2013-08-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Tror inte det, har för mig att bilden var tagen snett framifrån på höger sida.

Edit: Det var den också... http://www.ladda-upp.se/bilder/nmelnxhbvdfnhi/

Är det enda bilden som finns? Det är svårt att se men jag tycker inte att det ser ut som att det sitter stänkskydd på högersidan fram. Rimligtvis sitter det inte stänkskydd på vänstersidan om det inte sitter på högersidan. Stället som stänkskyddet skall skydda är väldigt ofta rostigt på dessa modeller.
Citera
2013-08-05, 21:06
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Har de två personerna ni håller på och chattar om stark koppling till fallet som tråden gäller?

TB är kompis med AJ och har öppet diskuterat det här fallet och nu har hon ett förhållande med en man som tydligen rikskrim är intresserade av. Den snubben vet jag däremot inget om, han är liksom ny för tråden.
Citera
2013-08-05, 21:07
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
För mig blir i sammanhanget associationen "smugit omkring" typ =)

Ja, asså... "setts i området" eller "har observerats" hade ju varit en snabb observation. Men att de har setts cirkulera antyder ju att de har rört sig i området under en lite längre tidsperiod än ett enkelt passerande/flanerande.
Citera
2013-08-05, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaBitch
Notera gärna att det var en RÖD-VIT mc som sågs.... antagligen inte A.Js vinröda UTAN vitt i...

ja det var en röd/vit MC som Cliff* flickvän såg emellan cykelvägen
Citera
2013-08-05, 21:09
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Cirkulerat har jag hört i sådana här sammanhang förr. Det är precis vad det låter som, man har kört runt - fram och tillbaka eller "runt" - alltså har någon sett en på platsen mer än en gång under en kortare tidsperiod. När man söker något så cirkulerar man - en inbrottstjuv inom ett industriområde har troligtvis cirkulerat.

Cirkulera betyder att något är i omlopp. Man kan alltså även gå (behöver inte vara mha fordon).

Gör ett tillägg: Det kan även vara de frihetsberövades mobiltelefoner som har cirkulerat och nu ville Polisen att de misstänkta skulle visa sina olika färdvägar IRL, eftersom dessa inte är samstämmiga med varandra och troligen inte heller med mobilsignalerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Nej, det är hennes faster!

Nadj* Hermansso* är Cliff* syster men hon har dock tagit bort sin sida på facebook
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ja vad ska man säga, en pundare som är hemlös och efterlyst av rikskrim, nu passar han dock på att vara hos sin nya flickvän TB. Bara vänta på att polisen får reda på att han befinner sig där och det blir nerslag(Hon som säger att hon sköter sig så och inga socanmälningar har på sig) ja ja vi får se hur detta slutar

Och vad har han med detta att göra? Vem bryr sig? Tragiskt för TB:s barn men inget för den här tråden väl? TB är väl inte misstänkt för något annat än att dras till drägg, det är inte brottsligt vad jag vet. Att hon inte gjort de smartaste dragen när hon uttalat sig här kan det väl finnas förklaringar till, t ex rädsla, men jag tror inte diskussion om dessa personer för den här tråden framåt. I alla fall inte så länge det inte är relationen till de misstänkta eller brottsoffret som diskuteras i så fall.
Citera
2013-08-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA: Åklagare begär förlängd häktning

TTELA: Polsk polis tysta om överlämning

Konstigt att inte analyserna är klara, eller så håller de den informationen hemlig. det gjordes massor av toppsningar i lägenheten som borde vara klara och många svar i dom
Citera
2013-08-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Hade inte han ringt upp I*a? Han kan ju mycket väl ha kommit dit efter Moroten har lämnat I*a. Svartsjuka? Och jag tycker han låter som en riktig skummis, om I*a nu har ansökt om besöksförbud så kan han ju knappast vara den snällaste personen att ha att göra med. Man ansöker ju inte besöksförbud om man inte känner sig rädd för personen i fråga?

Fick inget konkret svar heller om PT hade misshandlat I*a tidigare? Har han det så kan han väl lika gärna tagit hennes liv också? Men jag säger inte att mina misstankar är helt borta från AJ heller.

Som jag skrev tidigare så har styvmamman en hel del kort på där id* misshandlats och hon har tydligen vart där och slängt ut han i från lägenheten ett par gånger. Att inte besöksförbudet gick igenom berodde på att Id* inte våga följfölja sina polisanmälningar emot honom...så ja PT kan ha kommit till lägenheten efter samtalet med Aj, AJ lämnade kanske men kom tillbaka när PT var där, sen uppstod någonting
Citera
2013-08-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Kan GT bekräfta den uppgiften? Som sagt, om polisen agerar är det på aktuell adress, dvs Id*s.
Hon är/var ju dessutom myndig.

Om någon ringer GT lär den uppgiften säkert dementeras.

Jo, Expressen/GT har faktiskt använt följande formulering:

"Under natten till söndagen fick han besök av polisen som berättade att något hänt i den lägenhet som kvinnan bor i och att de misstänker att någon avlidit."

http://www.expressen.se/gt/missing-people-soker-smabarnsmamman/

Men det måste vara en ren felskrivning av Expressen/GT och ingenting annat! (Artikeln är från 2 juli)
Citera
2013-08-05, 21:18
Medlem
Chrillothekids avatar
Om man nu har hittat fingeravtryck och fotavtryck på BP från de 2 som nu är häktade för skyddande av brottsling, varför ändrar man då inte häktandet till mord?
Citera
2013-08-05, 21:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Om man nu har hittat fingeravtryck och fotavtryck på BP från de 2 som nu är häktade för skyddande av brottsling, varför ändrar man då inte häktandet till mord?
Därför att avtrycken bevisar inte att de har mördat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in