2013-08-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Vad godkänner du som bevis? Och vad menar du med att man slösar bort ett helt liv?

Gud engagerar sig sekundligen i sin skapelse.

Vetenskapliga bevis.

Tror inte han gör det.
Citera
2013-08-05, 23:19
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Vad menar du att alternativet är? Skulle vi tvinga människor att ha sex (enligt ditt MYCKET hypotetiska scenario)? Hur skulle det gå till? Kan du tänka dig något vidrigare än att tvingas ha sex med någon man inte vill ha sex med - bara för att alstra barn?

Om nu ditt hypotetiska scenario skulle uppstå skulle jag fortfarande försvara rätten för vuxna människor att väja sex/livspartner - och frågan om artens fortlevnad hade då fått lösas på annat sätt.

Nej, du kan leva i celibat om du så vill, visst har du rätten till det även om det inte är någonting som Gud rekommenderar (Gud säger i Koranen att Gud inte har rekommenderat folk att leva i celibat utan är något kristna själv hittat på).

Men poängen är att ett normalt samhälle lever vidare då man lever sitt liv det naturliga sättet, det vill säga man och kvinna. Om man lever det onaturliga sättet, man mot man, så kommer samhället gå under.
Citera
2013-08-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Nej, du kan leva i celibat om du så vill, visst har du rätten till det även om det inte är någonting som Gud rekommenderar (Gud säger i Koranen att Gud inte har rekommenderat folk att leva i celibat utan är något kristna själv hittat på).

Men poängen är att ett normalt samhälle lever vidare då man lever sitt liv det naturliga sättet, det vill säga man och kvinna. Om man lever det onaturliga sättet, man mot man, så kommer samhället gå under.

Fetstilta: Fortfarande inte nu för tiden.
Citera
2013-08-05, 23:24
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Dubbelpost
Citera
2013-08-05, 23:25
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerka^
Men tror du att befolkningen kommer bli mer och mer homosexuell i takt med att de homosexuellas rättigheter stärks, och att vi till slut kommer gå under som folk när folk inte längre får barn?

Då kan jag tala om för dig att det inte föreligger någon risk för det. För det första finns det inga som helst belägg för att ens sexuella läggning är något man förvärvar - det är något man föds med. Att folk skulle bli homosexuella av att kolla på gayparader är knappast troligt. Förmodligen har en ungefär lika stor del av befolkningen varit homosexuella i alla tider, det är bara det att man förr i världen aldrig erkände det pga risk för förföljelser. Det är väl belagt att homosexualitet var vanligt i antikens Grekland, för att ta ett exempel.

Inte heller finns det något som säger att homosexuella inte kan få barn. Tvärtom är detta mycket vanligt, och det finns flera sätt att gå tillväga. Surrogatmödraskap, inseminering, vänner som "ställer upp" för varandra osv. Det finns alltså ingen risk att befolkningen dör ut om homosexualiteten breder ut sig.

Sen är det väl också lite hyckleri att vara emot homosex men för preventivmedel? Jag har haft sex massor av gånger utan tanke på att skaffa barn - ja, faktum är att jag eller min partner aktivt vidtagit åtgärder för att förhindra graviditeter. Är det också förkastligt?

Jag talar inte om att folk kommer bli homosexuella utan belyser det faktum att folks åsikter hade förändrats om samhället hade dominerats av homosexuella. Då hade man inte haft denna acceptans och jag förklarade att homosexualitet som handling är densamma oavsett hur många som praktiserar det.

Jag talar om att skaffa barn på ett naturligt sätt. Visst kan du adoptera barn som exempel men detta är inte naturligt.

I dagens samhälle kan du göra många sjuka, onaturliga saker. Du kan operera dig för att byta kön men det är knappast naturligt och ska inte behöva förekomma.

Sen är det en skillnad på en onaturlig handling och naturlig handling. Du kan vägra ha sex med in partner eller ha preventivmedel men själva handlingen du gör eller vill göra är naturlig (ha sex med kvinna). Ha sex med en man är det inte och det tror jag även du inser men kommer komma med argumentet att eftersom ingen tredje part skadas så ska det inte vara olagligt.

