Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderman
Denna tråden bekräftar det jag skrivit tidigare.
Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.
Ingen normal människa kan acceptera homosexualitet, så är det bara. Dem som gör det är psykiskt sjuka personer.
Jag är fullt frisk tack så jävla mycket din ignoranta babian som tror dig vara moraliskt överlägsen alla andra.
Kommer aldrig gå att samsas med ens medmänniskor då det finns så många (som dig) som endast tänker se saker på sitt sätt och avsky på alla andras åsikter eller ståndpunkter. Du behöver lära dig att acceptera att alla tycker olika om många saker.
Jag reviderar ofta min syn på politik, ideologier, religion, könsroller, filosofiska frågeställningar etcetera. Det har betydit att jag ändrat inställning om flera saker genom åren och fortsätter göra det. Men främst gör det mig kapabel att försöka se att alla inte tycker som mig och vara öppen för deras åsikter.
Att du har länkar till religiösa filmer visar att din ståndpunkt är starkt betingat av din religion och den kultur du växt upp i. Vi vet att muslimer avskyr bögar fastän ni säkerligen har massa homohistoria (men raderats av generationer av lögn). Du rättfärdigar din homofobi med att din religion säger det? och om din gud tycker så illa om det
varför har han skapat män som gillar andra män?
Och vad tycker du själv om du försöker tänka med din egen hjärna istället för det dina farfäder inpräntat och LÄRT dig att tycka?
++
Citat:
Sverige som samhälle befinner sig i krig med Gud. I krig med alla moraliska regler och normer.
Jag är ej religiös men attans spirituell. Mer en Taoist än ateist, men jag börjar bli mycket trött på religonernas dravel.
Jag ifrågasätter deras kontroll över folket och makten de utövar. För alla religioner på Jorden idag styrs av människor. Du vet att det finns omoraliska och "onda" människor, och alla religionerna huserar lika många av dessa individer som ateisterna. Varför skulle jag lita på någonting kyrkorna, moskeerna eller synagogerna spottar ut sig? det var
TUSENtals år sedan någon profet levde. Jag kan revidera om du visar mig någon profet de senaste hundra-tvåhundra åren, tills dess står jag vid att religion och kyrkornas makt inte är guds ord utan män som utövar makt mot andra människor.
Religion kunde och borde vara någonting heligt, privat och respekterat. Tyvärr är det korrumperat.
För moral har jag jävligt starka värderingar som skulle klassas som moderata, när det kommer till hur vi ska vara mot medmänniskor. Min avsaknad av tro för en högre skapare gör inte mina principer och moraliska betänkande svagare eller sämre.
Tvärtom kan jag se att din rad som jag omciterade tydligt är du som nu bor i ett öppet land inte kan hantera VÅRA normer för de bestrider DINA NORMER. Om någonting är det DU som är i strid med VÅR moral.