2013-08-05, 20:32
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Besöksförbud och knarkande före detting till IF är väl inget att oroa sig för. Låt de blunda o tro att PT är så fin så. Sen ett gott råd, gå aldrig på middag hos någon för helt plötsligt kan du sitta på den anklagades bänk om något skulle hända.

Citat:
Det fetade:
Gäller den delen AJ också?

Hur var det nu med besöksförbudet? Blev det avslag på ansökan eller återtog IF sin ansökan?
Du hävdar att PT knarkar, "knarkande" skriver du, dvs pågående missbruk, har du belägg för
ditt påstående eller är det så att PT har knarkat tidigare och slutat knarka numera?

AJ är inte huvudmisstänkt för sina gamla bravader, det är AJ som sist såg IF levande,
efter vad vi vet i dagsläget. Den som är den sista att se någon i livet blir "per automatik"
huvudmisstänkt i första läget, vidare utredning stärker eller försvagar misstankarna.
Misstankarna som riktas mot AJ har stärkts, vad som kan bevisas återstår att se.
Ett kriminellt förflutet med bl a våldsbrott är ingen merit i sammanhanget, vare sej för
AJ eller för PT. Något anhållande blev det inte för PT om jag är rätt informerad, efter
förhör så var han inte så intressant i utredningen, tror att han har alibi för aktuellt
tidsintervall.
Citera
2013-08-05, 20:33
Medlem
Ragathas avatar
VILKET SOM!!!!

Varför tjafsa hit o dit om VEM som gjort det, alla har sina åsikter...so what... det VIKTIGASTE är väl att hon hittas o vi alla borde kanske lägga all energi på att GÖRA JUST DET ISTÄLLET än tjafsa om alla dessa andra saker
Citera
2013-08-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Ja exakt! Många säger att han är så smart och klipsk men ska jag vara helt allvarlig så förstår jag inte varför han inte åtminstone låtsats att han brytt sig. Typ skriva att han är orolig, att han tycker alla ska hjälpa till att söka och att han själv tänker hjälpa till. Det är som att han saknar empatiförmåga och därmed inte kan förstå att han åtminstone vunnit poäng i någras ögon om han gjort så. Kanske är det så enkelt att flertalet vet om vad han gjort och att han inte vill sänka sig så lågt att skriva så till sina vänner på t ex facebook eftersom de redan vet vad som hänt. Det är ju inte coolt att visa sig känslig när man själv ligger bakom dådet. Istället känner han sig säkert så smart och kall för han åker på semester och att ingen kan sätta dit honom och det mest tragiska är att säkert många av hans vänner tycker han är cool med sitt beteende sen stackars Id@ försvann.

Psykopat!
Japp, så är det tror jag. Han och alla hans vänner vet att han gjort detta och han har en image som empatilöst svin att leva upp till. Samma empatilöshet som skrämmer vettet ur sina egna polare.
Skulle betyda svaghet inför hans kompani med nazzar att över huvud taget visa en enda känsla i detta läget.
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
VILKET SOM!!!!

Varför tjafsa hit o dit om VEM som gjort det, alla har sina åsikter...so what... det VIKTIGASTE är väl att hon hittas o vi alla borde kanske lägga all energi på att GÖRA JUST DET ISTÄLLET än tjafsa om alla dessa andra saker

Tog argumenten slut nu?
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Nej det tror jag inte på helt o fullt, lika lite som jag tror på PT's alibi...jag tror på någon av dem, anser att vem av dom kan ha gjort detta o min teori om PT har jag skrivit, min teori kring AJ...där får jag nog joina alla alla Ja sägare för har ingen egen teori kring alla dessa turer fram o tillbaka o hit o dit...så får väl bara hålla med.

EDIT: förklar även du varför inte PT är det utan väntar på att Gud ska lösa det, vilket då? att hon hittas eller att liket inte hittas?

