2013-08-05, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redeyeddevil
Hade inte han ringt upp I*a? Han kan ju mycket väl ha kommit dit efter Moroten har lämnat I*a. Svartsjuka? Och jag tycker han låter som en riktig skummis, om I*a nu har ansökt om besöksförbud så kan han ju knappast vara den snällaste personen att ha att göra med. Man ansöker ju inte besöksförbud om man inte känner sig rädd för personen i fråga?

Fick inget konkret svar heller om PT hade misshandlat I*a tidigare? Har han det så kan han väl lika gärna tagit hennes liv också? Men jag säger inte att mina misstankar är helt borta från AJ heller.
För mig faller det din teori på att PT är far till hans och BO:s barn.
Har mycket svårt att tänka mig att man skulle klara av att lämna sitt eget barn i en blodig lägenhet ensam, efter att man har slagit ihjäl sitt ex? I så många timmar dessutom?
Det där blodsbandet och hormonbandet man har till sina barn är något speciellt.
Men har man inga barn själv och ingen empati i kroppen kan man nog utan tvekan lämna en unge som har (i dennes ögon) värdelösa föräldrar, på det sättet. En liten extra hämnd på föräldrarna kanske?
mvh
Citera
2013-08-05, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
TTELA: Åklagare begär förlängd häktning

TTELA: Polsk polis tysta om överlämning

Varför ha så bråttom med att hämta honom. Han kommer ändå inte erkänna något. De kan behålla honom i polskt häkte å göra vad de vill med honom
Citera
2013-08-05, 16:56
Medlem
Citat:
Artiklarna duggar tätt: TTELA: "De har vallats längs färdvägar"

Tillägg: Ett antagande: Vägarna som de häktade beskriver skiljer sig åt bitvis. De ljuger således. Därför letar inte polisen efter de vägarna.

Det är ju riktigt intressant. Varför valla dom längs färdvägar om dom inte hintat något om färdvägar. Vad har dessa färdvägar använts till? Om inte för att bli av med en kropp eller annat som har med I*as försvinnande att göra. För mig verkar dom medgivit en del saker.
Senast redigerad av Slommen 2013-08-05 kl. 16:59.
Citera
2013-08-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slommen
Det är ju riktigt intressant. Varför valla dom längs färdvägar om dom inte hintat något om färdvägar. Vad har dessa färdvägar använts till? Om inte för att bli av med en kropp eller annat som har med I*das försvinnande att göra. För mig verkar dom medgivit en del saker.

Precis min tanke!
Dom kanske berättat om att AJ har gjort något, men påstår sig kanske även inte veta vart kroppen är gömd.
Därav angelägenheten om att hämta hem honom, dom har tillräckligt starka bevis emot honom. Får han dessa presenterade för sig kanske han inte har något annat väl än att erkänna.

EDIT: Att deras berättelser går isär kan ju vara så enkelt att den ena har börjat tala sanning och den andre fortsätter att ljuga..
Senast redigerad av Etnisal 2013-08-05 kl. 17:02.
Citera
2013-08-05, 17:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slommen
Det är ju riktigt intressant. Varför valla dom längs färdvägar om dom inte hintat något om färdvägar. Vad har dessa färdvägar använts till? Om inte för att bli av med en kropp eller annat som har med I*das försvinnande att göra. För mig verkar dom medgivit en del saker.
Ja, herrarna har tydligen kokat ihop en historia som stämmer överens med mobilmastningar som visar att de rört på sig. Tyvärr stämmer inte deras respektive historia och färdväg ihop. Av det kan man dra slutsatsen att de ljuger, och att ingen av deras färdvägar är den korrekta. Ingen vill ha medgivit att han har varit i närheten av fyndplatsen när den uppdagas.
Citera
2013-08-05, 17:03
Medlem
Citat:
Hade inte han ringt upp I*a? Han kan ju mycket väl ha kommit dit efter Moroten har lämnat I*a. Svartsjuka? Och jag tycker han låter som en riktig skummis, om I*a nu har ansökt om besöksförbud så kan han ju knappast vara den snällaste personen att ha att göra med. Man ansöker ju inte besöksförbud om man inte känner sig rädd för personen i fråga?

Fick inget konkret svar heller om PT hade misshandlat I*a tidigare? Har han det så kan han väl lika gärna tagit hennes liv också? Men jag säger inte att mina misstankar är helt borta från AJ heller.

