm), och ett borde på något sätt märkas, kanske lukt, alger m.m.

Är ingen kräftexpert, men asätare är de rakt inte, de är omnivorer, men vad de föredrar då de får välja mellan död människa och sin vardagsdiet har jag ingen aning om.

Om ingen aktiv odling bedrivs i dammen så finns det kanske kräftor kvar ändå, och då märket nog ingen om någon dumpats i den.

Någon som har en siffra på hur djup dammen kan vara som mest?

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
De har nog fullt med tips på lämpliga ställen att leta och att de blivit tipsade om dammen tidigare har jag förstått.

Lämpligt vore om någon av de häktade kunde klämma ur sig var hon är eller åtminstone försäga sig eller nåt.

Panzertax ypperliga rapport med bilder:
https://www.flashback.org/p44318125#p44318125
Citera
2013-08-06, 16:59
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Alla 3 LJUGER , vem ljuger mest och vem ljuger minst .

Det här betyder att deras handling som dem har gjort är inte så genomtänkt , dem har haft mest tur att kroppen inte hittats men ,men snart kommer dem börja prata eller så får dem begå självmord

Ju mer dem ljuger desto mer kommer deras lögner användas emot dem.

Om inte tidigare så måste väl ändå alla vänner till DB och FH nu förstå att de är inblandade och att MGM Andr*as med mycket stor sannolikhet är skyldig till att ha haft ihjäl en tjej. Personligen tycker jag att alla som ens anar något ska kontakta polisen eller lämna anonymt tips, om inte är ni lika medskyldiga som de fega kräken DB och FH.

Vet någon om de är övervakade dygnet runt så de inte kan köra den fega varianten och hänga sig? Hur är bevakningen i Uddevalla och i Polen? Vet någon hur hemtransporten kommer att gå till?
Citera
2013-08-06, 17:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Nu är inte jag helt hundra, men jag tror för att komma ner till kräftdammen med bil så att du kan "låna" med dig båten då måste du in igenom den grinden vid vildsvinshägnet. Och den är ju inte alltid upplåst.

Men om de nu haft egen båt med sig för ändamålet, kan den då ha körts ända in till dammen?

Det kan ju vara så att de tog med båten för att dumpa BO i vatten men det kanske inte var bestämt vilket vatten förrän man väl var ute och åkte.
Citera
2013-08-06, 17:07
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Panzertax ypperliga rapport med bilder:
https://www.flashback.org/p44318125#p44318125

Tack!

Det ser ut som om det inte direkt är grus, sand eller stadig botten vid dammen. Brädorna kan ha använts för att kunna backa ett släp med båt närmare vattnet. Om det är här BO dumpades kan jag tänka mig att man inte vill fastna i lera med bil och tungt släp.
Citera
2013-08-06, 17:10
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Alla 3 LJUGER , vem ljuger mest och vem ljuger minst .

Det här betyder att deras handling som dem har gjort är inte så genomtänkt , dem har haft mest tur att kroppen inte hittats men ,men snart kommer dem börja prata eller så får dem begå självmord

Ju mer dem ljuger desto mer kommer deras lögner användas emot dem.

Vill börja med att gratulera. Av de sex "dem" du lyckades klämma in i bara ett fåtal rader så hamnade det sjätte på korrekt plats.

Av de tre misstänkta så är det väl AJ man minst skulle tänka sig avsluta sitt liv självmant. Fast vem vet, idolen Adolf kunde ju.
Citera
2013-08-06, 17:16
Bannlyst
Citat:
Allt just nu kretsar ju kring där GM har setts och där de har vallats, klädbranden osv och den här kräftdammen är svår även för mig att släppa för det var ett jäkla liv i tråden då när den började komma på tal och polisen tipsades osv.
Det var mothugg och trolleri av alla de slag.

Bara jag som minns det så?

Om AJs utsaga stämmer stack han till Polen när dammen kom på tal.
Citera
2013-08-06, 17:21
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Om AJs utsaga stämmer stack han till Polen när dammen kom på tal.
Om jag arbetade på häktet skulle jag ersätta lunchen deras mot diverse skaldjur och kolla reaktionen på alla 3.
Citera
2013-08-06, 17:24
Bannlyst
Citat:
Jo, så var det nog. Osäker på datum där men det är så många sökställen som tagits upp i tråden men det största huggeriet var om den här dammen.
Sen om det betyder nåt, är ju en annan sak.

Jag har svårt att förstå varför man inte draggat / håvat under bron eller vid kanter runt dammen som kan användas för att sänka en kropp.

Stället är för bra för att vara sant.
Ligger insynsskyddat och på en för tidpunkten relativt obesökt plats. (Tidigt en söndags gryning)
Noll sikt, inte för grund.
Kanske med kadaverätande djur på botten ?

Kanske MPS elitgrupp som söker punktmässigt tar en lov här ? En får hoppes...
Citera
2013-08-06, 17:25
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dom där bägge plankorna som hittats i kräftdammen som ägaren inte vet hur de hamnat där.

Jag börjar fundera på om de inte kan ha använts till att bära en otymplig kropp på från bp2 eller "bp"3. Det är ju på behörigt gångavstånd därifrån.
Och man har nog varit hemma hos DB innan dess då det bara är någon halvkilometer ifrån och hämtat, "bra att ha grejer", kanske bland dom ett par bräder?

Inte alls omöjligt, DB har ju varit ute och lekt krig en del och där har säkerts övats på att bära sårade med egengjorda bårar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in