Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Bitcoin är fortfarande bättre för botnet mining.
Jaha! Förklara gärna mer ingående, för enligt mig är bitcoins värdelöst att mine:a med ett botnet, folk vill kunna använda sina datorer till annat, annars inser de att något är fel och blåser om datorn...
Citat:
Slöeseri med tid för att inga hackade webbservrar har GPU.
Men... Nyss sa du ju att bitcoins is the way to go? Litecoins är liksom skapt för att kunna mine:as med CPU och inte GPU, så jag fattar inte hur du tänker!
Citat:
Bitcoins är som att spela på lotto, ju mer kraft du har när du knäcker koder desto större chans har du att vinna 25 bitcoins. (ett block) det är inte värt att slösa i pooled mining när det är skrattsamma summor, istället bättre att köra solo och hoppas att man vinner.
Haha, du måste blivit tappad som liten. Det där är liksom "the newbies introduction to how mining works" i princip. Ja det är nog jättebra att köra solo när varje större pool har flera GigaHashesPerSecond, stor chans att hitta ett block solo då!
Fan vad trött jag blir på dig, cap0.
Jag lägger härmed samma tips i tråden som förut: kör på Litecoins och om du/ni (som tänkt genomföra detta) har möjlighet till att sätta upp en egen (ospårbar) pool, gör det (ingen avgift), annars kör på en befintlig pool - men var noga med vilken pool ni väljer i så fall, många pooler blir DDOS:ade titt som tätt och samtidigt vill man vara anonym i en sådan här sak.