Jag känner inte PT, har aldrig träffat honom. Men jag har hört att han är "världens snällaste" när han är ren, men är helt annorlunda när han är påtänd. Kan ju va så att BO är rädd för honom när han är påtänd men inte när han är ren?!
Men jag tror inte att han är inblandad i försvinnndet.
Man kan aldrig vara helt säker men jag sättet min högra hand på att det är AJ som är skyldig.
Citera
2013-08-05, 17:05
Bannlyst
Citat:
Men hur kan du veta 100% säkert att det stämmer, bara för att han har gått ut och sagt det i tidningen behöver det ju knappast vara sant eller? Ingenting är omöjligt, klart han mycket väl skulle kunna ha bränt DB bil för att kunna komma undan själv. Tvekade först att skriva då jag förstod att man skulle bli påhoppad direkt att man skulle ha någon vänskap med AJ, får man inte skriva vad man tror? Och nej jag känner ingen utav dem.
Att dyrka afton eller express magasinens ord som helig sanning, kan du inte beskylla mig för. Din sanning om vem som kan ha eldat upp bilen, ja det kan vara vem som helst i kvarteret som inte har alibi för natten. Som alla singlar och andra ensamboende, men mer troligt är ju AJ eller då ägaren som har nycklarna till den annars tekniskt svårstulna bilen.
Nä man får inte alltid skriva vad man tror (enl moderatorerna som är trådarnas gudar), så det är bara att hålla tungan rätt i mun.

AJ har begått ett brott, AJ drar in sina vänner och lägger bördan på dem. Låt AJ bli en man och stå för vad han gjort, det viktigaste är inte vem som transporterat utan vem som utfört de grova brottet. Så vi får hoppas mer bevis mot AJ.
(Visst är allt i brottet intressant men vi får inte sätta för mycket energi på vem som öppna en dörr eller bar en kasse utan all energi på det som har med den som utförde själva huvudbrottet...)

Tycker jag

~Bäver

Ps. Söktips. 10-20 meter in på alla vägrenar från brottsplatsen till D hem och då via div eldplatser mm, det räcker gott att kasta in nån i slyet vid vägkanten på en trafikerad väg där man "aldrig stannar" för att det skall bli oupptäckt. Målet bör ha varit att bli av med kroppen fort, så efter diket upp och elda bil & kläder och fly fältet och hoppas på det bästa. Kanske fly landet när det börja osa hett, men återkomma när det svalna pga sök på fel ställen...

Tror jag
Citera
2013-08-05, 17:06
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lizzetta
Har mycket svårt att tänka mig att man skulle klara av att lämna sitt eget barn i en blodig lägenhet ensam, efter att man har slagit ihjäl sitt ex? I så många timmar dessutom?
Men har man inga barn själv och ingen empati i kroppen kan man nog utan tvekan lämna en unge som har (i dennes ögon) värdelösa föräldrar, på det sättet. En liten extra hämnd på föräldrarna kanske?
mvh

Är man riktig iskall så kan man nog säkert lämna sitt barn själv. Hemsk tanke men tyvärr så finns det många sjuka jävlar. Och om han dessutom pundar så tror jag tyvärr att han inte har mycket till hjärna kvar. Heroin dessutom som jag har läst mig till i tråden.
Citera
2013-08-05, 17:06
Medlem
Citat:
NLT: Granskar nya spår i jakten på mördare

Låter som avsiktligt luddigt polisiärspråk det där verbet "cirkulerat", i mina öron. Särskilt när inte heller "området" klargörs. Du som verkar rutinerad på sånt här medvetet tillbakahållet fikonspråk, säger detta möjligen dig något som går mig spårlöst förbi? Cirkulerat...
Citera
2013-08-05, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lizzetta
mvh
Jag håller med dig. Skulle PT våra skyldig skulle han på något sätt avslöja sig själv, tror att han tex skulle "råka" ha vägarna förbi BO och pga blodet i trappan larma polisen för att "rädda" sonen. Tror inte han skulle vara så kall och vänta på att någon annan skulle hitta blodet och larma polisen.
Citera
2013-08-05, 17:09
Medlem
Byxan81s avatar
"Analyser av fingeravtryck och skoavtryck stärker också misstänkarna mot de två männen, säger Pe*-Er*k Rin*ell"

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2279311--de-har-vallats-langs-fardvagar-
Citera
2013-08-05, 17:11
Medlem
redeyeddevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Jag känner inte PT, har aldrig träffat honom. Men jag har hört att han är "världens snällaste" när han är ren, men är helt annorlunda när han är påtänd. Kan ju va så att BO är rädd för honom när han är påtänd men inte när han är ren?!
Men jag tror inte att han är inblandad i försvinnndet.
Man kan aldrig vara helt säker men jag sättet min högra hand på att det är AJ som är skyldig.

Jo men vem som helst kan ju vara snäll utåt, finns många som begått hemska brott och folk säger han/hon är ju så snäll. Visst han kanske är det, jag känner inte honom heller men vad jag har läst mig till så ska inte han vara den bästa personen. Lika så AJ inte heller den bästa personen direkt. PT kanske var påtänd just då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in