2013-08-05, 01:37
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[complex
'|44624126]Åh fan. Ja, kan tänka mig att många tjänat pengar så... Inte whitehat direkt, men många blackhats lär tjänat mycket cash på det viset..

Mhmm. 209700 SEK. Skapade han allt det med enbart sitt grafikkort?
Fan alltså. Lätt att vara efterklok om detta med bitcoins. Om man snappat upp det tidigt precis när det kom hade man kunnat dra in cash...
(Med tanke på att valutan höjjts massor också sen det kom ut.)

Grafikkort eller annat vis.. Nu är det för sent liksom. Men bra för honom att han lyckades iallafall
Lite OT men jag har några bitcoins liggandes på någon onlinewallet någonstans som jag har glömt bort lösenordet till och kommer inte heller ihåg vilken.
Handlar om 10k SEK har jag för mig ungefär.
Är rätt surt...
Citera
2013-08-05, 02:16
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [complex]
Mhmm. 209700 SEK. Skapade han allt det med enbart sitt grafikkort?
Fan alltså. Lätt att vara efterklok om detta med bitcoins. Om man snappat upp det tidigt precis när det kom hade man kunnat dra in cash...
(Med tanke på att valutan höjjts massor också sen det kom ut.)

Grafikkort eller annat vis.. Nu är det för sent liksom. Men bra för honom att han lyckades iallafall
Ja, han skapade enbart det med sitt grafikkort, men jag tror att några coins kan han ha skaffat från annat håll, t.ex försäljning. Men han hade en high-end server som stod på och minade för fullt och det gav en fin utdelning. Han sålde inte ett piss när den låg runt 180$-märket, han verkar mer ha det som hobby att samla coins.

För övrigt så tycker jag projektet är en bra idé, men ha i åtanke att folk vill ha pengar. Att de ska gå till välgörenhet känns inte kul. Tycker vi kan samla pengar och dra på ett fet fest tillsammans
Senast redigerad av .Chloe 2013-08-05 kl. 02:18. Anledning: [complex] har ett konstigt nick
Citera
2013-08-05, 18:32
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Lite OT men jag har några bitcoins liggandes på någon onlinewallet någonstans som jag har glömt bort lösenordet till och kommer inte heller ihåg vilken.
Handlar om 10k SEK har jag för mig ungefär.
Är rätt surt...

Surt...
Men du kanske kommer på det sen nångång och du tänker efter...
Eller om du lyckas återställa lösenordet på nått vis..

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Ja, han skapade enbart det med sitt grafikkort, men jag tror att några coins kan han ha skaffat från annat håll, t.ex försäljning. Men han hade en high-end server som stod på och minade för fullt och det gav en fin utdelning. Han sålde inte ett piss när den låg runt 180$-märket, han verkar mer ha det som hobby att samla coins.

För övrigt så tycker jag projektet är en bra idé, men ha i åtanke att folk vill ha pengar. Att de ska gå till välgörenhet känns inte kul. Tycker vi kan samla pengar och dra på ett fet fest tillsammans

Ok. Credz.
I dagsläget är det svårt att med mining har jag läst... Om det inte är genom botnet och silent mining kanske...
Då skulle man nog kunna dra in endel..

Varför inte hjälpa tpb? http://crowdculture.se/se/projects/the-pirate-bay-10-years-party/

Eller nån välgörenhet för människor som inte ens har tillgång till vatten kanske..
Finns väl dom som måste gå 2 mil varje dag för att hämta lite vatten.
Citera
2013-11-20, 10:28
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Surt...
Men du kanske kommer på det sen nångång och du tänker efter...
Eller om du lyckas återställa lösenordet på nått vis..

Ok. Credz.
I dagsläget är det svårt att med mining har jag läst... Om det inte är genom botnet och silent mining kanske...
Då skulle man nog kunna dra in endel..

