2013-08-06, 12:32
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iqaros
Är Sverige på dekis pga religons-brist? Är det av motsatt anledning som arab-länderna tillhör världens mest utvecklade, minst korrupta länder med bäst social säkerhet?

Utvecklade? Saudi-Arabien är ett av få länder som inte ens accepterar NSHR. Sen är arabländerna monoekonomier vilket är allt annat än stabilt. En rehjäl oljekris så......
Citera
2013-08-06, 12:32
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Down syndrom är en kromosomrubbning liksom utvecklingsstörning är en hjärnskada. De har all rätt att verka och fungera i samhället enligt sitt handikapp.

Vi får lämna den diskussionen, eftersom jag har en annan åsikt om den saken.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Homosexualitet är dock varken någon skada eller rubbning. Däremot är det något man föds med.

Jag tycker att det är en skada. Det är en mutation enligt mig. Det går emot det naturliga urvalet, som säger att du ska reproducera dig. Det kan du inte göra om du är homosexuell, om det inte sker på ett onaturligt sätt.

Visst, visst. På samma sätt som du kan födas som pedofil och nekrofil.
Citera
2013-08-06, 12:37
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
För det första: Allt som förekommer i naturen är naturligt.

Då tycker du även att nekrofiler och pedofiler är naturligt.

Citat:
Om du nu ska bedriva din taffliga homofobi så kan du iallafall använda någorlunda korrekt språkbruk.

Jag är inte homofob. Dessutom så har språket inte någonting med detta att göra. Så jag gjorde några slarvfel. Gnäll lagom.

Citat:
För det andra: Det finns inget som tyder på att barn till homosexuella har det sämre än andra barn.

Jaså?

http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=2224916

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5290853

Vill du ha mer?
Citera
2013-08-06, 12:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Jag tycker att det är en skada. Det är en mutation enligt mig. Det går emot det naturliga urvalet, som säger att du ska reproducera dig. Det kan du inte göra om du är homosexuell, om det inte sker på ett onaturligt sätt.

Visst, visst. På samma sätt som du kan födas som pedofil och nekrofil.

Det är ju bra att du tydlig med att du tycker att det är skada och att evolutionsläran godtyckligt kan anammas. Tyckande och godtycklighet är inte förenligt med ett modernt och väl fungerande samhälle. Det är annars dömt att gå under.
Citera
2013-08-06, 12:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Hur validerar du denna naturlig-urvals etik/funktionalitet (eller vad du kallar det)?

Med människans potential för global dominans och reproduktionsförmåga är det en artsöverlevnads-tillgång att hålla befolknings-tillväxten nere på ett icke-aggressivt sätt.
Citera
2013-08-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Att det gör en del homosexuella lyckliga.
Klart, är man bög så böga. Men det jag ifrågasätter är om alla bögar verkligen är bögar, eller om dom har implementerat en fabricerad bögpersonlighet som blir en väg ut för en vilsen individ som inte lärt känna sig själv.
Senast redigerad av sanninglrbs 2013-08-06 kl. 12:47.
Citera
2013-08-06, 12:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Då tycker du även att nekrofiler och pedofiler är naturligt.

Vilket inte gör dom analoge till homosexualitet.
Citera
2013-08-06, 12:46
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Klart, är man bög så böga. Men det jag ifrågasätter är om alla bögar verkligen är bögar, eller om dom har implementerat en fabricerad bögpersonlighet/schitzobög som blir en väg ut för en vilsen individ som inte lärt känna sig själv.

Tror du även på motsatsen. Att man kan ifrågasätta om alla heterosexuella verkligen är heterosexuella? Att det finns homosexuella som implementerat en fabricerad heteropersonlighet/schitzohetero som en väg ut för en vilsen individ som inte lärt känna sig själv?
Citera
2013-08-06, 12:47
Medlem
ChuckTestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Man har accepterat homosexualitet samtidigt som man kriminaliserar mord, stöd, misshandel rån och andra brott.
Varför inte legalisera pedofili också?

Svar: Homosexualitet skadar inte andra människor, det är bara kärlek mellan två samkönade personer.
Mord, misshandel, pedofili etc, skadar andra människor och ärrar dem för livet.

