2013-08-05, 15:41
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Tycker inte heller att hon ska blandas in då hon är ett offer i detta med.
Instämmer och tycker samtidigt att det är festligt att det blir tankeproblem för vissa om inte alla personer finns på Facebook!
Citera
2013-08-05, 15:46
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Så du tror att den av Polisen avförda PT som I@a sagt sig vilja försöka med lite senare i livet, skulle begått dådet och fått hjälp av AJ´s kompisar med transporten av den döda? Även då att de skulle sitta i häktet för hans skull? Förklara gärna bäste AJ vän hur du får ihop detaljerna...

Men hur kan du veta 100% säkert att det stämmer, bara för att han har gått ut och sagt det i tidningen behöver det ju knappast vara sant eller? Ingenting är omöjligt, klart han mycket väl skulle kunna ha bränt DB bil för att kunna komma undan själv. Tvekade först att skriva då jag förstod att man skulle bli påhoppad direkt att man skulle ha någon vänskap med AJ, får man inte skriva vad man tror? Och nej jag känner ingen utav dem.
Citera
2013-08-05, 15:47
Medlem

Du har missuppfattat situationen totalt, redeyeddevil. Polis och åklagare agerar helt oberoende av denhär flashbacktråden och tingsrätten, i första instans, agerar oberoende av åklagarämbetet. Oavsett hur mycket du än må spamma fb så förändrar det inte framtidsutsikterna för AJ ett jota.
Citera
2013-08-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninaxl
Hoppas grannen meddelat detta till polisen.

Notera gärna att det var en RÖD-VIT mc som sågs.... antagligen inte A.Js vinröda UTAN vitt i...
Citera
2013-08-05, 15:54
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift

Du har missuppfattat situationen totalt, redeyeddevil. Polis och åklagare agerar helt oberoende av denhär flashbacktråden och tingsrätten, i första instans, agerar oberoende av åklagarämbetet. Oavsett hur mycket du än må spamma fb så förändrar det inte framtidsutsikterna för AJ ett jota.

Jag har inte ens sagt något om att Moroten inte skulle ha varit inblandad? Jag kom bara med andra teorier, kan mycket väl vara moroten som gjort detta hemska likaså PT.
Citera
2013-08-05, 15:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliiiickan
Tycker inte heller att hon ska blandas in då hon är ett offer i detta med.
Nej, jag har inte tagit upp denna person ens. Reagerade bara på den unga åldern i kombination med att vara faster till en mycket äldre Id@. Trodde det blivit ett missförstånd bara. Håller i övrigt med.
Citera
2013-08-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Hej ny här i tråden, har följt den flitigt. Hoppas verkligen dem hittar I*a. Jag har också funderat på om det kan vara så att den där PT är mera iblandad en vad man kanske tror. Varför tror jag så? Jo för vad jag har läst så skulle I*a ha ansökt om besöksförbud, bara det visar ju att något är väldigt skumt där, att hon antagligen var rädd för honom eller något liknande?

Hade inte han tidigare givit sig på henne? Så i mina ögon är PT lika mycket intressant som Moroten, DB, och FH. Så jag är med andra ord lite inne på samma bana som Ragatha här.

Så om vi säger att det nu är PT så kan väl han mycket väl ha bränt ner DB bil för att han ska få all skit? Hur stort är Trollhättan? Har fått för mig att alla känner alla där. En annan variant att DB har lånat ut sin bil till Moroten utan att ens veta vad saken handlar om.

Hej själv. Alltid intressant med nya infallsvinklar och argument.

1. Du benämner AJ som "Moroten". Vilken typ och grad av personlig kännedom har du om AJ?

2. Vill du göra gällande att en ansökan om besöksförbud från en ensamstående mor är en på något sätt uppseendeväckande handling i vårt söndrade land av idag?

Nej, alla känner inte alla i Trollhättan.

