Citat:
Ursprungligen postat av
bwcb
Med tanke på den eldade bilen, vet inte vilken tidpunkt det skall ha skett, men jag och min familj tog en spontantripp i söndagsnatt för att spana på älgar, då vi körde av fel och hamnade på vägen i FLO vid ett-tiden, kom då två bilar, en volvo och en annan med släp i en jäkla fart , från grästorpshållet och upp mot berget.
Citat:
Den var av större storlek, skulle nog säga att det gått å få på en bil om man ville det.
Citat:
Var för mörkt ute och de körde i en hysterisk fart upp till berget, den ena var en volvo, den andra är jag inte hundra på om också det var en volvo eller annat bilmärke, lade inte på minnet heller om det var kombi eller sedan, kärran var en sådan "skräpkärra" med kort galler på sidan, inte så hajj på sådant, den var tom när de blåste förbi i alla fall.
Nu dammar jag av ett gammalt inlägg som stöts och blöts här i tråden tidigare men har funderat lite kring det. Citaten kommer alla från samme skribent.
Jag kan inte släppa att det här inte skulle höra ihop, är det vanligt att detta scenario sker mitt i natten i Trollhättan på det här berget? Låter konstigt att man ser någon tokköra till just det berget där just en Volvo kommer att brinna upp som sen kopplas ihop med just det här brottet.
Min fundering är om släpkärran kan ha innehållit en liten båt och att man sedan backat ner i dammen för att kunna sjösätta den. Läste att man hittat brädbitar vid just den dammen och som jag fattade det så var det ägare till dammen som inte kände igen dem. För mig verkar det troligt att någon lagt dit dem för att kunna köra så nära dammen som möjligt för att sjösätta en båt av något slag.
Om man sjösätter båten, lämnar AJ med BO och drar iväg så snabbt man bara kan med bil och släp för att bränna S40:en. Tillbaka till dammen och AJ i bilen med släpet och på med båten igen och hem till DB. Sen sker bränningen av kläderna på BP2 efter det.
Jag har läst så otroligt många inlägg om när bilen brann men ingenstans får jag något klarlagt när det verkligen skedde. Vet man till 100% när S40:n brann, alltså säkert och inga mer spekulationer?