2013-08-06, 16:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
De korta gula brädorna vid platsen för bilbranden ligger prydligt staplade. De ger inte ett intryck av att ha blivit dumpade av någon som har velat bli kvitt sina brädor. En möjlig tolkning är att föraren av skogsmaskinen forslat dit dem för att vid behov kunna fylla ut traktorvägens allra djupaste spår. För detta ändamål finns det även lite kraftigare brädor som är sammanfogade med två band, så att anordningen liknar en repstege, fast med ovanligt tätt mellan stegpinnarna.

Han som pratat med snubben vid kräftdammen, kan ju visa fotot med brädorna så han kan jämföra med de han fann och är det helt åt fanders fel sorts brädor, så är det ju nåt man kan avfärda.
Man vet ju inte om GM i all annan röra fann det prydligt plötsligt att lägga de i en hög?
Citera
2013-08-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novisa79
Vid Stallbacka-hamnen ner mot järnvägsbron... Två båtar tydligen...

En mycket bra plats att söka av med vattensökhundar.
Citera
2013-08-06, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dom där bägge plankorna som hittats i kräftdammen som ägaren inte vet hur de hamnat där.

Jag börjar fundera på om de inte kan ha använts till att bära en otymplig kropp på från bp2 eller "bp"3. Det är ju på behörigt gångavstånd därifrån.
Och man har nog varit hemma hos DB innan dess då det bara är någon halvkilometer ifrån och hämtat, "bra att ha grejer", kanske bland dom ett par bräder?

Angående dammen, är det en damm avsedd för kräftodling eller är det ett antagande?

Om det är en odlingsdamm, är den i drift?

En anlagd kräftdamm är väl vanligen inte speciellt djup, ens på djupast stället, och är den i drift så måste kräftorna utfodras (helst inte med människokroppar) och vattnet syresättas på något vis. Det betyder en regelbunden tillsyn och ur mördarperspektiv, risk för upptäckt.

Om den inte är i drift kanske man ändå pumpar ner syre i vattnet för att bryts ner organiskt avfall och undvika att den stinker. Om inget syre tillsätts så kanske en kropp som ligger på botten, fortfarande är relativt intakt, men hela dammen borde väl lukta pyton (tror jag)?
Citera
2013-08-06, 16:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bwcb
Med tanke på den eldade bilen, vet inte vilken tidpunkt det skall ha skett, men jag och min familj tog en spontantripp i söndagsnatt för att spana på älgar, då vi körde av fel och hamnade på vägen i FLO vid ett-tiden, kom då två bilar, en volvo och en annan med släp i en jäkla fart , från grästorpshållet och upp mot berget.

Citat:
Den var av större storlek, skulle nog säga att det gått å få på en bil om man ville det.

Citat:
Var för mörkt ute och de körde i en hysterisk fart upp till berget, den ena var en volvo, den andra är jag inte hundra på om också det var en volvo eller annat bilmärke, lade inte på minnet heller om det var kombi eller sedan, kärran var en sådan "skräpkärra" med kort galler på sidan, inte så hajj på sådant, den var tom när de blåste förbi i alla fall.

Nu dammar jag av ett gammalt inlägg som stöts och blöts här i tråden tidigare men har funderat lite kring det. Citaten kommer alla från samme skribent.

Jag kan inte släppa att det här inte skulle höra ihop, är det vanligt att detta scenario sker mitt i natten i Trollhättan på det här berget? Låter konstigt att man ser någon tokköra till just det berget där just en Volvo kommer att brinna upp som sen kopplas ihop med just det här brottet.

Min fundering är om släpkärran kan ha innehållit en liten båt och att man sedan backat ner i dammen för att kunna sjösätta den. Läste att man hittat brädbitar vid just den dammen och som jag fattade det så var det ägare till dammen som inte kände igen dem. För mig verkar det troligt att någon lagt dit dem för att kunna köra så nära dammen som möjligt för att sjösätta en båt av något slag.

Om man sjösätter båten, lämnar AJ med BO och drar iväg så snabbt man bara kan med bil och släp för att bränna S40:en. Tillbaka till dammen och AJ i bilen med släpet och på med båten igen och hem till DB. Sen sker bränningen av kläderna på BP2 efter det.

Jag har läst så otroligt många inlägg om när bilen brann men ingenstans får jag något klarlagt när det verkligen skedde. Vet man till 100% när S40:n brann, alltså säkert och inga mer spekulationer?
Citera
2013-08-06, 16:34
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Urklipp från artikel i TTELA. Har fetat det JAG ansåg vara intressantast:
"- Sammantaget anser tingsrätten att det nu rör sig om ett grovt brott, säger TTELA:s reporter på plats.

- De anser alltjämt att det finns kopplingar mellan de tre misstänkta, och det handlar om iakttagelser vid den bostad som 23-åringen befann sig vid den aktuella kvällen. De berättade också att det står klart att 35-åringens fordon har använts i samband med försvinnandet.

- 35-åringen är fortsatt misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott, men gärningen handlar snarare om att man undanröjt bevis anser rätten.

Vid 13.49 har förhandling nummer två inletts där en 31-åring är häktad på samma grunder som 35-åringen. Även här har lyckta dörrar begärtst och beviljats.

