2013-08-06, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Intressant. Kan de ha funnit spår i bilen eller baseras det på vittnesuppgift att den siktats på BP?
det räcker inte att den setts på platsen. Polisen har hittat bevis på att hon fraktats i bilen.
Citera
2013-08-06, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Ja, han själv hade flyttat båten och dragit upp den med en fyrhjuling tror jag det var, däremot låg det två plankor ut i vattnet som han inte lagt dit eller visste hur dom hamnat där.
Hmm plankor kan ju användas för att paddla med, för det fanns väl inga åror, tror det stod så tidigare i tråden.
Citera
2013-08-06, 15:35
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joccsen
det räcker inte att den setts på platsen. Polisen har hittat bevis på att hon fraktats i bilen.

Ja om inte annat så kan ju anhöriga till I*a ha bekräftat att det upphittade armbandet är hennes.
Citera
2013-08-06, 15:38
Medlem
Tomatos avatar
Dom där bägge plankorna som hittats i kräftdammen som ägaren inte vet hur de hamnat där.

Jag börjar fundera på om de inte kan ha använts till att bära en otymplig kropp på från bp2 eller "bp"3. Det är ju på behörigt gångavstånd därifrån.
Och man har nog varit hemma hos DB innan dess då det bara är någon halvkilometer ifrån och hämtat, "bra att ha grejer", kanske bland dom ett par bräder?
Citera
2013-08-06, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Var inte S40:n redan borta när dom spåren siktades?
I så fall har det ju bevisligen åkt en del fordon på vägen efter S40:n?

Förvisso, men det djupa spåret i gräset leder vidare mot brandplatsen. Därefter regnade det inte på flera veckor och då torkade gräsmarken ut och blev hårdare.

Det är faktiskt mycket svårt att köra över klippan med det kraftiga skrapmärket från bärgningen utan att passera med höger fram- och bakhjul där klippan är som högst.
Citera
2013-08-06, 15:39
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Vid Stallbacka-hamnen ner mot järnvägsbron... Två båtar tydligen...

Kan en av de häktade ha börjat prata? De bör ju snart inse att de inte kan komma undan. Och om de så gör att de kommer att få svårt att röra sig utomhus.
Citera
2013-08-06, 15:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dom där bägge plankorna som hittats i kräftdammen som ägaren inte vet hur de hamnat där.

Jag börjar fundera på om de inte kan ha använts till att bära en otymplig kropp på från bp2 eller "bp"3. Det är ju på behörigt gångavstånd därifrån.
Och man har nog varit hemma hos DB innan dess då det bara är någon halvkilometer ifrån och hämtat, "bra att ha grejer", kanske bland dom ett par bräder?

Behöver ju inte ha med saken att göra iofs men på ett av fotona från brandplatsen för bilen (?) låg det en hög med brädor och om jag inte minns helt fel så var färgen åt det gula hålet.
Citera
2013-08-06, 15:47
Medlem
Finns de någon fabrik som tillverkar hundmat minkmat ect, med kvarn? jag jobbade i en fiskfabrik innan där malde vi ner resterna till minkmat, en sådan kvarn lägger man lätt en styckad kropp i och bara maler på! kanske diskuterats tidigare har helt enkelt bara orkat följa sporadiskt.
Citera
2013-08-06, 15:48
Medlem
Novisa79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Kan en av de häktade ha börjat prata? De bör ju snart inse att de inte kan komma undan. Och om de så gör att de kommer att få svårt att röra sig utomhus.

Vem vet?! Polisen gör väl inga sök om de inte fått tips/indikationer på ett speciellt område..?!

Hmm...
Citera
2013-08-06, 15:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Det var den här bilden jag tänkte på

https://anonfiles.com/file/a0bd5bada66b7e7ca417e1727c6d408c

Hela inlägget är här

https://www.flashback.org/sp44613448
Citera
2013-08-06, 15:51
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Behöver ju inte ha med saken att göra iofs men på ett av fotona från brandplatsen för bilen (?) låg det en hög med brädor och om jag inte minns helt fel så var färgen åt det gula hålet.
Jo, jag minns ju att det spekulerades i om de kom från FH,s ruckel.
Kan de verkligen ha varit med som bränsle åt branden?
Eller forslats från bp2 till bp3, eller tvärtom?.
Det vore jäkligt intressant om någon kunde jämföra bräderna till utseende och längd.
Citera
2013-08-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

De korta gula brädorna vid platsen för bilbranden ligger prydligt staplade. De ger inte ett intryck av att ha blivit dumpade av någon som har velat bli kvitt sina brädor. En möjlig tolkning är att föraren av skogsmaskinen forslat dit dem för att vid behov kunna fylla ut traktorvägens allra djupaste spår. För detta ändamål finns det även lite kraftigare brädor som är sammanfogade med två band, så att anordningen liknar en repstege, fast med ovanligt tätt mellan stegpinnarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in