Nej, jag är ingen vän av PT, min första tanke var att han slagit ihjäl henne men Polisen har avfört honom och han är inte längre misstänkt.. Eftersom Polisen sitter med mer fakta än jag så får jag tro på dom, (han nämner iallafall I*a och tackar dom som är ute och söker efter henne)
Citera
2013-08-05, 20:37
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte på helt o fullt, lika lite som jag tror på PT's alibi...jag tror på någon av dem, anser att vem av dom kan ha gjort detta o min teori om PT har jag skrivit, min teori kring AJ...där får jag nog joina alla alla Ja sägare för har ingen egen teori kring alla dessa turer fram o tillbaka o hit o dit...så får väl bara hålla med.

EDIT: förklar även du varför inte PT är det utan väntar på att Gud ska lösa det, vilket då? att hon hittas eller att liket inte hittas?

Älskar när du och några andra här kallar folk som går efter en mer realistisk gärningsman/gärningsmän som JA-sägare. Folk som precis som du följer tråden och skapar sin egen bild av vad som kan ha hänt genom den infon som kommit fram. Och då ska de få det nedlåtande benämningen som JA-sägare. Tycker du det är bättre att alla kommer upp med fullständigt ologiska teorier i var och varannan post? Ingen av oss i forumet, hoppas jag, vet exakt vad som har hänt och därför blir spekulationerna utformade efter den infon vi fått. Och just nu tolkar många det precis som polisen gör som med högsta sannolikhet har mycket mer på benen än vad vi har.
Citera
2013-08-05, 20:37
Medlem
Grotrockens avatar
Är det någon här som har hört vid vilka vägar DB och FH har vallats? Någon borde ha sett dem när de var ute tycker man.
Citera
2013-08-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1886718-haktade-forhors-om-brandfynd

Förstklassigt jobb av RDY att finna både brandplats och örngott i den så pass täta skogen. Med ett litet uns träff i någon labanalys nu också bara så är ett viktigt delmål i hamn. Satt själv och försökte tolka de där tryckta vita bokstäverna men kom ingen vart alls just. Men så small det plötsligt till med besked, när en annan medlem lyckades få träff på en ebay-annons där hela jackans/"tröjans" text fanns utskriven. Minns tyvärr inte vad den medlemmen kallar sig, så hjälp mig gärna på traven (.....grab ???). För även han är ju verkligen värd en stor eloge.

Och vad tycker ni? Är det inte kort sagt j-t dålig stil att gammalmedia så ofta (nästan alltid) mörkar när det handlar om resultat från just flashbackare?!
Citera
2013-08-05, 20:41
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
NLT: Granskar nya spår i jakten på mördare

"Cirkulerat" är ett jävligt intressant ordval i sammanhanget.
Citera
2013-08-05, 20:43
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Tog argumenten slut nu?

Nej men tycker det räcker med trådförlängare (har redan sagt att jag skrivit det här tidigare) om örngott, inkomstens vara eller icke vara, bilmärken, mc o gudarna vete allt, hur leder ett örngott eller en inkomst till att flickan hittas o vem som kört vad spelar heller ingen roll utan visar bara vilka som varit med inte var man hittar henne.
Citera
2013-08-05, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Du kan mycket väl ha rätt även om jag tror de har häktat rätt gärningsmän. Men man måste vara öppen för andra infallsvinklar så helt rätt. Man kan vända på några av sakerna du säger också beroende på vem man tror har gjort det. Om det nu skulle vara som så att PT har setts springa från platsen så kan det vara som så att han stuckit dit för att se om AJ är kvar. Han är svartis eller bara orolig efter deras samtal. Id@ har kanske sagt till honom att hon bara är vän med AJ och det vill han kolla. Då ser han vad AJ har ställt till med och springer därifrån för att inte bli inblandad. AJ hotar honom.

Något han sen fortsätter att göra två gånger (misshandel) genom några vänner. " - Berättar du något för polisen så dör du nästa gång. " typ.

Vi får se vad de kommer fram till.

PT har misshandlat Id* så vida pass grymt, hennes pappa o styvmamma har kort på det, ingen fin syn kan jag säga
Citera
2013-08-05, 20:44
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
"Cirkulerat" är ett jävligt intressant ordval i sammanhanget.

För mig blir i sammanhanget associationen "smugit omkring" typ =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in