2013-08-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabaton94
Gick från fjortonde reserv till första. Någon som vet om det finns någon chans att fortfarande komma in? Till exempel om nån inte kommer på upprop eller något.

Tack för svar!

Citat:
Ursprungligen postat av SmeldonPooper
Åh herregud... mina känslor nu.... Lär ju komma in ändå med tanke på att folk hoppar av / missar inskrivning / missar uppropet men det är ju inte 100% som det hade vart ifall jag kommer in nu....

Samma svar till er båda: Ni kommer in. Alltid någon som inte kommer till uppropet. I princip.
Citera
2013-08-06, 11:08
Medlem
Ser jag någon i Umeå?
Citera
2013-08-06, 11:13
Medlem
Typorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroz
Ser jag någon i Umeå?

ja det gör du säkert, det är inte så att Umeå är obebott område
Citera
2013-08-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
ja det gör du säkert, det är inte så att Umeå är obebott område
Skojare då!
Citera
2013-08-06, 11:23
Medlem
104:e reserv på min sena anmälan till tekniskt basår i Luleå, blir trist besked till min vän som ville att jag skulle åka upp dit och plugga med honom. Dock kom jag in på tekniskt basår i hemorten Malmö i urval 1 så det är lugnt för min del ändå.
Citera
2013-08-06, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Typory
Uppsala framtida vänner här?
Uppsala här! Vad läser du?

Är det någon i Uppsala som vet när programmet/kursen dyker upp under "Mina studier" på Studentportalen, för registrering?
Citera
2013-08-06, 11:35
Medlem
Har kollat på VHS statistik men hur kan ni kolla överintag? Hur hittar jag den informationen?
Citera
2013-08-06, 11:39
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryji
Har kollat på VHS statistik men hur kan ni kolla överintag? Hur hittar jag den informationen?

Jämför antalet antagna med antalet platser. Antalet platser brukar lärosätet publicera på sin hemsida.
Citera
2013-08-06, 11:39
Medlem
szabos avatar
Faaaaaaaaan gjorde ju sen ansökan då det blev andra planer med jobbet och jag är nu elfte reserv vilket gör mig ledsen som attan hade planerat kursen (kvällskurs 25%) tillsammans med hårt jobb. Tänkte köra på det tills VT och sen köra sjuksköterskeprogrammet, men nu får jag ta mig en funderare. Har ett jobb jag trivs förbannat bra på och med 100% plugg blir det nog inte ens jobb varje helg... Vill så sjukt gärna plugga till sjuksköterska (kom in på förstahandsvalet) men mitt psykiska mående (har nyligen tagit mig ur flera års självskadebeteende) kommer dra ner mig rejält. Chansen att jag kraschar totalt då jag inte har lyckats fixa tillräckligt med krisfärdigheter blir rätt stor om jag väljer sjuksköterskeprogrammet nu. Vill "läka" en termin då jag står på kö till KBT och kurator, tror det är alldeles för tidigt att plugga 100% nu. Vet fan inte vad jag ska göra
Citera
2013-08-06, 11:44
Medlem
Kom in på en utbildning men står som reserv på en annan utbildning. Vad händer nu? efter 6 april? hittar inte vart jag kan tacka ja till min plats det står bara grönt ANTAGEN.
Citera
2013-08-06, 11:46
Medlem
Prettylittledittys avatar
Kom in på mitt andra val! Samma program jag hade som första men på annan ort. Hur stor chans är det att man skulle lyckas komma in på första om man nu står som 5:e reserv? Är nöjd med att ha kommit in på mitt andra val men tänkte mest höra va ni tror?
Citera
2013-08-06, 11:47
Medlem
6 Augusti.. är helt borta nu,.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här