Citat:
Ursprungligen postat av
redeyeddevil
Men hur kan du veta 100% säkert att det stämmer, bara för att han har gått ut och sagt det i tidningen behöver det ju knappast vara sant eller? Ingenting är omöjligt, klart han mycket väl skulle kunna ha bränt DB bil för att kunna komma undan själv. Tvekade först att skriva då jag förstod att man skulle bli påhoppad direkt att man skulle ha någon vänskap med AJ, får man inte skriva vad man tror? Och nej jag känner ingen utav dem.
Att dyrka afton eller express magasinens ord som helig sanning, kan du inte beskylla mig för. Din sanning om vem som kan ha eldat upp bilen, ja det kan vara vem som helst i kvarteret som inte har alibi för natten. Som alla singlar och andra ensamboende, men mer troligt är ju AJ eller då ägaren som har nycklarna till den annars tekniskt svårstulna bilen.
Nä man får inte alltid skriva vad man tror (enl moderatorerna som är trådarnas gudar), så det är bara att hålla tungan rätt i mun.
AJ har begått ett brott, AJ drar in sina vänner och lägger bördan på dem. Låt AJ bli en man och stå för vad han gjort, det viktigaste är inte vem som transporterat utan vem som utfört de grova brottet. Så vi får hoppas mer bevis mot AJ.
(Visst är allt i brottet intressant men vi får inte sätta för mycket energi på vem som öppna en dörr eller bar en kasse utan all energi på det som har med den som utförde själva huvudbrottet...)
Tycker jag
~Bäver
Ps. Söktips. 10-20 meter in på alla vägrenar från brottsplatsen till D hem och då via div eldplatser mm, det räcker gott att kasta in nån i slyet vid vägkanten på en trafikerad väg där man "aldrig stannar" för att det skall bli oupptäckt. Målet bör ha varit att bli av med kroppen fort, så efter diket upp och elda bil & kläder och fly fältet och hoppas på det bästa. Kanske fly landet när det börja osa hett, men återkomma när det svalna pga sök på fel ställen...
Tror jag