Så enkelt är det.
Citera
2013-08-06, 12:48
Medlem
Valiumpillrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Denna tråden bekräftar det jag skrivit tidigare.

Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.

Ingen normal människa kan acceptera homosexualitet, så är det bara. Dem som gör det är psykiskt sjuka personer.
Jag är fullt frisk tack så jävla mycket din ignoranta babian som tror dig vara moraliskt överlägsen alla andra.

Kommer aldrig gå att samsas med ens medmänniskor då det finns så många (som dig) som endast tänker se saker på sitt sätt och avsky på alla andras åsikter eller ståndpunkter. Du behöver lära dig att acceptera att alla tycker olika om många saker.

Jag reviderar ofta min syn på politik, ideologier, religion, könsroller, filosofiska frågeställningar etcetera. Det har betydit att jag ändrat inställning om flera saker genom åren och fortsätter göra det. Men främst gör det mig kapabel att försöka se att alla inte tycker som mig och vara öppen för deras åsikter.

Att du har länkar till religiösa filmer visar att din ståndpunkt är starkt betingat av din religion och den kultur du växt upp i. Vi vet att muslimer avskyr bögar fastän ni säkerligen har massa homohistoria (men raderats av generationer av lögn). Du rättfärdigar din homofobi med att din religion säger det? och om din gud tycker så illa om det varför har han skapat män som gillar andra män?

Och vad tycker du själv om du försöker tänka med din egen hjärna istället för det dina farfäder inpräntat och LÄRT dig att tycka?

++
Citat:
Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.

Jag är ej religiös men attans spirituell. Mer en Taoist än ateist, men jag börjar bli mycket trött på religonernas dravel.
Jag ifrågasätter deras kontroll över folket och makten de utövar. För alla religioner på Jorden idag styrs av människor. Du vet att det finns omoraliska och "onda" människor, och alla religionerna huserar lika många av dessa individer som ateisterna. Varför skulle jag lita på någonting kyrkorna, moskeerna eller synagogerna spottar ut sig? det var TUSENtals år sedan någon profet levde. Jag kan revidera om du visar mig någon profet de senaste hundra-tvåhundra åren, tills dess står jag vid att religion och kyrkornas makt inte är guds ord utan män som utövar makt mot andra människor.

Religion kunde och borde vara någonting heligt, privat och respekterat. Tyvärr är det korrumperat.

För moral har jag jävligt starka värderingar som skulle klassas som moderata, när det kommer till hur vi ska vara mot medmänniskor. Min avsaknad av tro för en högre skapare gör inte mina principer och moraliska betänkande svagare eller sämre.

Tvärtom kan jag se att din rad som jag omciterade tydligt är du som nu bor i ett öppet land inte kan hantera VÅRA normer för de bestrider DINA NORMER. Om någonting är det DU som är i strid med VÅR moral.
Senast redigerad av Valiumpillret 2013-08-06 kl. 13:02.
Citera
2013-08-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tror du även på motsatsen. Att man kan ifrågasätta om alla heterosexuella verkligen är heterosexuella? Att det finns homosexuella som implementerat en fabricerad heteropersonlighet/schitzohetero som en väg ut för en vilsen individ som inte lärt känna sig själv?
Så tillvida att homosexualitet är genetiskt, självklart. Men menar du att homosexualitet är genetiskt/statiskt, då menar du kanske även att folks föds till att vilja knulla bäbisar och träd.
Edit: Det skulle även betyda att man lever i ett fängelse, där fri vilja inte existerar, eller?
Senast redigerad av sanninglrbs 2013-08-06 kl. 12:51.
Citera
2013-08-06, 12:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanninglrbs
Klart, är man bög så böga.

Japp.

Citat:
Men det jag ifrågasätter är om alla bögar verkligen är bögar, eller om dom har implementerat en fabricerad bögpersonlighet/schitzobög som blir en väg ut för en vilsen individ som inte lärt känna sig själv.

Även om dina diskutabla psykologiske hypoteser skulle visa sig att ha kött på bena, kan folk väl kompensera ändå som bäst dom vill.

Det samma gällar för tok-religiösa, sports-fantaster, TV-tittare, shoppaholics etc. etc. som inte behövar din "for their own good" puritanism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in