Båda de misstänkta ser reserverade och nedstämda ut, enligt TTELA:s reporter som sett dem via videolänk från häktet.

Klockan 14.22 står det klart att 31-åringen omhäktas även han Grunderna är i stort sett de samma. Tinget tyckte dock att det fanns större personliga anledningar att släppa 31-åringen på fri fot jämfört med de andra två misstänkta i fallet, enligt TTELA:s reporter på plats."

Alla 3 LJUGER , vem ljuger mest och vem ljuger minst .

Det här betyder att deras handling som dem har gjort är inte så genomtänkt , dem har haft mest tur att kroppen inte hittats men ,men snart kommer dem börja prata eller så får dem begå självmord

Ju mer dem ljuger desto mer kommer deras lögner användas emot dem.
Citera
2013-08-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghozzter
Finns de någon fabrik som tillverkar hundmat minkmat ect, med kvarn? jag jobbade i en fiskfabrik innan där malde vi ner resterna till minkmat, en sådan kvarn lägger man lätt en styckad kropp i och bara maler på! kanske diskuterats tidigare har helt enkelt bara orkat följa sporadiskt.

Ca 7 mil till Källby och familjen Dafgård, men efter hästen i IKEA köttbullarna har de nog skärpt rutinerna.
Citera
2013-08-06, 16:36
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Bra fråga, jag vet inte att det är bekräftat. Ägaren bor på Tingsgården ? Vart låg plankorna, i vilken ända av dammen ?
Tyvärr har jag inget svar på det, jag träffade han när jag var vid oljefläcken (brandplats3) och han berättade då att kräftdammen var ca 250 meter därifrån riktning över kalhygget och in i skogen. Men som jag fattade det så var plankorna i närheten av båten.
Citera
2013-08-06, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Angående dammen, är det en damm avsedd för kräftodling eller är det ett antagande?

Om det är en odlingsdamm, är den i drift?

En anlagd kräftdamm är väl vanligen inte speciellt djup, ens på djupast stället, och är den i drift så måste kräftorna utfodras (helst inte med människokroppar) och vattnet syresättas på något vis. Det betyder en regelbunden tillsyn och ur mördarperspektiv, risk för upptäckt.

Om den inte är i drift kanske man ändå pumpar ner syre i vattnet för att bryts ner organiskt avfall och undvika att den stinker. Om inget syre tillsätts så kanske en kropp som ligger på botten, fortfarande är relativt intakt, men hela dammen borde väl lukta pyton (tror jag)?

Dammen skall enligt uppgift vara relativt djup.
Det finns en bäck som kommer söderifrån.
Kräftor är asätare, så jag antar att di kan göre ett fenomenalt jobb på en kropp.
Om kroppen äts upp av kräftor luktar det nog som vanligt.
Citera
2013-08-06, 16:41
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Tyvärr har jag inget svar på det, jag träffade han när jag var vid oljefläcken (brandplats3) och han berättade då att kräftdammen var ca 250 meter därifrån riktning över kalhygget och in i skogen. Men som jag fattade det så var plankorna i närheten av båten.
Kan de ha "lånat" båten till en annan plats, (läs, sjö), utan att han märkt det på natten tro?
De behöver ju nödvändigtvis inte tagit upp den på samma sida som båtplatsen, heller, i så fall.
Citera
2013-08-06, 16:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Dammen skall enligt uppgift vara relativt djup.
Det finns en bäck som kommer söderifrån.
Kräftor är asätare, så jag antar att di kan göre ett fenomenalt jobb på en kropp.
Om kroppen äts upp av kräftor luktar det nog som vanligt.

Huu, var det inte någon med medial förmåga som skrev något om uppäten. *ryser*

Tillbaka till min teori nu senast, om det bara var 250 meter till BP2 så kan AJ ha gått skogsvägen dit medan DB o FH åkte och lassade av båt och släp.

Edit: Om kräftorna ätit så bör man väl ändå hitta benen om man draggar?
Senast redigerad av Cocinella 2013-08-06 kl. 16:46.
Citera
2013-08-06, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Huu, var det inte någon med medial förmåga som skrev något om uppäten. *ryser*

Tillbaka till min teori nu senast, om det bara var 250 meter till BP2 så kan AJ ha gått skogsvägen dit medan DB o FH åkte och lassade av båt och släp.

Edit: Om kräftorna ätit så bör man väl ändå hitta benen om man draggar?

Det finns en bro över dammen, det finns ingen uppgift på att någon har tittat på botten under denna.
Vet ej vilken "hit rate" en draggning har i nuvarande skede, fråga polisen, di har fått tipset för länge sedan.
Citera
2013-08-06, 16:52
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan de ha "lånat" båten till en annan plats, (läs, sjö), utan att han märkt det på natten tro?
De behöver ju nödvändigtvis inte tagit upp den på samma sida som båtplatsen, heller, i så fall.
Nu är inte jag helt hundra, men jag tror för att komma ner till kräftdammen med bil så att du kan "låna" med dig båten då måste du in igenom den grinden vid vildsvinshägnet. Och den är ju inte alltid upplåst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in