Slutligen. Du kan trots allt ha en liten poäng med ditt inlägg, med betoning på liten. Förutsatt att den omtalade telefonprovokationen från AJ:s sida är fakta, vill säga. Och framförallt - och 100% hypotetiskt förstås - OM det istället skulle varit jag som var fadern. Fadern till den lille som kom att lämnas ensam i den blodiga röran och som resten av livet förblir moderlös. (Undrar just hur mycket fok MPS - i så fall - skulle kunnat uppbringa i ett letande efter en rutten morot...)
Citera
2013-08-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Jag har inte ens sagt något om att Moroten inte skulle ha varit inblandad? Jag kom bara med andra teorier, kan mycket väl vara moroten som gjort detta hemska likaså PT.

Du menar alltså att AJ kan ha samarbetat med PT i projektet att mörda Id@, trots att AJ och PT hatade varandra?

http://aattp.org/multiple-scientific-studies-confirm-extreme-conservatism-linked-to-racism-and-low-i-q/
Citera
2013-08-05, 16:14
Medlem
bokfodrals avatar
Jag undrar lite över den här brända bilen på Hunneberg.

När platsen för branden av den hittades, var den inte kvar utan bara delar av den låg på backen och det fanns synliga spår av att den liksom körts dit och spår av bortforsling.
Polisen hade inte kännedom om platsen i början då de tyckte det låg dolt till men om inte polisen hade kännedom om brandplatsen och bilen hade fraktats bort och bara delar låg kvar....

Var fann då polisen resterna av den brända bilen för att, som de sade då, gå igenom den med tekniker? Vart forslades/hittades den brända bilen så att poliserna kunde börja gå igenom den?

Edit: Och där nånstans skrev ju DB på sin facebook att det var underbart att hans stulna bil hittats utbränd...

(hittad när och av vem?)
Citera
2013-08-05, 16:17
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Hej själv. Alltid intressant med nya infallsvinklar och argument.

1. Du benämner AJ som "Moroten". Vilken typ och grad av personlig kännedom har du om AJ?

2. Vill du göra gällande att en ansökan om besöksförbud från en ensamstående mor är en på något sätt uppseendeväckande handling i vårt söndrade land av idag?

Nej, alla känner inte alla i Trollhättan.

Slutligen. Du kan trots allt ha en liten poäng med ditt inlägg, med betoning på liten. Förutsatt att den omtalade telefonprovokationen från AJ:s sida är fakta, vill säga. Och framförallt - och 100% hypotetiskt förstås - OM det istället skulle varit jag som var fadern. Fadern till den lille som kom att lämnas ensam i den blodiga röran och som resten av livet förblir moderlös. (Undrar just hur mycket fok MPS - i så fall - skulle kunnat uppbringa i ett letande efter en rutten morot...)

Ja så alla i tråden som har skrivit "Moroten" känner honom då menar du? Är ju inte bara jag som skrivit Moroten här. Trodde han kallades så men jag kanske har läst helt galet? Okej.
Citera
2013-08-05, 16:18
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Du menar alltså att AJ kan ha samarbetat med PT i projektet att mörda Id@, trots att AJ och PT hatade varandra?

http://aattp.org/multiple-scientific-studies-confirm-extreme-conservatism-linked-to-racism-and-low-i-q/

Vart antyder jag det någonstans?

EDIT, Vad vill du ha sagt med den länken? Tillför väl ingenting till tråden egentligen men okej.
Senast redigerad av redeyeddevil 2013-08-05 kl. 16:24.
Citera
2013-08-05, 16:23
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: Åklagare begär förlängd häktning
Citat:
Imorgon går åtalstiden ut för de två män som varit frihetsberövade fyra veckor, misstänkta för skyddande av brottsling.

– Bland annat är det SKL-prover vi väntar på, ja, säger [P-ER] till TTELA.
TTELA: Polsk polis tysta om överlämning
Citat:
- Vi har haft kontakt med polsk polis men väntar fortfarande på besked. Vi ligger på hårt för att få klarhet i när han kan utelämnas så att vi kan planera, säger [JS], biträdande sektionschef på internationella sektionen, till TTELA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in