2013-08-03, 20:26
  #1741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detlillaludret
Sorry, det var ganska uppenbart ja.

Nääääää! det menar du inte?
Citera
2013-08-04, 21:53
  #1742
Medlem
MrBigglesworths avatar
Det är något skumt med min badoo-app för tillfället, det här med Folk i närheten har fuckat upp sig totalt för det kommer bara upp namnet på min stad oavsett om jag är i en annan stad. Jag har inte pillat nånting på inställningarna utan det bara blev så här över en natt typ, får inte ett enda besök heller så vet inte om gps-funktionen har försvunnit på nåt vänster. Är det nån mer som har fått liknande problem?
Citera
2013-08-05, 02:07
  #1743
Medlem
Kattpajs avatar
Har helt och hållet missat detta "Badoo". Upptäckte appen i en polares mobil för en vecka sedan och undrade vad det var.

Fattar inte grejen med det, ni som använder det: Känner ni inte hur er värdighet(om inte redan borta) bara sjunker när ni raggar med hjälp av en iphone-app? Tycker ni inte det är pinsamt att se folk ni känner online och veta att de antagligen ser att ni är online också? Eller tycker ni inte badoo är skämmigt/pinsamt?

Varför gör ni det? Får ni inte ligg utan en hej-jag-vill-knulla-app?

Tänker ni ragga in-real-life när ni blir äldre eller blir det Badoo då också?

Många frågor //nyfiken kille
Citera
2013-08-05, 02:32
  #1744
Medlem
Vi har inte så många etablerade sociala mötesplatser i Sverige. Krogen passar inte alla.
Citera
2013-08-05, 13:10
  #1745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Har helt och hållet missat detta "Badoo". Upptäckte appen i en polares mobil för en vecka sedan och undrade vad det var.

Fattar inte grejen med det, ni som använder det: Känner ni inte hur er värdighet(om inte redan borta) bara sjunker när ni raggar med hjälp av en iphone-app? Tycker ni inte det är pinsamt att se folk ni känner online och veta att de antagligen ser att ni är online också? Eller tycker ni inte badoo är skämmigt/pinsamt?

Varför gör ni det? Får ni inte ligg utan en hej-jag-vill-knulla-app?

Tänker ni ragga in-real-life när ni blir äldre eller blir det Badoo då också?

Många frågor //nyfiken kille

Vad är det att skämmas över? Inte större skillnad än att ha ett facebook, instagram eller att vara medlem på någon annan socialmediasida.

Du verkar vara en bakåtsträvare, men utvecklingen går framåt och det är inget fel med att träffa folk genom internet.
Citera
2013-08-05, 17:11
  #1746
Medlem
Kattpajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nippot
Vi har inte så många etablerade sociala mötesplatser i Sverige. Krogen passar inte alla.

Hela världen är ju en enda stor social mötesplats

Får man av ren nyfikenhet fråga hur gammal du är? Kanske lätt för mig och säga men som student finns ju brudar överallt! Trots detta är det supermånga i 18-20åldern som hänger på badoo.


Citat:
Ursprungligen postat av Xdime
Vad är det att skämmas över? Inte större skillnad än att ha ett facebook, instagram eller att vara medlem på någon annan socialmediasida.

Du verkar vara en bakåtsträvare, men utvecklingen går framåt och det är inget fel med att träffa folk genom internet.

Vad det är att skämmas över..? Skulle vilja hävda att det är allmänt känt att större delen av Badoo är bottenskrap. Vill man identifiera sig som bottenskrap så fine.

Är jag en bakåtsträvare? Jag skulle snarare säga att badoo är ett steg bakåt. Man hoppar ju över alla de roliga delarna. Att faktiskt se personen när man raggar på den. Charmen av att jobba på ett ragg, istället för en konversation som egentligen betyder "Hej vill du knulla?".
Listan kan göras lång men att träffa folk på badoo är ju en förenklad version av att ragga i verkliga livet så du får motivera varför gammal hederlig raggning skulle vara bakåtsträvande.
Citera
2013-08-05, 18:55
  #1747
Medlem
alroberts avatar
tänkte höra med er, jag skaffade "super powers" för 3 månader sen och ska nu avsluta min prenumeration då jag inte tycker det var värt pengarna.

det står såhär: Om du vill avsluta och har köpt via Appstore måste du avsluta via Appstore i din mobil. Vid andra betalningsmetoder, se 'Betalningsinställningar'.

jag gick in på min profil och sedan Betalningsinställningar och sedan tog bort mitt kort som låg sparat där, kommer det ändå att förnyas? tänkte räkning eller liknande.