Varför inte hjälpa tpb? http://crowdculture.se/se/projects/the-pirate-bay-10-years-party/

Eller nån välgörenhet för människor som inte ens har tillgång till vatten kanske..
Finns väl dom som måste gå 2 mil varje dag för att hämta lite vatten.
Hemligheten ligger i att välja rätt valuta att mine:a på, BTC är dött lopp att silent mine:a eftersom svårighetsgraden är väldigt hög. Bättre att ta en valuta som är på väg att bli populär såsom LTC, som har en enklare svårighetsgrad, men svårighetsgraden kommer den också till slut toppa så som BTC kommer göra - det är då värdet på dina LTC gynnar dig.
Citera
2013-11-20, 14:09
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilZer0
Hemligheten ligger i att välja rätt valuta att mine:a på, BTC är dött lopp att silent mine:a eftersom svårighetsgraden är väldigt hög. Bättre att ta en valuta som är på väg att bli populär såsom LTC, som har en enklare svårighetsgrad, men svårighetsgraden kommer den också till slut toppa så som BTC kommer göra - det är då värdet på dina LTC gynnar dig.

Ok..
Har inte själv testat att mine:a, så jag kan inte uttala mig. Men jag tror på det du skriver. Litecoin har jag också läst att det ska vara enklare som du skrev. Men det är nog många som kör detta för "egen vinning". Vet inte om det är många, men säkert folk med stora botnets kanske smyger in nån unik bitcoin eller litecoin miner på folks datorer utan att dom märker något...
Har sett att det finns vissa där dom kan ställa in hur mycket av datorns kapacitet som ska användas m.m...

Men dom här valutorna blir bara större och större för varje dag. Iallafall bitcoin..
Citera
2013-12-02, 21:27
Medlem
Jag sitter och försöker "öka funktionaliteten" för en miner för att försöka mig på ett litet "silent mining"-projekt. Jag tycker att det är lite svårt att hitta information om detta. Kanske Googlar jag uselt denna veckan. Men men, jag tänkte att jag skulle kika här och se om man kunde bidra med något.

Fast lite belyst skulle jag verkligen behöva bli, speciellt om någon har svar på någon utav dessa frågor:
  1. Min miner har nu varit igång i en timma (327 210 001 hashningar) utan att kommunicera med poolen. Så som jag har uppfattat det så är detta normalt eftersom det tar ett tag innan ens miner får fram en hash med ett lägre värde än poolens "target". Så som jag förstår utav koden så är det vid detta tillfälle min miner ska kommunicera med poolen och skicka värdet (golden ticket) som resulterade i "target"-hashen. Har jag uppfattat det korrekt?
  2. Alla pooler tycks använda samma API - kommunikationen till en pool sker via JSON-RCP och metoden som anropas heter "getwork". I denna metod skickas min "golden ticket" in som en parameter. Är jag dum i huvudet eller har jag rätt?
  3. Det finns ingen poäng med att kommunicera med poolen för att hämta hash1, data, midstate och target. Klienten bör fortsätta med samma uträkningar ändå. I am right or am I wrong?
  4. Och sist men inte minst - har inte läst om litecoins, men skulle det gå att kombinera uträkningarna till litecoins och bitcoins på något sätt i en miner, tro?
    Hade ju varit grymt om man kunde använda en enda uträkning till båda valutor - dubbla cash!
Senast redigerad av Daudodidi 2013-12-02 kl. 21:53.
Citera
2014-01-26, 00:59
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ok..
Har inte själv testat att mine:a, så jag kan inte uttala mig. Men jag tror på det du skriver. Litecoin har jag också läst att det ska vara enklare som du skrev. Men det är nog många som kör detta för "egen vinning". Vet inte om det är många, men säkert folk med stora botnets kanske smyger in nån unik bitcoin eller litecoin miner på folks datorer utan att dom märker något...
Har sett att det finns vissa där dom kan ställa in hur mycket av datorns kapacitet som ska användas m.m...

Men dom här valutorna blir bara större och större för varje dag. Iallafall bitcoin..
Det är klart, och utbudet av digitala coins ökar hela tiden också vartefter de förra valutorna blir "mättade"/når sitt tak på X coins. Det intressanta i det hela är att valutan man mine:ar även ska växa. Nu är det ju även rätt jobbigt med Litecoin-mining ocså pga att svårighetsgraden ökat från 16 till 3,130 på ETT ÅR. Kolla även BTC-E's charts så ser du noggrant vad det är du ska kolla efter för valutor att mine:a.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Hade ju varit grymt om man kunde använda en enda uträkning till båda valutor - dubbla cash![/list]
Det går med BTC + NMC.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in