Även om detta argumentet vore sant (ingen annan skadas) så är det ändå så att det finns många fall i samhället idag där saker förbjuds trots att ingen tredje part skadas. Du kan inte ta droger, prostitution, incest, ha sex med 13-14 åriga flickor fastän många av dem är mogna för sex och så vidare.

Men nu är det så att det inte bara är en tredje part som skadas men hela samhället i sig skadas av homosexualitet.
Citera
2013-08-05, 23:25
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Bevisligen inte. Det har under alla tider förekommit homosexualitet - men inte i den grad att det haft någon som helst påverkan på artens fortlevnad. Mänskligheten har INTE gått under - vårt problem är snarare att vi är FÖR många.

Jag kan därför inte se något problem med att det existerar homosexualitet. Låt vuxna människor välja vem de vill leva med - det är min paroll.
Citera
2013-08-05, 23:26
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Vetenskapliga bevis.

Tror inte han gör det.

Det finns heller inge bevis att Gud inte existerar eller att det INTE finns liv efter döden.

Inse att det handlar om tro, tro på Gud och tro på att Gud inte existerar. Båda är tro.
Citera
Medlem
Jerka^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Fråga till trådens homoaktivister. Vissa påstår att religionsutövning är något ''privat'' och skall under inga omständigheter ta plats offentligt. Varför är ni så inkonsekvent när det gäller homofili?
Jag har inget emot att kristna eller muslimer ordnar parader eller fester precis som gayrörelsen gör. Faktum är att det finns (exempel).

Det jag är emot är om en viss religion eller trosuppfattning lärs ut i skolorna som den enda rätta, eller om man tvingar barn att delta i gudstjänster (att sjunga Den blomstertid nu kommer eller några kristna julsånger anser jag dock vara tämligen harmlöst). Men det är en lite annan diskussion.

Generellt anser jag att man bör vara försiktig med det som på något sätt är officiellt eller påbjudet av det offentliga. Att homosexualitet lärs ut som något normalt i skolorna tycker jag dock inte är konstigare än att religion lärs ut som något normalt. Att lära barnen tolerans för oliktänkande, det är något jag är för i alla lägen.
Citera
Medlem
Citat:
Jag talar inte om att folk kommer bli homosexuella utan belyser det faktum att folks åsikter hade förändrats om samhället hade dominerats av homosexuella. Då hade man inte haft denna acceptans och jag förklarade att homosexualitet som handling är densamma oavsett hur många som praktiserar det.

Jag talar om att skaffa barn på ett naturligt sätt. Visst kan du adoptera barn som exempel men detta är inte naturligt.

I dagens samhälle kan du göra många sjuka, onaturliga saker. Du kan operera dig för att byta kön men det är knappast naturligt och ska inte behöva förekomma.

Sen är det en skillnad på en onaturlig handling och naturlig handling. Du kan vägra ha sex med in partner eller ha preventivmedel men själva handlingen du gör eller vill göra är naturlig (ha sex med kvinna). Ha sex med en man är det inte och det tror jag även du inser men kommer komma med argumentet att eftersom ingen tredje part skadas så ska det inte vara olagligt.

Även om detta argumentet vore sant (ingen annan skadas) så är det ändå så att det finns många fall i samhället idag där saker förbjuds trots att ingen tredje part skadas. Du kan inte ta droger, prostitution, incest, ha sex med 13-14 åriga flickor fastän många av dem är mogna för sex och så vidare.

Men nu är det så att det inte bara är en tredje part som skadas men hela samhället i sig skadas av homosexualitet.

Islam är onaturligt.
Citera
2013-08-05, 23:27
Medlem
Citat:
Det finns heller inge bevis att Gud inte existerar eller att det INTE finns liv efter döden.

Inse att det handlar om tro, tro på Gud och tro på att Gud inte existerar. Båda är tro.

Påstå då inte att ni vet saker.
Citera
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Dubbelpost

Därför att dem varit kraftig minoritet och knappt syns till! Såklart!

Om du inte visste så blev vissa städer där homosexuella var majoritet förintade av Gud, såsom Sodom och Gomorra.
Citera
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Vetenskapliga bevis.

Tror inte han gör det.

Kan du bevisa nåt vetenskapligt som inte går att veteskapligt undersöka?

Jag är övertygad om att han gör det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in