Det står: "Du prenumererar på Super Powers-paketet. Dina Super Powers är aktiva, och kommer att förnyas den 05/09/2013. Du kommer då debiteras 195,00kr"

badoo skit sidan verkar ju inte ha någon som helst chattsupport eller support överhuvudtaget.
Citera
2013-08-05, 19:31
  #1748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Vad det är att skämmas över..? Skulle vilja hävda att det är allmänt känt att större delen av Badoo är bottenskrap. Vill man identifiera sig som bottenskrap så fine.

Är jag en bakåtsträvare? Jag skulle snarare säga att badoo är ett steg bakåt. Man hoppar ju över alla de roliga delarna. Att faktiskt se personen när man raggar på den. Charmen av att jobba på ett ragg, istället för en konversation som egentligen betyder "Hej vill du knulla?".
Listan kan göras lång men att träffa folk på badoo är ju en förenklad version av att ragga i verkliga livet så du får motivera varför gammal hederlig raggning skulle vara bakåtsträvande.

Bara för du tycker det så är det inte "allmänt känt" och vad innebär bottenskrap?

Det är 2013 nu och skulle säga att alla mer eller mindre raggar på nätet idag, med tanke på mobiler och alla sociala medier som facebook osv. Sen utesluter inte internets möjligheter till att ta kontakt med nya människor möjligheten att ta kontakt med nya människor utanför internet. Men man fortsätter garanterat kontakten online.

Alla konversationer med ett potentiellt ragg betyder väl ändå "Hej vill du knulla?". Varför skulle du annars ragga överhuvudtaget?
Citera
2013-08-05, 23:16
  #1749
Medlem
SubzeroNr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj
Har helt och hållet missat detta "Badoo". Upptäckte appen i en polares mobil för en vecka sedan och undrade vad det var.

Fattar inte grejen med det

Citat:
Ursprungligen postat av Kattpaj

Skulle vilja hävda att det är allmänt känt att större delen av Badoo är bottenskrap

Jag har svårt att förstå din logik, men sedan ska man kanske inte förvänta sig mirakel från en som använder termen "skämmigt"
Citera
2013-08-06, 00:05
  #1750
Medlem
Borstis84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
tänkte höra med er, jag skaffade "super powers" för 3 månader sen och ska nu avsluta min prenumeration då jag inte tycker det var värt pengarna.

det står såhär: Om du vill avsluta och har köpt via Appstore måste du avsluta via Appstore i din mobil. Vid andra betalningsmetoder, se 'Betalningsinställningar'.

jag gick in på min profil och sedan Betalningsinställningar och sedan tog bort mitt kort som låg sparat där, kommer det ändå att förnyas? tänkte räkning eller liknande.

Det står: "Du prenumererar på Super Powers-paketet. Dina Super Powers är aktiva, och kommer att förnyas den 05/09/2013. Du kommer då debiteras 195,00kr"

badoo skit sidan verkar ju inte ha någon som helst chattsupport eller support överhuvudtaget.

Säg till om du listar ut hur man blir av med super powers-prenumerationen. Jag hittade ingenting på sidan om det när jag nu gick in på den på datorn för första gången, annars har jag bara använt android-appen. Valde att radera kontot när jag väl var inne på datorn, men får inget bekräftelsemail på att mitt konto är borttaget och profilen tycks fortfarande vara kvar. Tycker badoo är obehagligt på alla sätt och vis!
Citera
2013-08-06, 00:35
  #1751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borstis84
Säg till om du listar ut hur man blir av med super powers-prenumerationen. Jag hittade ingenting på sidan om det när jag nu gick in på den på datorn för första gången, annars har jag bara använt android-appen. Valde att radera kontot när jag väl var inne på datorn, men får inget bekräftelsemail på att mitt konto är borttaget och profilen tycks fortfarande vara kvar. Tycker badoo är obehagligt på alla sätt och vis!

alltså det är ju en prenumeration som man har betalat upp sig till ett x antal månader, men när jag sa upp min prenumeration så gick jag in på appstore och gick in på prenumerationen, skall minnas att det fanns en knapp där man avslutade den så att det inte dras mer pengar efter det datumet man har betalt för.
Citera
2013-08-06, 06:57
  #1752
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladysue
alltså det är ju en prenumeration som man har betalat upp sig till ett x antal månader, men när jag sa upp min prenumeration så gick jag in på appstore och gick in på prenumerationen, skall minnas att det fanns en knapp där man avslutade den så att det inte dras mer pengar efter det datumet man har betalt för.
Ska försöka hitta det, var inne och letade på AppStore men kunde inte riktigt hitta det.

Blir att kolla efter jobbet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in